Рішення Укрзалізниці про чергове підвищення ставок плати за використання вагонів спричинить відтік зернових вантажів на інші види транспорту. Таку думку в ексклюзивному коментарі Rail.insider висловив Микола Горбачьов, президент Української зернової асоціації, яка об’єднує виробників, переробників та експортерів зерна.
Раніше ми повідомляли, що Укрзалізниця встановлює нові ставки плати за використання власних вагонів компанії
За словами Горбачьова, підвищення Укрзалізницею тарифів вдарить по кишені сільгоспвиробників.
«Якщо взяти середній обіг вагонів – 11-12 діб, то ми отримаємо суму подорожчання еквівалентну приблизно 40-50 центам на одній тонні за одне відправлення», – зазначив Горбачьов.
За його словами, у попередні роки вже почався процес поступового відтоку зернових вантажів на інші види транспорту. Подібні рішення Укрзалізниці призведуть до того, що цей процес триватиме.
«Це (перерозподіл зернових вантажів на інші види транспорту, – ред.) вже відбувається. Якщо Укрзалізниця ще минулого року перевозила приблизно 67% зернових вантажів, то на сьогодні ця цифра вже опустилась до 63%. Збільшується автотранспорт – якщо раніше в середньому це було 26-27%, то на сьогодні – вже 29%. Також збільшується річка. Якщо річка раніше займала близько 5%, то на сьогодні вже 8%», – зазначив Горбачьов.
За його словами, «будь-які зволікання, будь-які відставання в реформуванні Укрзалізниці призведуть до відтоку зернових вантажів з Укрзалізниці на інші види транспорту».
Крім цього, в УЗА виступають за доступ приватних операторів до механізму продажу вагонних відправлень через систему ProZorro разом із Укрзалізницею.
«Ми вважаємо, що треба було б розширити кількість пропозицій, допустивши до механізму продажів через ProZorro і приватних операторів. Оскільки виключним регулятором ринкових відносин є конкуренція, і лише в конкуренції споживач може отримати найкращий сервіс і найкращу ціну», – додав він.
Асоціація наприкінці минулого тижня звернулась до Міністерства аграрної політики України з вимогою ініціювати зустріч з Міністерством економіки для вирішення цього питання.
Rail.insider