Ця статистика свідчить, що аграріям немає через що хвилюватися, адже Укрзалізниця має всі потужності для перевезення прогнозованого врожаю зернових. Про це розповів директор з розвитку бізнесу АТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев.
«Фахівці Укрзалізниці постійно проводять зустрічі з представниками Української зернової асоціації та за допомогою цифр і фактів розповідають партнерам про підготовку компанії до перевезення зернових. Яка ж ситуація насправді? За 6 місяців цього року залізницею перевезено на 23,6 % зернових більше, порівняно з аналогічним періодом минулого року. Парк локомотивів збільшено на 12,7 %, парк зерновозів — на рівні минулого року. Тож ми не розуміємо, чим мотивована така риторика представників Української зернової асоціації», — обурився Андрій Рязанцев.
Але в Укрзалізниці зазначають, що все ж таки є чинники, які справді гальмують перевезення зернових вантажів та зводять нанівець усі зусилля залізничників.
«По-перше, відсутність економічно обґрунтованої системи тарифоутворення, це і базовий інфраструктурний тариф, і автоматична індексація, і зближення класів з уніфікацією порожнього пробігу. По-друге, недостатня глибина планування перевезень вантажовідправниками теж залишається однією з головних та невирішених проблем. Укрзалізниця продовжує працювати в режимі пожежної команди, коли отримує заявки на перевезення за кілька днів до бажаної дати відправлення вантажу. Тоді як у всьому світі залізниці заздалегідь отримують від вантажовідправників плани на рік, враховуючи їх, можуть спланувати свою роботу та забезпечити ритмічність перевезень. Закликаємо зернотрейдерів навчитися планувати свою роботу хоча б на 3—6 місяців», — зазначив Андрій Рязанцев.
Крім того, менеджер компанії наголосив, що зерновики, як і інші вантажовласники, мають розподіляти обсяги своїх перевезень рівномірно впродовж року.
«Для цього є необхідність інвестування в будівництво елеваторів, перевантажувальних центрів із збереження та переробки врожаю. Сьогодні приходять зерновики й кажуть, що врожай зберігати немає де, тому його треба терміново вантажити у вагони та везти в бік портів. Не може такий серйозний бізнес, як аграрний, працювати «з коліс», не вкладаючи кошти в побудову відповідної інфраструктури. Ми говоримо про це багато років, але, на жаль, наші клієнти нас не чують», — прокоментував Андрій Рязанцев.
«Закликаємо вантажовласників утриматися від коментарів та оціночних суджень щодо того, скільки та якого рухомого складу має купувати компанія, адже ми не рахуємо кількість комбайнів та іншої сільськогосподарської техніки, що завозяться аграріями, та не намагаємося консультувати аграріїв, чи достатньо цього для збору врожаю. Різні сектори економіки повинні співпрацювати для укріплення вітчизняної економіки та підвищення добробуту громадян, а не займатися «міжусобицями», — резюмував Андрій Рязанцев.
agravery.com