УЗА звернулась до Уряду з проханням відкликати проект змін розрахунку із визначення плати за користування власними вагонами Укрзалізниці.
Українська зернова асоціація звернулась до Прем’єр міністра України Володимира Гройсмана, Міністра інфраструктури Володимира Омеляна та інших профільних очільників міністерств та відомств з проханням врахувати думку бізнесу і громадськості та відкликати нові правила з розрахунку плати за користування вагонами «Укрзалізниці» під час виконання вантажних операцій для подальшого опрацювання та внесення змін.
Про це повідомив В.о. Виконавчого директора УЗА Іващенко Сергій, посилаючись на відповідний лист-звернення. Він також додав, що УЗА наполягає на необхідності проведення діалогу між усіма представниками зацікавлених сторін задля обговорення даного питання та вирішення проблемних моментів.
«Положення нового порядку безперечно призводять до економічно необґрунтованого та суттєвого підвищення тарифів приблизно у 10 разів у порівнянні до діючого тарифу. Зокрема, згідно з новою методикою розрахунку, оплата за користування одним вагоном складатиме трішки більше 1000 грн/доба, на противагу раніше визначеним близько 100 грн/доба за кожен вагон відповідно. Окрім того, потрібно врахувати політику АТ «Укрзалізниці» щодо стимулювання маршрутних відправок зернових вантажів. Наприклад, для елеваторів необхідно від 1 до 2 діб, аби укомплектувати маршрутну відправку (54 вагони).», – зазначив В.о. Виконавчого директора Сергій Іващенко.
Він також додав, що зазначена собівартість буде стимулювати вантажовідправників відмовитись від формування маршрутних відправок та відправляти невеликі партії вагонів в найкоротший термін без формування маршрутів.
«Окрім того, ухвалення нової методики суперечить процедурі ухвалення таких рішень. Адже, вищезгаданий порядок ухвалюється із невідповідністю до Тарифного керівництва «Укрзалізниці», оскільки тариф за користування вагонами під час вантажних операцій не є вільним та не може бути переглянутий в рамках реформи дерегуляції, а лише зі зміною Тарифного керівництва», – підкреслив Сергій Іващенко.
Також, запровадження перших 6 безоплатних годин є дискримінуючим. Фактично провести вантажні операції з вагонами в термін 6 годин здатні менше 1% вантажовідправників України. Крім того, кожне підприємство має власний нормативний час для проведення вантажної операції з огляду на особливості під’їзних шляхів, можливостей завантаження тощо. Нормативний термін проведення вантажних операцій зафіксований у відповідному договорі про єдиний технологічний процес (ЄТП) між вантажовідправником та АТ «Укрзалізницею».
Саме тому, проаналізувавши нову методику, УЗА пропонує:
Інформаційна довідка:
Українська Зернова Асоціація – це об’єднання виробників, переробників та експортерів зерна, які щорічно експортують близько 90% української зернової продукції. Основною метою діяльності УЗА, що діє з 1998 року, є сприяння формуванню та розвитку загальнонаціонального ринку зерна в Україні, а також, утворення необхідних організаційних, економічних, правових та соціальних умов в інтересах розвитку бізнесових структур ринку зерна в Україні.