Своєчасність сертифікації та результату — це базовий параметр у роботі постачальника і виробника та успішність технологічних операцій для покупця насіння.
Цілі для виробника/постачальника — це завдання для органу сертифікації:
- простежуваність за якісними показниками;
- управління поданими заявками, процесом пересертифікації;
- структування інформації та процесів з якості насіння.
З одного боку, є звичка працювати з одним підрядником послуг, однак тестуйте послуги й у інших. Така стратегія та умови доступні сьогодні учасникам ринку насіння і допомагають:
- краще розуміти суть послуги та реальність умов, у процесі спілкування виробник стає більш обізнаним;
- не переживати кризові моменти і не «червоніти» та не шукати виправдань перед своїм клієнтом, чому не встигли з поставкою, що не так із якістю тощо;
- у період пікових навантажень та криз є альтернатива та перевірені варіанти дій.
Вимоги до базових сервісів
1. Онлайн-кабінет заявника — електронний сервіс для постачальника/виробника насіння для отримання послуг та інформації з якісних показників сертифікації.
Практичний результат: скорочення часових витрат і спрощення подання заявки на сертифікацію — оформлення заявки займає 2-3 хвилини.
Отримуєте наступне:
- подання заявки на оцінку якісних показників онлайн без зайвих виїздів;
- уникнення помилок (у назвах сортів тощо) під час заповнення та отримання документів, сертифікату;
- формування для виробника та постачальника насіння власного архіву документів із сертифікатів на сортові якості, сертифікатів OECD та ISTA (супровідні документи до сертифікату на посівні якості);
- система оцінки якості насіння також має доступ до Державного реєстру сортів рослин України, придатних до поширення на відповідний рік, оновлення в якому одразу фіксуються і в системі, аналогічно переліки культур, методи та інша інформація, яка набиралася вручну в форматі Word.
2. Перевірка та простежуваність отриманих показників насіння.
Ціль: підтвердженість і достовірність результатів лабораторного аналізу, показників, зафіксованих у сертифікаті на посівні якості.
Орган сертифікації має забезпечити:
- обов’язкову фотофіксацію — якщо виявлені відхилення від норм до стандартів у розрізі культур (за вимогою замовника);
- порівняльні дослідження, міжлабораторні співставлення результатів: внутрішні — між лабораторіями у структурі, наприклад, по регіонах (Київ, Дніпро, Полтава) та зовнішні — з підрозділами виробників насіння (коли компанія надає підготовлені ними кодовані зразки для випробувань) з іншими офіційними лабораторіями, акредитованими в Україні;
- участь і супровід замовника у разі наявності питань, претензій від покупців на всіх етапах (виробник — дистриб’ютор — покупець/кінцевий споживач):
- виїзд представника органу сертифікації щоразу;
- повторний відбір для направлення до лабораторій, вказаних замовником;
- повторні випробування;
- відстеження заявки на сертифікацію у реальному часі;
- постійний зворотній зв’язок без зайвих телефонних дзвінків, нагадувань, «дратувань» тощо.
3. Збереження всієї історії взаємодії суб’єкта звернення із суб’єктами надання сертифікації, тобто на будь-якому етапі вашої діяльності чи необхідності інформації ви її уже маєте.
Механізм сертифікації зрозумілий та адаптований до вимог сьогодення. При цьому:
- є можливості автоматичного планування, коли у вас закінчується дія сертифікатів та коли за строками необхідно пересертифікувати;
- забезпечення здійснення контролю за якістю надання послуг;
- отримання обґрунтованих відповідей та консультації щодо усіх питань стосовно показників.
Такий механізм уже впроваджений органом сертифікації «АГРОСЕРТ».
Наталія Грюнвальд, керівник ОС «АГРОСЕРТ»
ІЦ УАК за матеріалами AgroPortal
agroconf.org