Після запуску приватної тяги на залізниці вартість вантажоперевезень може підвищитись.
Таку думку висловив експерт у сфері транспортної інфраструктури та логістики Валерій Ткачов, повідомляє "ПроАгро Груп" з посиланням на AgroTimes.
За його словами, через недосконалу тарифну систему протягом останніх семи років Укрзалізниця не дотримувала від вантажоперевезень кошти, необхідні для повноцінного відновлення та розвитку. Близько 60% вантажів УЗ й досі перевозить з від’ємною рентабельністю. Тому питання, хто компенсуватиме ці збитки із запуском приватної тяги, поки що відкрите. Можливо, їх компенсуватиме держава, або цi витрати буде закладено в тариф за користування інфраструктурою.
"Коли відбудеться розподіл, буде чітко визначена вартість послуги доступу до інфраструктури та інших послуг за вертикалями. Кожна вертикаль порахує, скільки їй потрібно коштів для операційної роботи, на відновлення i модернізацію шляхів, рухомого складу, засобів зв’язку та сформує нову вартість своїх послуг. Можливо, ця вартість буде вищою за нинішню", - зазначив Валерій Ткачов.
Разом з тим експерт наголосив, що лібералізація залізниці в Україні неминуча, зважаючи на світову практику та вимоги, прописані в Угоді про асоціацію між Україною та ЄС.
ІЦ УАК за матеріалами ПроАгро
agroconf.org