Про це повідомляє agro-yug.com.ua.
За словами голови Держпродспоживслужби Володимира Лапи, перехід до органічного виробництва займе певний проміжок часу. І контроль за реалізацією органічної продукції в Україні розпочнеться тоді, коли будуть затвердженні уніфіковані форми акту.
«Контроль за цим розпочнеться тоді, коли будуть затверджені уніфіковані форми акту конкретно на перевірку відповідності по закону про органічну продукцію. Такі уніфіковані форми акту розробляються, але вони залежать від правил органічного виробництва. Тобто, спочатку повинні бути затверджені правила, а потім уніфіковані форми акту», – виступив він і в той же час наголосив, що не очікує появу форми акту раніше, ніж кінець поточного року.
За його словами, затвердження уніфікованих форм акту дозволить, по-перше, планувати контроль і використовувати планові заходи контролю. По-друге, дозволить будь-якому споживачу зробити скаргу до нашої служби, після чого інспектори виїжджатимуть на перевірку.
«Там, де вони будуть помічати будь-яку невідповідність, інспектори її засвідчать і призначатимуть штрафні санкції. Це не десятки гривень, а тисячі чи десятки тисяч. Тому інструменти, щоб розчистити цей ринок є», – прокоментував Лапа.
Натомість, генеральний менеджер «Агропорт Південь Херсон» Дмитро Титаренко зазначає, що такі еколавки вводять в оману людей, продаючи будь-яку продукцію як органічну. Його в цьому підтримала і в.о. міністра аграрної політики та продовольства України Ольга Трофімцева.
«Я теж вважаю, що питання щодо вивісок магазинів треба врегульовувати. Потрібно, щоб було встановлено яка частка продукції має бути сертифікованою і органічною у всіх точках продажу. Але тут треба домовитись. Якщо багато хто хоче залишити еко-лавки – чудово. Але я заходжу туди і 90% продуктів – взагалі не органічна, не сертифікована продукція», – зазначає Трофімцева.
На це Володимир Лапа відповів, що магазинам неможливо одразу почати реалізовувати виключно органіку.
«Якщо ми спробуємо зараз зробити, щоб еко-магазини реалізували тільки еко-продукцію, вони не зможуть повністю це зробити. Я не думаю, що еко-магазини можуть зробити бізнес виключно на еко-продукції. Треба просто зрозуміти, як ця модель повинна працювати, а вже потім як її регулювати. Тому поки що регламентується маркування продукції, а не назва магазинів,– підкреслив голова Держпродспоживслужби. — Зараз ще ніхто нічого не порушує, закон ще не набув чинності. Для чого ж цей закон проводили. Повірте мені, він теж не так просто проходив через ВР. Ми проводили цей закон для того, щоб навести порядок. Ні у кого не повинно бути ілюзій, що через тиждень цих еко-лавок не стане».
Нагадаємо, 2 серпня 2019 р. в Україні вступає в силу закон про органічну продукцію, який стосується вимог до її виробництва та маркування. Документ сприятиме очищенню ринку від псевдоорганічної продукції, а отже, посилить конкурентоспроможність тих виробників, які дотримуються «органічних» правил.
agravery.com