Про це йдеться у повідомленні прес-служби Укрзалізниці, пише Укрінформ.
"Неефективна робота морських портів та термінальних комплексів стримує вивезення цьогорічного врожаю зернових. Так, через несвоєчасне вивантаження вагонів у морських портах та їх накопичення Укрзалізниця змушена оголошувати конвенційні обмеження для підтримання пропускної спроможності залізничної інфраструктури", - зазначається в повідомленні.
Як пояснив директор з економіки і фінансів ПАТ "Укрзалізниця" Андрій Рязанцев, останніми тижнями спостерігалася позитивна динаміка перевезень аграрної продукції залізницею. Завдяки ефективній організації роботи, зокрема маршрутним відправкам, Укрзалізниці вдалося в жовтні 2018 року на 9% збільшити перевезення зерна порівняно з вереснем. У листопаді ці темпи були майже подвоєні: за 17 днів місяця перевезено на 17% зерна більше порівняно з аналогічним періодом жовтня. "Проте утримувати позитивний темп навантаження неможливо без своєчасного вивантаження цих вантажів у морських портах", – заявив він.
Для прикладу Рязанцев розповів, що 14 листопада цього року вивантаження зернових вантажів у морських портах України склало 1589 вагонів при навантажені на адресу портів 1991 вагон. Цей дисбаланс, за його словами, призводить до накопичення навантажених вагонів на підходах до станцій вивантаження. Через таку ситуацію Укрзалізниця була вимушена з 17 листопада запровадити чергове обмеження перевезень призначенням на чотири станції, що обслуговують термінальні комплекси та порти. Загалом із початку року було вже оголошено 19 обмежень на перевезення зернових вантажів призначенням на порти України, загальним терміном понад 70 діб.
"У нас є розуміння, що немало проблем цього сегменту вантажоперевезень полягають у великих сезонних коливаннях, у небажанні розбудовувати інфраструктуру для зберігання агропродукції і, як наслідок, брак відповідних площ для цього. Водночас присутні і своєрідні «маркетингові хитрощі», коли посередники, скупивши продукцію у виробника, намагаються миттєво вивезти її в порти, мінімізувавши свої витрати ціною руйнування існуючих логістичних зв’язків, фактично коштом інших учасників ринку. Прикро, що також поширена практика, коли посередники свідомо гальмують відвантаження продукції, збиваючи ціну для виробника, безпідставно звинувачуючи в надуманих проблемах Укрзалізницю", – прокоментував Рязанцев.
Про незадовільну роботу морських портів керівництво залізниці також регулярно повідомляє під час щотижневих скайп-конференцій щодо врегулювання проблемних питань, пов’язаних з експортом зерна, які проходять за участю представників Мінагрополітики, зернотрейдерів, АМПУ, Укрзалізниці та інших учасників перевезень.
У компанії переконані, що лише злагоджена робота всіх учасників перевезень забезпечить задоволення потреб економіки країни в перевезенні зерна.