«Врожай 2019 року очікується не меншим за рекордний минулорічний, при чому за рахунок більшого об'єму ранніх зернових культур», - відзначила Катерина Конащук, Віце-президент з комерційних питань компанії «AgroGeneration» під час круглого столу «Агровиробники vs Укрзалізниця», який відбувся 21 лютого у медіа-центрі AgroGeneration.
- Відвантаження агрокультур на експорт залізницею йде активно, але недостатньо щоб уникнути накладання врожаїв двох сезонів у липні-вересні. Тож з самого початку жнив матимемо проблеми з вивезенням та звільненням елеваторів, - додала Конащук Катерина.
Так аграрії в чергах, витрати на зберігання зросли… Окрім того, майже вдвічі, за минулий рік зросли розцінки на логістику зерна залізницею.
- Витрати на логістику аграрної продукції постійно зростають. Щоб це зростання було справедливим та обґрунтованим аграріям необхідно об’єднатися у відстоюванні своїх інтересів, - зауважив Тарас Висоцький, генеральний директор Асоціації «Український клуб аграрного бізнесу» (УКАБ).
Ідея об’єднання для відсолювання інтересів, також була озвучена Андрієм Рязанцевим, директором з економіки та фінансів АТ «Укрзалізниця», якій вважає однією з проблем аграрного бізнесу «його недостатню концентрацію спільних зусиль на побудові професійного лобіювання інтересів у органах влади».
Майбутні перспективи відвантажень в зерновій логістиці в новому 2019/20 маркетинговому сезоні знаходяться в зоні уваги, тому наявності вантажних вагонів, локомотивів, закриття малозавантажених залізничних станцій, індексація тарифів, стратегічне планування при перевезенні зернових та олійних культур й надалі хвилюють українського товаровиробника.
З врахуванням потенційного зростання валового збору та без ефективних змін у системі транспортування, ситуація тільки погіршиться, бо застаріла інфраструктура Укрзалізниці занепадає.
- Ситуація з УЗ буде посилюватися, особливо з інфраструктурою, що в першу чергу зумовлено недофінансуванням за останні 15 років, відсутністю інвестицій в залізничний галузь (необхідно мінімум 3 млрд на рік), неефективністю управління УЗ (включаючи корупцію, яка оцінюється на рівні 1-2 млрд дол на рік). – Зазначив Володимир Шульмейстер, директор програми "Інфраструктура майбутнього" аналітичного центру "Український інститут майбутнього", та додав, що «на цьому негативному тлі аграріям залишається знаходити альтернативні види транспортування, переважним з яких є річковий транспорт, так як автомобільний транспорт буде дорожчати в разі необхідного введення жорсткого контролю за перевантаження».
AgroGeneration