Аграрний тиждень. Україна
» » Нардепи планують створити нові інструменти тиску та переслідування бізнесу
» » Нардепи планують створити нові інструменти тиску та переслідування бізнесу

    Нардепи планують створити нові інструменти тиску та переслідування бізнесу






    Українська зернова асоціація переконана, що законопроект «Про Бюро економічної безпеки України» №3087-д від 02.07.2020 знову створює інструменти для зловживань, корупції та «кошмарення» бізнесу. Законопроект прийнятий в першому читанні 3.09.2020 року.

    Депутати пояснюють, що законопроект розроблено з метою оптимізації структури та чисельності органів, які ведуть боротьбу зі злочинами у сфері економіки, усунення дублювання їх функцій. Саме для цього створюється Бюро економічних безпеки України, яке має запобігати, попереджувати та розслідувати кримінальні правопорушення, віднесені до їх підслідності.

    Українська зернова асоціація підтримує створення прозорих правил гри, чесну сплату податків та боротьбу з тіньовим бізнесом. Проте вказаний законопроект пропонує внесення змін до Кримінального кодексу України, зокрема статтю 222-2 «Шахрайство з податком на додану вартість», яка може «повернути» до життя найгірші практики тиску та вимагання Податкової міліції щодо бізнесу. Експерти УЗА переконані, що в запропонованій редакції ст. 222-2 стане інструментом додаткового тиску на платників податків та джерелом для корупції в новостворюваному Бюро економічної безпеки України.

    Так, ст. 222-2 ККУ, фактично встановлює кримінальну відповідальність платника податків за сам факт подачі заяви на отримання бюджетного відшкодування, тобто тільки за факт користування таким правом, навіть без фактичного отримання бюджетного відшкодування.

    Ба більше, запропонована редакція ст. 222-2 ККУ дозволяє досить широко трактувати дії платників податків щодо «надання завідомо неправдивих відомостей» з боку слідчих органів та залишає великий простір для державних органів для зловживання владними повноваженнями та здійснення тиску на платників податків. На практиці, податкові органи часто виносять рішення щодо відмови у відшкодуванні ПДВ, в зв’язку з чим платники вимушені звертатися до суду для відстоювання своїх прав та повернення сум ПДВ.

    Всім відомо, що отриманню бюджетного відшкодування передує цілий комплекс заходів з боку контролюючого органу таких як адміністрування СЕА ПДВ, моніторинг податкових накладних за допомогою СМКОР,  реєстрація податкових накладних у ЄРПН, камеральна перевірка, позапланова документальна перевірка, що призначається відповідно до п.78 Податкового кодексу України.

    Зазначена редакція статі ст. 222-2 ККУ дозволяє розпочати кримінальне переслідування керівництва компанії лише на підставі факту подання заяви на відшкодування та рішенні податкових органів щодо відмови у відшкодуванні, до розгляду спору в судовому порядку по суті. Відтак, редакція 222-2 ККУ може трактуватися таким чином, що платник податку буде позбавлений права уточнення суми відшкодування після подання декларації з ПДВ. Заява, що була уточнена, може вважатися такою, що була подана на підставі неправдивих відомостей, що є підставою для кримінальної відповідальності.

    Українська зернова асоціація звернулася до профільного комітету Верховної Ради України та до уряду із застереженнями щодо пропонованої редакції змін, а саме ст. 222-2 ККУ, яка фактично створить інструменти для зловживання, тиску на платників податків та джерелом для корупції в новостворюваному Бюро економічної безпеки України та пропонує вилучити із законопроекту пункт про внесення змін – редакцію ст. 222-2 ККУ до другого читання у парламенті.





    Схожі новини
  • УЗА: Парламент і бізнес спільно мають підготувати нову редакцію закону «Про внутрішній водний транспорт»
  • Укрзалізниця просить повернути пільги на сплату земельного податку
  • В Україні з’явиться Нацкомісія із запобігання корупції
  • Новий законопроект усуне реєстраційні перешкоди для ведення сільського господарства
  • Уряд схвалив зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Нардепи планують створити нові інструменти тиску та переслідування бізнесу






Українська зернова асоціація переконана, що законопроект «Про Бюро економічної безпеки України» №3087-д від 02.07.2020 знову створює інструменти для зловживань, корупції та «кошмарення» бізнесу. Законопроект прийнятий в першому читанні 3.09.2020 року.

Депутати пояснюють, що законопроект розроблено з метою оптимізації структури та чисельності органів, які ведуть боротьбу зі злочинами у сфері економіки, усунення дублювання їх функцій. Саме для цього створюється Бюро економічних безпеки України, яке має запобігати, попереджувати та розслідувати кримінальні правопорушення, віднесені до їх підслідності.

Українська зернова асоціація підтримує створення прозорих правил гри, чесну сплату податків та боротьбу з тіньовим бізнесом. Проте вказаний законопроект пропонує внесення змін до Кримінального кодексу України, зокрема статтю 222-2 «Шахрайство з податком на додану вартість», яка може «повернути» до життя найгірші практики тиску та вимагання Податкової міліції щодо бізнесу. Експерти УЗА переконані, що в запропонованій редакції ст. 222-2 стане інструментом додаткового тиску на платників податків та джерелом для корупції в новостворюваному Бюро економічної безпеки України.

Так, ст. 222-2 ККУ, фактично встановлює кримінальну відповідальність платника податків за сам факт подачі заяви на отримання бюджетного відшкодування, тобто тільки за факт користування таким правом, навіть без фактичного отримання бюджетного відшкодування.

Ба більше, запропонована редакція ст. 222-2 ККУ дозволяє досить широко трактувати дії платників податків щодо «надання завідомо неправдивих відомостей» з боку слідчих органів та залишає великий простір для державних органів для зловживання владними повноваженнями та здійснення тиску на платників податків. На практиці, податкові органи часто виносять рішення щодо відмови у відшкодуванні ПДВ, в зв’язку з чим платники вимушені звертатися до суду для відстоювання своїх прав та повернення сум ПДВ.

Всім відомо, що отриманню бюджетного відшкодування передує цілий комплекс заходів з боку контролюючого органу таких як адміністрування СЕА ПДВ, моніторинг податкових накладних за допомогою СМКОР,  реєстрація податкових накладних у ЄРПН, камеральна перевірка, позапланова документальна перевірка, що призначається відповідно до п.78 Податкового кодексу України.

Зазначена редакція статі ст. 222-2 ККУ дозволяє розпочати кримінальне переслідування керівництва компанії лише на підставі факту подання заяви на відшкодування та рішенні податкових органів щодо відмови у відшкодуванні, до розгляду спору в судовому порядку по суті. Відтак, редакція 222-2 ККУ може трактуватися таким чином, що платник податку буде позбавлений права уточнення суми відшкодування після подання декларації з ПДВ. Заява, що була уточнена, може вважатися такою, що була подана на підставі неправдивих відомостей, що є підставою для кримінальної відповідальності.

Українська зернова асоціація звернулася до профільного комітету Верховної Ради України та до уряду із застереженнями щодо пропонованої редакції змін, а саме ст. 222-2 ККУ, яка фактично створить інструменти для зловживання, тиску на платників податків та джерелом для корупції в новостворюваному Бюро економічної безпеки України та пропонує вилучити із законопроекту пункт про внесення змін – редакцію ст. 222-2 ККУ до другого читання у парламенті.





Схожі новини
  • УЗА: Парламент і бізнес спільно мають підготувати нову редакцію закону «Про внутрішній водний транспорт»
  • Укрзалізниця просить повернути пільги на сплату земельного податку
  • В Україні з’явиться Нацкомісія із запобігання корупції
  • Новий законопроект усуне реєстраційні перешкоди для ведення сільського господарства
  • Уряд схвалив зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.