За даними статистики 2018-2019 років, загальний експорт з України до Японії збільшився на 7,8%. Найбільшу динаміку демонструють такі продукти як мед, соняшникова олія та перероблені овочі.
За словами експертів японського ринку, сьогодні для експортерів відкриваються нові вікна можливостей буквально в кожній продуктовій категорії. Особливо великий інтерес спостерігається до меду та українських ягід.
Поставки з України до Японії продовжують зростати. Так, експорт натурального меду виріс на 51% до $599 тис.; соняшникової олії – у три рази, до $1,9 млн; перероблених овочів – вдвічі, до $2,1 млн.
Загальний експорт з України до Японії виріс на 7,8%, зовнішньоторговельний оборот – на 25%.
«Сьогодні відкриваються нові вікна можливостей буквально в кожній продуктовій категорії. Наполегливі, послідовні та амбітні отримають все», – розповів партнер COIN / Consulting Integrated Юрій Луценко.
Він зауважив, що окрім меду, Україна асоціюється у японців з чорницею і полуницею. Інші ягоди продати важче.
«Експорт нашої чорниці спрямований цілком на ЄС, частина з якої потім реекспортується в Японію. Тобто наша ягода все-таки там з’являється, але під європейським лейблом. Тобто заробляють на нашій ягоді європейці», – відзначив експерт.
За словами Луценка, залежність ринку Японії від китайського імпорту (щодо полуниці він складає 45%, щодо меду – 80%) відкриває Україні можливості, особливо в нинішні вірусні часи.
«Японці регулярно запитують нас про ціни, якість, обсягах IQF strawberry. Ми дисципліновано розсилаємо специфікації по виробникам з експортним досвідом і репутацією. Відповіді поки що отримуємо менш регулярно», – відзначає фахівець.
ІЦ УАК за матеріалами Агробізнес Сьогодні
agroconf.org