Аграрний тиждень. Україна
» » Інсайти виставки BIOFACH 2019 для виробників органіки
» » Інсайти виставки BIOFACH 2019 для виробників органіки

    Інсайти виставки BIOFACH 2019 для виробників органіки


    Інсайти виставки BIOFACH 2019 для виробників органіки

    З 13 по 16 лютого 2019 року в німецькому Нюрнберзі відбулась найбільша світова виставка органічних продуктів BIOFACH 2019. Цього року Україну представляла 51 органічна компанія. Український павільйон став одним з найбільших – 130 м², і був представлений по-новому, у форматі BusinessHub. Органічні виробники презентували на виставці понад 400 найменувань своєї продукції. Організатори павільйону зазначили, що минулого року участь у виставці брало 20 компаній з України, в 2014 році лише 8. Про особисті враження від заходу, а також інсайти  виставки Agravery.com розпитав експертів та виробників  органіки.

    Ганна Морозова, завідувач сектору підтримки експорту вітчизняної аграрної продукції  Міністерства аграрної політики та продовольства України

    Чи сподобалась вам виставка BIOFACH? Які висновки зробили для себе?

    - Жити органічно точно можна: є все – від зернових до дитячих «памперсів». Цікаво було те, що чим більше країна розуміє важливість «органічного» споживання, тим більше різноманітних товарів представлено. Наприклад Америка - це в основному органічні чіпси, снеки, а от Австрія та Німеччина представляли великий асортимент. Також цікаво, що багато товарів з Німеччини не мали навіть перекладу на англійську мову на пакуванні. Це засвідчує, що робляться вони не на експорт, а саме для внутрішнього вжитку. Дуже сподобалась, як виробники спілкуються із споживачами через сегментацію продукції, різну упаковку, намагаються продати не лише продукт, а й позитивні емоції.

    Читайте також: Заклинатель погоди: як керувати дощем та градом?

    Як сприймали українських учасників та їхню продукцію? Які питання найчастіше надходили від баєрів органіки?

    - Українці мали два колективні стенди та три індивідуальні. Представляли ягоду, чай, томатну пасту, кавуни, овочі, мед, сушені та сублімовані овочі, зернові, яблука, інші фрукти, соки, джеми. Ті компанії, які були індивідуальними стендами, точно знають своїх клієнтів і вміють з ним працювати. Виробники, що вже не вперше відвідують виставку, були із розпланованими постійними зустрічами – це було дуже професійно. Клієнтів було чимало із різних країн, вони закуповують сировину із України. Тому нас коректно питали про плани на майбутнє щодо органічного сектору. На форумі міністерств з різних країн говорили багато про навчання споживачів щодо псевдоорганіки, адже оскільки  галузь для України достатньо нова, не всі покупці добре розуміються на цьому.

    Які тренди  "органік" вдалось побачити? Що запам’яталось найбільше?

    - Багато було різних соєвих продуктів та "органік" напоїв так званих soft drinks, багато чаїв у цікавих упаковках, а замість зубної пасти – спеціальні зубні таблетки. Дуже круто виглядає мікрогрін у спеціальних упаковках, який можна без проблем виростити самостійно – обов’язково візьму собі на озброєння.

    Читайте також: Купуй навесні, плати восени: як розрахуватись векселем за насіння та ЗЗР?

    Марія Махновець, власниця Organic Trade from Ukraine consulting, Голова Правління ГС «Український органічний кластер», співзасновниця Agroportex.bio

    Які ваші особисті враження від цьогорічної BIOFACH?

    - BIOFACH цього року, особисто для мене, видався дуже насиченим на кількість зустрічей, адже пвідвідання виставки – це напружена робота, де розклад розписаний погодинно. Масштаби BIOFACH World зростають і охочих представити свій продукт все більше. У перший день зустрічей з міжнародними трейдерами органічної сировини з Голландії, Німеччини, Італії, Бельгії  я ще раз переконалася, що імпортери дуже розраховують на органічні зернові, олійні та продукти їх переробки з України, та вже сьогодні готові розглядати форварди на деякі культури врожаю 2019.

    Єдиний факт, що мене збентежив, – це тенденція зниження цін на органічну сировину завдяки збільшенню конкуренції в постачаннях з сусідніх країн. Ринок, як сказав один трейдер, поступово змінюється з ринку виробників на ринок покупців. Також говорили про випадки шахрайства, при чому не тільки з України, та низький контроль органами сертифікації. Цей фактор досі дуже впливає на ринок і на довіру споживача до продукту.

    Які тренди засвідчив цьогорічний BIOFACH? У чому різниця із минулим роком? 

    - Це, перш за все, "здоровий" маркетинг: веганська їжа, raw (сира) їжа, суперфуди та харчові добавки, локальна їжа, продукти "без-" (жирів, глютену тощо), снеки, протеїни, різноманітні смузі і навіть батончики із замінником білка – комахами. Але, на мою думку, всього цього не було б в органіці без головного принципу – простежуваності від лану до столу. Тому важливим питанням, що обговорювалося під час виставки на одній із конференцій, де я була доповідачем по Agroportex.bio, була діджиталізація, безпека харчової продукції та блокчейн.

    Читайте також: (Не)безпечна лібералізація: що обіцяють нові валютні правила країні та бізнесу
    Органічний світ рухається до прямих простежуваних ланцюгів постачань і доступних цін. Онлайн маркетплейси з спеціальними індивідуальними консультантами замінюють звичні супермаркети. Споживач більше купує продукції в онлайн та бажає на кожен випадок свого життя мати вибір (купувати онлайн з швидкою доставкою готовий набір для самостійного приготування страви або, якщо є час, мати нагоду поїхати і вибрати самостійно продукт з локальної ферми).

    Які нові продукти представила Україна? Яким є імідж наших виробників на міжнародній арені?

    - Україна була дуже якісно представлена Національним Павільоном  Organic Ukraine Business Hub, організатором якого виступила наша команда AgroportEx.bio, де кожен з охочих відвідувачів міг з легкістю перейти за посиланням buyorganic.in.ua та передивитися весь асортимент представленої продукції і після того починати знайомитися з самим продуктом, представленим на полицях експонентів.

    Я вважаю, що Україна має ставити за мету не виправляти імідж на міжнародній арені, а навпаки будувати новий імідж гнучкого надійного відкритого партнера в постачаннях та виробника більш сучасного інноваційного органічного продукту з наданням додаткового сервісу завдяки більш комплексному підходу та екосистемному мисленню.

    Над вибудовою іміджу разом мають працювати бізнес, влада та наука, а представляти країну мають більш екосистемно орієнтовані організації, наприклад кластери. Іще одна порада щодо напрямку руху: у нас було два стенди із продуктами харчування, проте Україна зовсім не представлена на сусідній виставці органічної косметики та засобів догляду за домом VIVANESS. На маю думку, дану ситуацію треба виправляти, адже галузі агро і косметика між собою дуже взаємодіють. 

    Валентина Лановенко, Президент Академії органічного садівництва Ekogarden, власниця розсадника родини Лановенко

    - Ви не вперше на виставці. Які інсайти, як виробник органіки, ви для себе виокремили? 

    - Я уже вдруге беру участь у цій виставці. На мій погляд, цьогоріч дуже багато уваги було приділено не так самій продукції, як її пакуванню. Приміром, яблука у пластиковій упаковці по 4-6 штук, як це було раніше, уже не пакують. В основному використовують упаковку із целюлози, не використовують плівку.  Це не дивно, адже покупці органіки часто  виступають за захист навколишнього середовища та екології, і тому для них упаковка має  бути не просто зручною, а й максимально екологічною, трендовою та стильною.

    А які нові продукти можете виокремити? 

    - Це порошки із ягід, різна подача ягідної продукції та видів її переробки. Вперше побачила органічний кизил та жимолость - на це є попит закупівельників. З`явилось більше органічних видів упакованої води корисних напоїв та соків, іграшок та органічних квітів. Тобто, якщо для українців у пріорітеті продукти харчування – органічне молоко та овочі, то європейці все більше оточуть себе елементами органіки в усіх сферах життя. Для них важлива  простежуваність продукції  на всіх етапах виробництва та її якість. Коли я відвідую у Німеччині органічний  магазин, то він по асортименту такий же, як і наш супермаркет із звичайними продктами. За кордоном у них є усі можливі органічні овочі, фрукти, спеції, напої, шоколадки і це за відносно доступною для споживачів ціною. Поки що Україні до цього далеко, хоча вона і є одним із найбільших постачальників органічних круп, зерна та продуктів переробки у Німеччину.

    Читайте також: Гендиректор "Сингента" в Україні: Виробництво агрохімічної продукції в Україні було б дуже логічним

    Навіщо взагалі органічним компаніям брати участь у таких виставках, як BIOFACH?

    - Це дуже важливо для іміджу як конкретної компанії, так і країни в цілому. Приміром цьогоріч майже всі компанії були на тих же місцях як і минулоріч, і додались новачки. Чому важливо представляти  продукцію? Бо якщо ви не на BIOFACH, ваші іноземні партнери можуть подумати, що компанія має проблеми і навіть передумати працювати із вами. Тому тут  особистісний контракт відіграє чималу роль, якщо ви дійсно зацікавлені у довготривалій роботі.

    Євген Харлан, директор ТОВ «Нікдарія» (ТМ «iBerry») 

    Які ваші враження від BIOFACH 2019?

    - Хочу сказати, що для нашої компанії - це новий досвід у вигляді повноцінного учасника виставки. До цього я був на виставках за кордоном лише як відвідувач і дивився на захід зовсім з іншого боку. Власне, за  останній місяць ми брали участь відразу у двох німецьких виставках – FruitLogistica і BIOFACH, тож я навіть можу їх порівняти. Спочатку я думав, що вони схожі, але я помилився – вони абсолютно різні. Як по якості підготовки експонентів, так і по запитах байєрів. Якщо FruitLogistica більш масштабна, там чимало великих гравців і ще більше відвідувачів, то BIOFACH – більш локальна і точкова, там немає випадкових людей і контактів, люди, які підходять до стенду, точно знають, що саме вони хочуть. BIOFACH менш пафосний і  атмосфера більш дружня – мені це дуже імпонує. 

    Чи вдалось вам налагодити контакти із закупівельниками ягід, можливо, укласти контракти? 

    - Підкреслю, що вперше українські компанії, які займаються органічною ягодою, мали свій окремий стенд. Якщо раніше компанії займались своїм просуванням як могли, то цього року компанія ITC (International Trade Center) разом із асоціацією "Ягідництво України" відібрали найкращі компанії і навіть частково профінансували цю поїздку. Тобто, зробили все, аби просувати  український ягідний продукт на міжнародному рівні. Всього таким чином на BIOFACH було сім ягідних підприємств, з яких чотири займаються лохиною. І ось цікавий факт: якщо на FruitLogistica наші виробники ягід майже не комунікували одне із одним, то уже на BIOFACH відверто рекламували можливості одне одного, домовлялись із байєрами про формування спільних великих партій ягід в України. Тому тут спрацювала іще і комунікація – спрямованість на єдиний результат. 

    Які тренди ягідного ринку та переробки вдалось побачити на виставці? 

    - Перш за все ми їхали за тим, аби вивчити  нові продукти з лохини, які є на світовому ринку, і взяти їх собі на озброєння. Але у реальності виявилось, що у павільйоні із інноваційними продуктами серед більше сотні позицій органічної лохини і  продуктів її переробки майже немає. Так, вона може бути одним із компонентів якихось нових снеків, але як основний продукт – ні. Це ще раз підтвердило нашу гіпотезу про те, що  вирощування органічної лохини дуже перспективна справа. Її замало на ринку і вона є відносно дорогим продуктом переробки. Тому ми будемо і надалі працювати у цьому напрямку. Багато покупців цікавляться новою ягодою – жимолостю, її запитують. Але водночас на виставці уже є пропозиції і соків із жимолості, і замороженої ягоди. Іще один тренд – це те, що Європа повністю відмовляється від використання пластику та пакетів. Найімовірніше, навіть для ягід не буде згодом пластикових коробочок, вони будуть вироблятись з натуральних матеріалів. Ринок зараз шукає нову упаковку, зокрема, із вторинної та переробленої сировини. Ми привезли для себе декілька цікавих варіантів і цього року спробуємо у них продавати ягоду, будемо тестувати. Поки що досвіду продажів ягоди не у пластиковій упаковці вітчизняні компанії не мають, цьому потрібно буде навчитись і приділити увагу.  

    Читайте також: GPS на нулі: що загрожує навігаційним системам у квітні

    agravery.com





    Схожі новини
  • Українські органіки викликали міжнародний фурор
  • Україна вперше презентувала біопрепарати для органічного виробництва
  • 6-й рік – політ аграрний
  • В Україні збільшилась кількість операторів органічного ринку, - Ольга Трофімцева
  • Новий агрорекорд: яким буде святковий торт АГРОПОРТУ у Харкові

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Інсайти виставки BIOFACH 2019 для виробників органіки


Інсайти виставки BIOFACH 2019 для виробників органіки

З 13 по 16 лютого 2019 року в німецькому Нюрнберзі відбулась найбільша світова виставка органічних продуктів BIOFACH 2019. Цього року Україну представляла 51 органічна компанія. Український павільйон став одним з найбільших – 130 м², і був представлений по-новому, у форматі BusinessHub. Органічні виробники презентували на виставці понад 400 найменувань своєї продукції. Організатори павільйону зазначили, що минулого року участь у виставці брало 20 компаній з України, в 2014 році лише 8. Про особисті враження від заходу, а також інсайти  виставки Agravery.com розпитав експертів та виробників  органіки.

Ганна Морозова, завідувач сектору підтримки експорту вітчизняної аграрної продукції  Міністерства аграрної політики та продовольства України

Чи сподобалась вам виставка BIOFACH? Які висновки зробили для себе?

- Жити органічно точно можна: є все – від зернових до дитячих «памперсів». Цікаво було те, що чим більше країна розуміє важливість «органічного» споживання, тим більше різноманітних товарів представлено. Наприклад Америка - це в основному органічні чіпси, снеки, а от Австрія та Німеччина представляли великий асортимент. Також цікаво, що багато товарів з Німеччини не мали навіть перекладу на англійську мову на пакуванні. Це засвідчує, що робляться вони не на експорт, а саме для внутрішнього вжитку. Дуже сподобалась, як виробники спілкуються із споживачами через сегментацію продукції, різну упаковку, намагаються продати не лише продукт, а й позитивні емоції.

Читайте також: Заклинатель погоди: як керувати дощем та градом?

Як сприймали українських учасників та їхню продукцію? Які питання найчастіше надходили від баєрів органіки?

- Українці мали два колективні стенди та три індивідуальні. Представляли ягоду, чай, томатну пасту, кавуни, овочі, мед, сушені та сублімовані овочі, зернові, яблука, інші фрукти, соки, джеми. Ті компанії, які були індивідуальними стендами, точно знають своїх клієнтів і вміють з ним працювати. Виробники, що вже не вперше відвідують виставку, були із розпланованими постійними зустрічами – це було дуже професійно. Клієнтів було чимало із різних країн, вони закуповують сировину із України. Тому нас коректно питали про плани на майбутнє щодо органічного сектору. На форумі міністерств з різних країн говорили багато про навчання споживачів щодо псевдоорганіки, адже оскільки  галузь для України достатньо нова, не всі покупці добре розуміються на цьому.

Які тренди  "органік" вдалось побачити? Що запам’яталось найбільше?

- Багато було різних соєвих продуктів та "органік" напоїв так званих soft drinks, багато чаїв у цікавих упаковках, а замість зубної пасти – спеціальні зубні таблетки. Дуже круто виглядає мікрогрін у спеціальних упаковках, який можна без проблем виростити самостійно – обов’язково візьму собі на озброєння.

Читайте також: Купуй навесні, плати восени: як розрахуватись векселем за насіння та ЗЗР?

Марія Махновець, власниця Organic Trade from Ukraine consulting, Голова Правління ГС «Український органічний кластер», співзасновниця Agroportex.bio

Які ваші особисті враження від цьогорічної BIOFACH?

- BIOFACH цього року, особисто для мене, видався дуже насиченим на кількість зустрічей, адже пвідвідання виставки – це напружена робота, де розклад розписаний погодинно. Масштаби BIOFACH World зростають і охочих представити свій продукт все більше. У перший день зустрічей з міжнародними трейдерами органічної сировини з Голландії, Німеччини, Італії, Бельгії  я ще раз переконалася, що імпортери дуже розраховують на органічні зернові, олійні та продукти їх переробки з України, та вже сьогодні готові розглядати форварди на деякі культури врожаю 2019.

Єдиний факт, що мене збентежив, – це тенденція зниження цін на органічну сировину завдяки збільшенню конкуренції в постачаннях з сусідніх країн. Ринок, як сказав один трейдер, поступово змінюється з ринку виробників на ринок покупців. Також говорили про випадки шахрайства, при чому не тільки з України, та низький контроль органами сертифікації. Цей фактор досі дуже впливає на ринок і на довіру споживача до продукту.

Які тренди засвідчив цьогорічний BIOFACH? У чому різниця із минулим роком? 

- Це, перш за все, "здоровий" маркетинг: веганська їжа, raw (сира) їжа, суперфуди та харчові добавки, локальна їжа, продукти "без-" (жирів, глютену тощо), снеки, протеїни, різноманітні смузі і навіть батончики із замінником білка – комахами. Але, на мою думку, всього цього не було б в органіці без головного принципу – простежуваності від лану до столу. Тому важливим питанням, що обговорювалося під час виставки на одній із конференцій, де я була доповідачем по Agroportex.bio, була діджиталізація, безпека харчової продукції та блокчейн.

Читайте також: (Не)безпечна лібералізація: що обіцяють нові валютні правила країні та бізнесу
Органічний світ рухається до прямих простежуваних ланцюгів постачань і доступних цін. Онлайн маркетплейси з спеціальними індивідуальними консультантами замінюють звичні супермаркети. Споживач більше купує продукції в онлайн та бажає на кожен випадок свого життя мати вибір (купувати онлайн з швидкою доставкою готовий набір для самостійного приготування страви або, якщо є час, мати нагоду поїхати і вибрати самостійно продукт з локальної ферми).

Які нові продукти представила Україна? Яким є імідж наших виробників на міжнародній арені?

- Україна була дуже якісно представлена Національним Павільоном  Organic Ukraine Business Hub, організатором якого виступила наша команда AgroportEx.bio, де кожен з охочих відвідувачів міг з легкістю перейти за посиланням buyorganic.in.ua та передивитися весь асортимент представленої продукції і після того починати знайомитися з самим продуктом, представленим на полицях експонентів.

Я вважаю, що Україна має ставити за мету не виправляти імідж на міжнародній арені, а навпаки будувати новий імідж гнучкого надійного відкритого партнера в постачаннях та виробника більш сучасного інноваційного органічного продукту з наданням додаткового сервісу завдяки більш комплексному підходу та екосистемному мисленню.

Над вибудовою іміджу разом мають працювати бізнес, влада та наука, а представляти країну мають більш екосистемно орієнтовані організації, наприклад кластери. Іще одна порада щодо напрямку руху: у нас було два стенди із продуктами харчування, проте Україна зовсім не представлена на сусідній виставці органічної косметики та засобів догляду за домом VIVANESS. На маю думку, дану ситуацію треба виправляти, адже галузі агро і косметика між собою дуже взаємодіють. 

Валентина Лановенко, Президент Академії органічного садівництва Ekogarden, власниця розсадника родини Лановенко

- Ви не вперше на виставці. Які інсайти, як виробник органіки, ви для себе виокремили? 

- Я уже вдруге беру участь у цій виставці. На мій погляд, цьогоріч дуже багато уваги було приділено не так самій продукції, як її пакуванню. Приміром, яблука у пластиковій упаковці по 4-6 штук, як це було раніше, уже не пакують. В основному використовують упаковку із целюлози, не використовують плівку.  Це не дивно, адже покупці органіки часто  виступають за захист навколишнього середовища та екології, і тому для них упаковка має  бути не просто зручною, а й максимально екологічною, трендовою та стильною.

А які нові продукти можете виокремити? 

- Це порошки із ягід, різна подача ягідної продукції та видів її переробки. Вперше побачила органічний кизил та жимолость - на це є попит закупівельників. З`явилось більше органічних видів упакованої води корисних напоїв та соків, іграшок та органічних квітів. Тобто, якщо для українців у пріорітеті продукти харчування – органічне молоко та овочі, то європейці все більше оточуть себе елементами органіки в усіх сферах життя. Для них важлива  простежуваність продукції  на всіх етапах виробництва та її якість. Коли я відвідую у Німеччині органічний  магазин, то він по асортименту такий же, як і наш супермаркет із звичайними продктами. За кордоном у них є усі можливі органічні овочі, фрукти, спеції, напої, шоколадки і це за відносно доступною для споживачів ціною. Поки що Україні до цього далеко, хоча вона і є одним із найбільших постачальників органічних круп, зерна та продуктів переробки у Німеччину.

Читайте також: Гендиректор "Сингента" в Україні: Виробництво агрохімічної продукції в Україні було б дуже логічним

Навіщо взагалі органічним компаніям брати участь у таких виставках, як BIOFACH?

- Це дуже важливо для іміджу як конкретної компанії, так і країни в цілому. Приміром цьогоріч майже всі компанії були на тих же місцях як і минулоріч, і додались новачки. Чому важливо представляти  продукцію? Бо якщо ви не на BIOFACH, ваші іноземні партнери можуть подумати, що компанія має проблеми і навіть передумати працювати із вами. Тому тут  особистісний контракт відіграє чималу роль, якщо ви дійсно зацікавлені у довготривалій роботі.

Євген Харлан, директор ТОВ «Нікдарія» (ТМ «iBerry») 

Які ваші враження від BIOFACH 2019?

- Хочу сказати, що для нашої компанії - це новий досвід у вигляді повноцінного учасника виставки. До цього я був на виставках за кордоном лише як відвідувач і дивився на захід зовсім з іншого боку. Власне, за  останній місяць ми брали участь відразу у двох німецьких виставках – FruitLogistica і BIOFACH, тож я навіть можу їх порівняти. Спочатку я думав, що вони схожі, але я помилився – вони абсолютно різні. Як по якості підготовки експонентів, так і по запитах байєрів. Якщо FruitLogistica більш масштабна, там чимало великих гравців і ще більше відвідувачів, то BIOFACH – більш локальна і точкова, там немає випадкових людей і контактів, люди, які підходять до стенду, точно знають, що саме вони хочуть. BIOFACH менш пафосний і  атмосфера більш дружня – мені це дуже імпонує. 

Чи вдалось вам налагодити контакти із закупівельниками ягід, можливо, укласти контракти? 

- Підкреслю, що вперше українські компанії, які займаються органічною ягодою, мали свій окремий стенд. Якщо раніше компанії займались своїм просуванням як могли, то цього року компанія ITC (International Trade Center) разом із асоціацією "Ягідництво України" відібрали найкращі компанії і навіть частково профінансували цю поїздку. Тобто, зробили все, аби просувати  український ягідний продукт на міжнародному рівні. Всього таким чином на BIOFACH було сім ягідних підприємств, з яких чотири займаються лохиною. І ось цікавий факт: якщо на FruitLogistica наші виробники ягід майже не комунікували одне із одним, то уже на BIOFACH відверто рекламували можливості одне одного, домовлялись із байєрами про формування спільних великих партій ягід в України. Тому тут спрацювала іще і комунікація – спрямованість на єдиний результат. 

Які тренди ягідного ринку та переробки вдалось побачити на виставці? 

- Перш за все ми їхали за тим, аби вивчити  нові продукти з лохини, які є на світовому ринку, і взяти їх собі на озброєння. Але у реальності виявилось, що у павільйоні із інноваційними продуктами серед більше сотні позицій органічної лохини і  продуктів її переробки майже немає. Так, вона може бути одним із компонентів якихось нових снеків, але як основний продукт – ні. Це ще раз підтвердило нашу гіпотезу про те, що  вирощування органічної лохини дуже перспективна справа. Її замало на ринку і вона є відносно дорогим продуктом переробки. Тому ми будемо і надалі працювати у цьому напрямку. Багато покупців цікавляться новою ягодою – жимолостю, її запитують. Але водночас на виставці уже є пропозиції і соків із жимолості, і замороженої ягоди. Іще один тренд – це те, що Європа повністю відмовляється від використання пластику та пакетів. Найімовірніше, навіть для ягід не буде згодом пластикових коробочок, вони будуть вироблятись з натуральних матеріалів. Ринок зараз шукає нову упаковку, зокрема, із вторинної та переробленої сировини. Ми привезли для себе декілька цікавих варіантів і цього року спробуємо у них продавати ягоду, будемо тестувати. Поки що досвіду продажів ягоди не у пластиковій упаковці вітчизняні компанії не мають, цьому потрібно буде навчитись і приділити увагу.  

Читайте також: GPS на нулі: що загрожує навігаційним системам у квітні

agravery.com





Схожі новини
  • Українські органіки викликали міжнародний фурор
  • Україна вперше презентувала біопрепарати для органічного виробництва
  • 6-й рік – політ аграрний
  • В Україні збільшилась кількість операторів органічного ринку, - Ольга Трофімцева
  • Новий агрорекорд: яким буде святковий торт АГРОПОРТУ у Харкові

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.