Дефіцит робочої сили в Європі та складнощі з доставкою працівників на поля може зіграти на руку українським виробникам і експортерам. Вітчизняні агробізнесмени можуть отримати шанс реалізувати на зовнішній ринок ягідну продукцію за вищою ціною.
Про це повідомив керівник компанії “Українська ягода” Тарас Баштанник, під час Міжнародної онлайн-конференції “Ягоди і covid19: вплив на ціни, виробництво і торгівлю”. Захід був організований Продовольчою і сільськогосподарською організацією ООН (ФАО) і Європейським банком реконструкції і розвитку (ЄБРР) за підтримки Української плодоовочевої асоціації (УПОА), Федерації сільгоспвиробників Молдови FARM і агромедіа-агенції Sapienza.
“На даний момент в Європі відзначається помітний дефіцит робочих рук. На відміну від України, там діють більш жорсткі правила по частині доставки людей на поле, на прибирання врожаю. Крім цього, в Європі строгий контроль за виконанням карантинних вимог, там дисципліна, і в цілому, менше людей готових вийти на поле, з різних причин.
В Україні, незважаючи на обмеження, примудряються вивозити працівників в поле, і в поточній ситуації, це може зіграти на руку виробникам ягід, які зможуть постачати продукцію на зовнішні ринки за вищою ціною” – зазначає Тарас Баштанник.
Аналізуючи ситуацію на ринку, фахівець наголошує на можливості розвитку нетипової ситуації, при якій попит і споживання ягід буде падати, а ціна рости.
Говорячи про експорт ягід, виробник акцентував увагу на лохині. На думку Тараса Баштанника, сегменту, наприклад, свіжої малини і полуниці в Україні практично немає. Основними країнами для збуту лохини, на думку директора “Української ягоди” сьогодні залишаються Європа, Британія, Голландія і Білорусь.
ІЦ УАК за матеріалами Seeds
agroconf.org