З нагоди чергової ексклюзивної поставки морепродуктів з Аляски в Україну 15 грудня в магазині Good Wine в Києві відбувся прес-ланч з представниками ЗМІ та майстер-клас Володимира Ярославського - бренд-шефа «Lucky Restaurant Vinoteque», «Good Wine» та Інституту маркетингу морепродуктів Аляски.
Учасники заходу спробували страви, приготовані з морепродуктів Аляски від шефа і познайомилися з перевагами дикої риби.
«Друга поставка в 2018 році включила в себе такий асортимент лосося, про який не кожен споживач на українському ринку знає: нерки, кижуч, чавичі, кета. В тому числі, ікра кети, чорна тріска - це все преміум продукти з Аляски. Це риба, яка виловлюється рибалками у відритому морі, в екологічно чистих водах, під суворим контролем держави та інших контролюючих органів, які стежать за тим, щоб запаси цієї дикої риби не виснажувалися. Стежать і за тим, щоб вода, в якій виловлюють рибу не засмічувалась та не загрязнялась. Контролюють, щоб видобувалася тільки та кількість риби та ікри, яка була дозволеною в конкретному сезоні. Ми зробили поставку морепродуктів, ставлячи собі за мету привезти їх на рівні якості такими, якими отримує їх японський ринок, який є законодавцем на ринку рибних продуктів. І це перший рік, коли ми стали отримувати такі ж поставки дикої риби, які йдуть до Японії», - розповів Віктор Сагайдак, менеджер Good Wine з постачання морепродуктів.
У презентації від представника Інституту маркетингу морепродуктів Аляски - Alaska Seafood Marketing Institute Тетяни Новікової гості дізналися більше про розвиток дикого лосося. «Яйця лосося виношуються і виводяться в потоках прісноводних вод ранньою весною.Деякі види лосося мігрують безпосередньо вниз по річках в океан, в той час, як інші проводять від одного до трьох років в прісній воді річок або озер. Залежно від виду, лосось проводить від 1 до 5 років до повного дозрівання в водах біля узбережжя Аляски, завершуючи велике переселення в Затоці Аляски і Беринговому морі. Лосось повертається на нерест вже будучи дорослим, в ті самі прісноводні потоки, в яких він був виведений».
Володимир Ярославський, бренд-шеф «Lucky Restaurant Vinoteque», «Good Wine» організував справжню гастро-подорож на Аляску і вразив присутніх красою подачі і смаком справжньої дикої риби: «Смак дикої риби є зразковим. Це справжній природний смак, сформований морем. Так як дика риба нереститься один раз в житті, це означає, що вам, апріорі, не може попастися риба стара».
В ході дегустації ікри кети, яка є найпопулярнішою і улюбленою всіма ікрою, шеф розповів про її переваги: «Цей продукт,крім солі, нічого в собі не містить, ніяких консервантів». Основні показники якості ікри - це розмір ікринки.
Існують різні класифікації якості ікри. Категорії, які пропонує Інституту маркетингу морепродуктів Аляски:
Перша категорія якості, або розмір А означає, що розмір ікринки не менше 5 мм., крім того, важливий компонент - це її сухість. З цією категорією працює японський ринок.
Категорія В - означає, що трохи менший розмір ікринки і трохи більше рідини в просторі між зернами. Ця категорія ікри поширена на інших світових ринках, наприклад, на європейському.
І ще один компонент - солоність, ніж менш солона ікра, тим вважається краще - це природний смак. Але ікра без солі далеко не всім сподобається, тому що, вона специфічна і вона не буде зберігатися без солі. Ідеальним вважається мінімальний вміст солі - від 2% до 3,5%. Для порівняння, малосольная чорна ікра - це 4% солі.
«Екологічність умов вирощування забезпечують чудовий смак і якість морепродуктів Аляски», - зазначив Ярославський.