Українські та турецькі джерела повідомляють про початок дослідницьких робіт за проектом 20-кілометрового судноплавного каналу через Перекопський перешийок.
Загальна протяжність фарватеру каналу (Перекоп - Чонгарська протока - затока Сиваш - Арабатська стрілка) складе близько 120 км, повідомляє slovech.co.
«Розробку цього масштабного проекту здійснює група фахівців з України, Німеччини, Угорщини та Туреччини, учасники якої нещодавно обстежили передбачувану трасу каналу», — повідомила виданню «20 хвилин» представник України в проекті, провідний інженер «Укргідропроект» Тетяна Луніна.
За її словами, потрібно не тільки вирити канал шириною близько 100 метрів через Перекопський перешийок і Арабатську стрілку, а й прокласти фарватер глибиною 10-15 метрів через Чонгарську протоку і Сиваш.
Як стало відомо редакції «20 хвилин», під час зустрічі президента України Петра Порошенка з президентом Туреччини Реджепом Тайіпом Ердоганом обговорювалося питання участі турецьких компаній у будівництві Чорноморсько-Азовського каналу в обмін на участь Туреччини в розробці газових родовищ на Сиваші.
Також в Кабміні повідомили, що в проект готовий інвестувати відомий американський фінансист Джордж Сорос, який останнім часом проявляє особливий інтерес до України.
Чорноморсько-Азовський судноплавний канал дозволить безпосередньо з'єднати порти Одеси та Маріуполя, тим самим істотно спростивши морські транспортні потоки між сходом і південним заходом України, які ускладнилися у зв'язку з російським контролем над Керченською протокою. Також керівництвом України канал розглядається як оборонна споруда на південних рубежах країни.
Реакція офіційної Росії на плани Києва з будівництва Чорноморсько-Азовського каналу поки невідома. Але, аналітики припускають, що Кремль буде чинити перешкоди цьому проекту.
//agravery.com