АТ «Укрзалізниця» готується до перевезення зерна нового врожаю у 2020/21 маркетинговому році. Із прогнозованих аналітиками майже 70 млн тонн урожаю зернових, залізничним транспортом компанія готова перевезти 60% експорту, який очікується на рівні 33 млн тонн.
Основними напрямками перевезень зернових залізничним транспортом у наступному маркетинговому році, як і в попередньому сезоні, залишаться перевезення через порти. Саме від їх пропускної та переробної здатності, а також від якісного планування перевезень залежить обсяг перевезень та обіг зерновозів.
З метою збільшення обсягів перевезень зернових вантажів та підвищення ефективності використання залізничного рухомого складу, на сьогодні відкрито для навантаження зерна маршрутами 209 станцій. Маршрутні відправки, які були затребувані минулого сезону, виявилися ефективним інструментом для швидкої доставки вантажу та мінімізації витрат Укрзалізниці. Особливо вони вигідні для компаній що володіють як елеваторами в пунктах навантаження так і переробними комплексами в портах. Учасникам ринку компанія пропонуватиме різні інструменти: графікові вантажні та маршрутні перевезення, ступінчасті маршрути та повагонні відправки.
«Цього року ажіотажу навколо зерновозів на ринку не повинно бути, оскільки на ринку їх профіцит. З урахуванням переробної здатності портів достатньо 13 тисяч зерновозів, а їх наразі в Україні майже 30 тисяч. У приватних власників зерновозів більше, ніж у компанії, Укрзалізниця не є монополістом у цьому сегменті», – наголосив на зустрічі із учасниками зернового ринку та бізнес-асоціаціями директор департаменту комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Андрій Мірошніков.
Він підкреслив, що інфраструктурні можливості дозволяють вивантажувати 1800 зерновозів за добу, а навантажувати 2400-3000. Такий дисбаланс призводить до накопичення вантажів на підходах до портів. Тому необхідно навантажувати рівно стільки вагонів, скільки можна вивантажити, щоб зерновози не скупчувалися у портах і на під’їзних коліях. «Зайвий парк заважає переміщенню рухомого складу і порушує технологію перевезень. Потрібно не збільшувати парк, а удосконалювати провізну та пропускну здатність портів, клієнтам підвищити якість планування», – зазначив Андрій Мірошніков.
Директор департаменту нагадав, що Укрзалізниця пропонує клієнтам новий інструмент – укладати довгострокові договори на термін від 9 до 12 місяців. Перевезення за довгостроковими контрактами розпочнуться з липня. Мінімальний обсяг замовлення – це 200 зерновозів, а загальний пул, що задіяний у цьому пілотному проєкті, – 3300 відправлень на місяць. Наразі на липень вже заброньовано 80% зерновозів із парку, що виділено на даний проєкт. Чим довший буде термін замовлення послуги перевезень, тим нижчою та вигіднішою буде ціна за користування вагонами Укрзалізниці.
У 2019/2020 маркетинговому році Укрзалізниця очікує перевезти 36,5 млн тонн зерна і продуктів помелу, що майже на рівні обсягів попереднього сезону.
https://www.uz.gov.ua