Аграрний тиждень. Україна
» » Бізнес оцінив стан розвитку транспортної інфраструктури в Україні
» » Бізнес оцінив стан розвитку транспортної інфраструктури в Україні

    Бізнес оцінив стан розвитку транспортної інфраструктури в Україні


         Цьогоріч Європейська Бізнес Асоціація (ЄБА) вперше провела експертне дослідження загального стану розвитку транспортної інфраструктури в Україні – Інфраструктурний індекс – у партнерстві з юридичними фірмами Agreca та Sayenko Kharenko. Так, інтегральний показник індексу склав 2,58 балів з 5-ти можливих.
         Наразі фахівці членських компаній ЄБА доволі стримано оцінюють рівень розвитку інфраструктурної галузі. Більшість, а саме 54% опитаних вважають загальний стан інфраструктури в Україні задовільним, 35% - негативним і ще 11% оцінюють його позитивно.
         Дещо гіршою виявилася оцінка рівня інвестиційної привабливості України для реалізації інфраструктурних проєктів. Тільки 8% експертів вважають його високим, 47% - задовільним, 45% - низьким.
         До трійки головних викликів інфраструктурного ринку респонденти віднесли:

    • недостатньо прозорий процес прийняття рішень щодо інфраструктурних проєктів;
    • відсутність незалежного транспортного регулятора;
    • дефіцит кваліфікованих кадрів в органах влади.
         Найгіршу оцінку серед складових індексу отримав рівень виконання державою стратегій розвитку транспортної галузі. Переважна більшість, а саме 53% переконані, що він є низьким, 40%  вважають задовільним і тільки 7% схвально оцінили рівень виконання державою транспортних стратегій. 
         Проаналізуємо рівень розвитку інфраструктури у розрізі окремих транспортних галузей – залізничного, автомобільного, морського, річкового, авіаційного транспорту. Найбільше компанії Асоціації користуються у своїй діяльності залізничним транспортом, на 2-му місці – автомобільний, на 3-му – морський. Найгіршу оцінку отримав рівень розвитку залізничної інфраструктури, найкращу – авіаційний транспорт.
         Залізничний транспорт. Більшість респондентів оцінили загальний стан розвитку залізничного транспорту негативно: такої думки дотримується 51% експертів, 45% вважають, що він є задовільним і тільки 4% - позитивним. Серед пріоритетних реформ, необхідних для розвитку залізниці, бізнес виділив реорганізацію Укрзалізниці, відкриття ринку приватної тяги, зміну тарифної політики та запровадження законодавчої можливості для залучення приватних інвестицій в залізничну інфраструктуру загального користування.
         Автомобільний транспорт. Переважна більшість експертів, а саме 63%, вважають поточний стан розвитку автотранспорту задовільним, 35% - негативним, 2% - добрим. Для покращення ситуації у дорожній інфраструктурі бізнес очікує посилення габаритно-вагового контролю та відповідальності, залучення до технагляду і моніторингу будівництва доріг міжнародних незалежних гравців, застосування прозорих і недискримінаційних процедур державних закупівель.
         Авіаційний транспорт. Отримав найбільшу кількість позитивних оцінок – 33% опитаних вважають його розвиненим, 50% - задовільним, 17% - незадовільним. Найбільш очікувані реформи та зміни – розвиток аеропорту «Бориспіль», як міжнародного хабу, запровадження державної допомоги українським авіаперевізникам, передача аеропортів приватному сектору на умовах ДПП/концесії.
         Морський транспорт. Переважна більшість респондентів, зокрема 73% дали задовільну оцінку розвитку морського транспорту, 21% - негативну і лише 6% - позитивну. Головні реформи та зміни у цій галузі, на які очікує бізнес, - зниження портових зборів і відрахувань чистого прибутку АМПУ до держбюджету, створення незалежного регулятора – Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері транспорту, систематизація послуг, які надаються АМПУ.
         Річковий транспорт. Жоден із респондентів не дав йому позитивну оцінку, втім переважна більшість відзначила його як задовільний – 76%, а 24% вважають його негативним. Аби прискорити розвиток галузі бізнес пропонує забезпечити державну підтримку публічної інфраструктури та суднобудівної галузі, створити Державний фонд ВВШ у складі спеціального фонду державного бюджету, створити умови та механізми для залучення приватних інвестицій в публічну інфраструктуру.





    Схожі новини
  • Ефективне впровадження державно-приватного партнерства забезпечить мультиплікаційний ефект для економіки, - Петрашко
  • 40% топ-менеджерів очікують поліпшення бізнес-клімату протягом наступних півроку
  • Експерт пояснив, чому трейдерам необхідно купувати зерновози
  • В Україні росте ефективність логістики
  • Перший Український форум транспортної інфраструктури проведуть у столиці

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Бізнес оцінив стан розвитку транспортної інфраструктури в Україні


     Цьогоріч Європейська Бізнес Асоціація (ЄБА) вперше провела експертне дослідження загального стану розвитку транспортної інфраструктури в Україні – Інфраструктурний індекс – у партнерстві з юридичними фірмами Agreca та Sayenko Kharenko. Так, інтегральний показник індексу склав 2,58 балів з 5-ти можливих.
     Наразі фахівці членських компаній ЄБА доволі стримано оцінюють рівень розвитку інфраструктурної галузі. Більшість, а саме 54% опитаних вважають загальний стан інфраструктури в Україні задовільним, 35% - негативним і ще 11% оцінюють його позитивно.
     Дещо гіршою виявилася оцінка рівня інвестиційної привабливості України для реалізації інфраструктурних проєктів. Тільки 8% експертів вважають його високим, 47% - задовільним, 45% - низьким.
     До трійки головних викликів інфраструктурного ринку респонденти віднесли:

     Найгіршу оцінку серед складових індексу отримав рівень виконання державою стратегій розвитку транспортної галузі. Переважна більшість, а саме 53% переконані, що він є низьким, 40%  вважають задовільним і тільки 7% схвально оцінили рівень виконання державою транспортних стратегій. 
     Проаналізуємо рівень розвитку інфраструктури у розрізі окремих транспортних галузей – залізничного, автомобільного, морського, річкового, авіаційного транспорту. Найбільше компанії Асоціації користуються у своїй діяльності залізничним транспортом, на 2-му місці – автомобільний, на 3-му – морський. Найгіршу оцінку отримав рівень розвитку залізничної інфраструктури, найкращу – авіаційний транспорт.
     Залізничний транспорт. Більшість респондентів оцінили загальний стан розвитку залізничного транспорту негативно: такої думки дотримується 51% експертів, 45% вважають, що він є задовільним і тільки 4% - позитивним. Серед пріоритетних реформ, необхідних для розвитку залізниці, бізнес виділив реорганізацію Укрзалізниці, відкриття ринку приватної тяги, зміну тарифної політики та запровадження законодавчої можливості для залучення приватних інвестицій в залізничну інфраструктуру загального користування.
     Автомобільний транспорт. Переважна більшість експертів, а саме 63%, вважають поточний стан розвитку автотранспорту задовільним, 35% - негативним, 2% - добрим. Для покращення ситуації у дорожній інфраструктурі бізнес очікує посилення габаритно-вагового контролю та відповідальності, залучення до технагляду і моніторингу будівництва доріг міжнародних незалежних гравців, застосування прозорих і недискримінаційних процедур державних закупівель.
     Авіаційний транспорт. Отримав найбільшу кількість позитивних оцінок – 33% опитаних вважають його розвиненим, 50% - задовільним, 17% - незадовільним. Найбільш очікувані реформи та зміни – розвиток аеропорту «Бориспіль», як міжнародного хабу, запровадження державної допомоги українським авіаперевізникам, передача аеропортів приватному сектору на умовах ДПП/концесії.
     Морський транспорт. Переважна більшість респондентів, зокрема 73% дали задовільну оцінку розвитку морського транспорту, 21% - негативну і лише 6% - позитивну. Головні реформи та зміни у цій галузі, на які очікує бізнес, - зниження портових зборів і відрахувань чистого прибутку АМПУ до держбюджету, створення незалежного регулятора – Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері транспорту, систематизація послуг, які надаються АМПУ.
     Річковий транспорт. Жоден із респондентів не дав йому позитивну оцінку, втім переважна більшість відзначила його як задовільний – 76%, а 24% вважають його негативним. Аби прискорити розвиток галузі бізнес пропонує забезпечити державну підтримку публічної інфраструктури та суднобудівної галузі, створити Державний фонд ВВШ у складі спеціального фонду державного бюджету, створити умови та механізми для залучення приватних інвестицій в публічну інфраструктуру.





Схожі новини
  • Ефективне впровадження державно-приватного партнерства забезпечить мультиплікаційний ефект для економіки, - Петрашко
  • 40% топ-менеджерів очікують поліпшення бізнес-клімату протягом наступних півроку
  • Експерт пояснив, чому трейдерам необхідно купувати зерновози
  • В Україні росте ефективність логістики
  • Перший Український форум транспортної інфраструктури проведуть у столиці

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.