Обсяги перевезень залізничним транспортом в 2019 році зросли на 23,2% – до 40,5 млн тонн. Основними станціями призначення стали станції Чорноморська, Чорноморськ-Порт, Одеса-Порт, Миколаїв-вантажний, Жовтнева. На них припадало майже 84% перевезеного зерна. Після зниження в 2018 році на 7,8% через низку проблем, пов’язаних із процедурою оренди вагонів і дефіцитом зерновозів, ситуація в 2019 році дещо стабілізувалася.
Обсяги автомобільних перевезень зросли на 16,1% – до 22,4 млн тонн. Остання цифра відображає лише діяльність юридичних осіб. Тоді як, якщо враховувати перевезення фізичних осіб, то, за оцінкою Pro-Consulting, обсяг в 1,5-2 рази більший і може складати від 33 млн до 40 млн тонн.
За підсумками 2019 року внутрішніми водними шляхами України було транспортовано 4,9 млн тонн зернових і продуктів перемолу – на 54% більше порівняно 2018 роком, і в 2,5 раза більше порівняно з 2016 роком. Як відзначає аналітик Pro-Consulting Неллі Онищенко, річковий транспорт продемонстрував найбільший приріст обсягу перевезень зернових минулого року. “Порівняно з іншими видами транспорту, перевага річкового транспорту полягає в тому, що він дозволяє перевозити великі обсяги вантажів. Так, баржа вантажопідйомністю 900 тонн замінює 18 вагонів або 45 двадцятитонних вантажівок”, – зазначила вона.
Водночас, каже, що існує низка проблем, які не дозволяють використовувати весь потенціал річкових перевезень: недосконала і застаріла публічна інфраструктура, дефіцит сучасного вантажного флоту, недосконале законодавство, яке не може забезпечити чіткого регулювання ринку, а також неконкурентні умови роботи порівняно з іншими видами транспорту через надмірне податкове навантаження.
http://www.proagro.com.ua