Сектором контролю за регульованими цінами ГУ Держпродспоживслужби у Волинській області в березні 2019 року в ході проведення перевірки одного з комунальних підприємств м. Луцька встановлено, що Виконавчим комітетом Луцької міської Ради 04.07.2018 року прийнято Рішення №402-1 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 24.01.2018 року №20-1 «Про скориговані тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, що надаються житлово-експлуатаційними підприємствами».
Даним Рішенням з 01 серпня 2018 року внесено зміни в попереднє Рішення від 24.01.2018 року №20-1 та збільшено тариф на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій. На виконання вищезазначеного Рішення, підприємства м. Луцька, які надають послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, з серпня 2018 року застосували збільшений тариф по даній послузі.
Проте статтею 5 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» від 9 листопада 2017 року №2189-VIII, який введено в дію 10 червня 2018 року в частині регулювання послуги з управління багатоквартирним будинком, передбачено нову класифікацію житлово-комунальних послуг, згідно з якою до житлово-комунальних послуг віднесено житлову послугу - послугу з управління багатоквартирним будинком.
Таким чином, з 10 червня 2018 року Законом не передбачено послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.
Також, згідно з статтею 4 вищезазначеного Закону за органами місцевого самоврядування закріплено повноваження щодо встановлення цін/тарифів лише на комунальні послуги. Отже з 10 червня 2018 року органи місцевого самоврядування не мають повноважень щодо встановлення (у тому числі і за результатами коригування) тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.
Враховуючи вищевикладене, ГУ Держпродспоживслужби в області винесено припис №6 від 28 березня 2019 року Луцькій міській Раді, яким зобов’язано в місячний термін відмінити Рішення Виконавчого комітету Луцької міської Ради від 04.07.2018 року №402-1 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 24.01.2018 року №20-1 «Про скориговані тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, що надаються житлово-експлуатаційними підприємствами» та зобов’язати комунальні підприємства м. Луцька, які прийняли до виконання вищезазначене Рішення виконавчого комітету провести перерахунок вартості послуги з утримання будинку та застосовувати тариф у відповідності до чинного законодавства.
Після судових оскаржень, на виконання законних вимог ГУ Держпродспоживслужби, Луцькою міською Радою, прийнято Рішення від 24 грудня 2019 року №68/70, яким визнано таким, що втрачає чинність з 01.01.2020 року Рішення виконавчого комітету Луцької міської Ради від 04.07.2018 року №402-1, яким було збільшено тариф на послугу з утримання будинку та прибудинкових споруд.
Також Луцькою міською Радою прийнято Рішення від 29 січня 2020 року №69/89 «Про застосування у 2020 році тарифу на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій», яким зобов’язано житлово-експлуатаційні підприємства:
- провести перерахунок вартості послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій з урахуванням п.1 рішення Луцької міської ради від 24.12.2019 року №68/70;
- застосовувати в 2020 році, до призначення управителів багатоквартирних, тариф на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій затверджений рішенням виконавчого комітету від 24.01.2018 року №20-1.
Тобто за рахунок заходів, вжитих ГУ Держпродспоживлужби у Волинській області, було зменшено тариф на послугу з утримання будинку та прибудинкових споруд до рівня затвердженого Рішенням виконкому Луцької міської ради від 24.01.2018 №20-1 (конкретно тарифи вказані побудинково в додатку до рішення виконкому).
Отже мешканці багатоквартирних будинків м. Луцьку, мають можливість звернутись до комунальних підприємств щодо проведення перерахунку вартості наданих послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.
В разі відмови ЖЕКів провести такий перерахунок, споживачі можуть скористатися своїм правом передбаченим ст. 4 ЦПК України, в якій зазначено, що кожна особа, у разі порушення невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів має право звернутись до суду.
Стаття 22 Закону України «Про захист прав споживачів» підтверджує можливість судового захисту прав споживачів, передбачених законодавством і встановлює певні особливості судового захисту їх прав, однією з яких є звільнення споживачів від сплати судового збору за позовами, що пов’язані з порушенням їх прав.
Крім цього, відповідно до п. 2 ст. 22 Закону України «Про захист прав споживачів», при задоволені вимог споживача суд одночасно вирішує питання щодо відшкодування моральної (немайнової) шкоди.
Забезпечення безперебійної роботи сільськогосподарської техніки безпосередньо залежить від своєчасного та якісного
Докладніше