Аграрний тиждень. Україна
» » Україна відновила рекорд експорту заморожених овочів
» » Україна відновила рекорд експорту заморожених овочів

    Україна відновила рекорд експорту заморожених овочів


    Україна відновила рекорд експорту заморожених овочів

    У листопаді поточного року досяг експорт заморожених овочів з України 1,5 тис. тонн, збільшившись на 31% порівняно з тим же місяцем 2018 року і на 52% порівняно з попереднім місяцем.

    За повідомленням аналітиків EastFruit, за перші чотири місяці сезону 2019/20 років (серпень-листопад 2019 року) Україна експортувала вже 4,0 тис. тонн заморожених овочів, що на 14% перевищує показник попереднього сезону за той же період. Сума виручки від експорту також була рекордною і склала $ 4,9 млн.

    Зростання експорту відбувалося не зважаючи на несприятливу світову кон'юнктуру – різкого зміцнення національної валюти і, як наслідок, тиску з боку Польщі, яка пропонувала більш дешеві овочі. Під час конференції «Овочі та фрукти України 2019. Експортний прорив», українські виробники заморожених овочів неодноразово скаржилися на дефіцит сировини для переробки в поточному сезоні. За їх словами, було складно закрити всі контракти, так як овочівники воліли продавати продукцію на свіжому ринку, де ціни були вищими.

    Основною сировиною для заморозки овочів є: капуста броколі, цвітна капуста, солодкий перець, зелений горошок і цукрова кукурудза, хоча, звичайно ж, морозити можна практично все. Зокрема в Україні протягом останніх років дуже активно розвивалося виробництво замороженої цибулі для експорту в країни ЄС. У минулому сезоні деякі підприємства по заморожуванню навіть імпортували цибулю з Казахстану, Узбекистану і Таджикистану, щоб очистити, заморозити і експортувати його. При цьому практично всі підприємства чистять цибулю вручну.

    Зазначається, що головною відмінністю реалізації овочів для потреб заморозки від реалізації на свіжий ринок, є можливість продажу значно більших обсягів продукції. Особливо якщо мова йде про такі товари, як броколі, цвітна капуста, цукрова кукурудза і зелений горошок. Тобто при орієнтації виробництва на заморозку, овочівник має можливість вирощувати овочі в промислових масштабах. Однак при цьому і ціна реалізації на овочі буде нижче, ніж на свіжому ринку. Більш того, краще зафіксувати ціну на сировину до початку його вирощування, з урахуванням фіксованої маржинальності виробника, оскільки ціни на заморожені овочі не підлягають таким же значним коливанням, як ціни на свіжу продукцію. Це, до речі, може бути одночасно і перевагою, тому що фермер, починаючи сезон, вже може приблизно прорахувати суму очікуваного прибутку і може планувати розвиток.

    У той же час недоліками такого бізнесу є погодні ризики, які, при великих масштабах виробництва, можуть обернутися значними збитками. Інший фактор ризику – можлива відмова виробника від зобов'язань за контрактом, що також іноді трапляється. Як правило причиною такого дефолту може бути низька ринкова ціна на продукт на спотовому ринку або ж погіршення фінансового стану замовника.

    Тим не менш, цей бізнес, безсумнівно, має хороші перспективи. Для прикладу сусідня з Україною Польща експортує щорічно заморожених овочів на суму понад $ 350 млн або близько 500 тис. тонн в натуральному вимірі. Правда в цей обсяг включається і картопля фрі. Тому світовим лідером в цій категорії є Бельгія, що продає на експорт понад 1,3 млн. тонн заморожених овочів і картоплі. Серед лідерів також Китай, Іспанія і вже згадана Польща.

    ІЦ УАК за матеріалами Агробізнес Сьогодні

    agroconf.org





    Схожі новини
  • З початку сезону експорт українських заморожених ягід і фруктів упав на 14%
  • Україна побила 9-тирічний рекорд із імпорту овочів
  • Україна експортує заморожені ягоди рекордними темпами
  • Обсяг експорту овочів борщової групи за грудень 2012 року зріс більш ніж удвічі
  • Експорт овочів з України в умовах низьких внутрішніх цін може зрости - УКАБ

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Україна відновила рекорд експорту заморожених овочів


Україна відновила рекорд експорту заморожених овочів

У листопаді поточного року досяг експорт заморожених овочів з України 1,5 тис. тонн, збільшившись на 31% порівняно з тим же місяцем 2018 року і на 52% порівняно з попереднім місяцем.

За повідомленням аналітиків EastFruit, за перші чотири місяці сезону 2019/20 років (серпень-листопад 2019 року) Україна експортувала вже 4,0 тис. тонн заморожених овочів, що на 14% перевищує показник попереднього сезону за той же період. Сума виручки від експорту також була рекордною і склала $ 4,9 млн.

Зростання експорту відбувалося не зважаючи на несприятливу світову кон'юнктуру – різкого зміцнення національної валюти і, як наслідок, тиску з боку Польщі, яка пропонувала більш дешеві овочі. Під час конференції «Овочі та фрукти України 2019. Експортний прорив», українські виробники заморожених овочів неодноразово скаржилися на дефіцит сировини для переробки в поточному сезоні. За їх словами, було складно закрити всі контракти, так як овочівники воліли продавати продукцію на свіжому ринку, де ціни були вищими.

Основною сировиною для заморозки овочів є: капуста броколі, цвітна капуста, солодкий перець, зелений горошок і цукрова кукурудза, хоча, звичайно ж, морозити можна практично все. Зокрема в Україні протягом останніх років дуже активно розвивалося виробництво замороженої цибулі для експорту в країни ЄС. У минулому сезоні деякі підприємства по заморожуванню навіть імпортували цибулю з Казахстану, Узбекистану і Таджикистану, щоб очистити, заморозити і експортувати його. При цьому практично всі підприємства чистять цибулю вручну.

Зазначається, що головною відмінністю реалізації овочів для потреб заморозки від реалізації на свіжий ринок, є можливість продажу значно більших обсягів продукції. Особливо якщо мова йде про такі товари, як броколі, цвітна капуста, цукрова кукурудза і зелений горошок. Тобто при орієнтації виробництва на заморозку, овочівник має можливість вирощувати овочі в промислових масштабах. Однак при цьому і ціна реалізації на овочі буде нижче, ніж на свіжому ринку. Більш того, краще зафіксувати ціну на сировину до початку його вирощування, з урахуванням фіксованої маржинальності виробника, оскільки ціни на заморожені овочі не підлягають таким же значним коливанням, як ціни на свіжу продукцію. Це, до речі, може бути одночасно і перевагою, тому що фермер, починаючи сезон, вже може приблизно прорахувати суму очікуваного прибутку і може планувати розвиток.

У той же час недоліками такого бізнесу є погодні ризики, які, при великих масштабах виробництва, можуть обернутися значними збитками. Інший фактор ризику – можлива відмова виробника від зобов'язань за контрактом, що також іноді трапляється. Як правило причиною такого дефолту може бути низька ринкова ціна на продукт на спотовому ринку або ж погіршення фінансового стану замовника.

Тим не менш, цей бізнес, безсумнівно, має хороші перспективи. Для прикладу сусідня з Україною Польща експортує щорічно заморожених овочів на суму понад $ 350 млн або близько 500 тис. тонн в натуральному вимірі. Правда в цей обсяг включається і картопля фрі. Тому світовим лідером в цій категорії є Бельгія, що продає на експорт понад 1,3 млн. тонн заморожених овочів і картоплі. Серед лідерів також Китай, Іспанія і вже згадана Польща.

ІЦ УАК за матеріалами Агробізнес Сьогодні

agroconf.org





Схожі новини
  • З початку сезону експорт українських заморожених ягід і фруктів упав на 14%
  • Україна побила 9-тирічний рекорд із імпорту овочів
  • Україна експортує заморожені ягоди рекордними темпами
  • Обсяг експорту овочів борщової групи за грудень 2012 року зріс більш ніж удвічі
  • Експорт овочів з України в умовах низьких внутрішніх цін може зрости - УКАБ

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.