Аграрний тиждень. Україна
» » УЗА просить комітет cхвалити законопроєкт для спрощення реєстрації сортів рослин та обігу насіння
» » УЗА просить комітет cхвалити законопроєкт для спрощення реєстрації сортів рослин та обігу насіння

    УЗА просить комітет cхвалити законопроєкт для спрощення реєстрації сортів рослин та обігу насіння






    Українська зернова асоціація підтримує ухвалення законопроєкту № 3680 «Про внесення змін до деяких законів України» щодо спрощення процедур експертизи, реєстрації сортів рослин та обігу насіння та звернулася до Комітету Верховної Ради України в якнайшвидші терміни схвалити його на своєму засіданні.

    УЗА  наголошує, що затягування розгляду законопроєкту та внесення змін до чинного законодавства через відсутність умов зводить нанівець розширення діяльності по вирощуванню насіння в Україні та доступу аграріїв до нових гібридів на рівні з іншими європейськими країнами. Українському ринку вкрай потрібна демонополізація сфери сертифікації насіння та покращення конкурентного середовища. Сьогодні видача сертифікатів  перебуває в руках одного державного підприємства, а це суттєво впливає на саму якість послуг, період їх надання та створює значні корупційні ризики.

    Сьогодні селекційно-насіннєві компанії, постачальники та сільськогосподарські товаровиробники потребують якісних та прогресивних змін у чинному регулюванні експертизи та реєстрації прав на сорти рослин, впорядкування механізмів ввезення та сертифікації насіння. Ці регуляторні процеси є умовами для виходу насіння на ринок та доступу товаровиробників до найновіших селекційних досягнень та реалізації експортного потенціалу галузі насінництва. Відтак, створення належного законодавчого підґрунтя для роботи підприємств селекційного та насіннєвого напрямку, сільськогосподарських товаровиробників у конкурентному середовищі є вкрай нагальним та фундаментальним для розвитку насіннєвої галузі.

    Законопроєкт покликаний вирішити цілу низку проблем в сфері сертифікації та реєстрації сортів насіння. Сьогодні норми державної реєстрації сортів, яким передує державна експертиза, потребують оновлення та приведення у відповідність до сучасних реалій, оскільки не враховують міжнародних принципів і вимог, є забюрократизованими та повністю залежать від єдиного (вже більш, ніж 20 років) виконавця експертизи. Ускладнює ситуацію і відсутність чіткості у строках, переліку документів, дій та термінах, навіть на найпершому формальному етапі – подачі заявок на експертизу. Також чинне регулювання реєстрації сортів рослин встановлює обов’язки суб’єктів-заявників, але при цьому не визначає відповідальність  суб’єкта, який забезпечує та проводить відповідну експертизу.

    Одним із важливих завдань законопроекту є усунення монополії державного підприємства та створення конкуренції на ринку сертифікації насіння – запровадження міжнародної практики ефективного регулювання для залучення приватних організацій та підприємств до надання послуг із сертифікації насіння на сортові якості. Завдяки, законопроекту припиниться порушення законодавства України щодо захисту конкуренції у підприємницькій діяльності та статті 254 Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, згідно з якою зловживання одним або декількома суб’єктами господарювання домінуючим становищем на території будь-якої зі Сторін є несумісним із цією Угодою.

    В Україні з лютого 2017 року склалася ситуація, коли видає сертифікати на сортові якості насіння єдине підприємство – ДП «Державний центр сертифікації і експертизи сільськогосподарської продукції», яке де-факто є монополістом на ринку видачі сертифікатів. Така ситуація на ринку створює також перешкоди для конкуренції на ринку послуг польового інспектування, що передують видачі сертифікату на сортові якості. Хоча ці роботи відповідно до чинного регулювання можуть виконувати як посадові особи державного підприємства, так і незалежні експерти.

    Монопольне становище держпідприємства на ринку створює ситуацію, коли ніхто не може звернутися до приватних компаній з сертифікації на проведення польового інспектування, інакше не зможе згодом отримати сертифікат на сортові якості насіння від державного підприємства.

    Окрім цього, законопроєкт передбачає усунення та скасування наявних дискримінаційних умов при поданні заявок на сорт селекціонерами та запобігання ситуації, коли діє практика відсутності прав у виробника та споживача насіння на охорону своїх прав. Також вводиться електронний документообіг для державної реєстрації сортів й отримання дозвільних документів для ввезення дослідних зразків. Також законопроєкт приводить українське законодавство у відповідність до законодавства та регулювання насіннєвої сфери в ЄС.

     





    Схожі новини
  • Названо нововведення, які готують в системі аграрних розписок
  • Парламент зареєстрував законопроєкт про спрощення процедур експертизи, реєстрації сортів та обігу насіння
  • УЗА вимагає ліквідувати монополію на ринку сертифікації насіння
  • Зареєструвати насіння в Україні стане простіше
  • Мінекономіки підтримує зміни до Закону про насіння та Закону про охорону прав на сорти рослин

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

УЗА просить комітет cхвалити законопроєкт для спрощення реєстрації сортів рослин та обігу насіння






Українська зернова асоціація підтримує ухвалення законопроєкту № 3680 «Про внесення змін до деяких законів України» щодо спрощення процедур експертизи, реєстрації сортів рослин та обігу насіння та звернулася до Комітету Верховної Ради України в якнайшвидші терміни схвалити його на своєму засіданні.

УЗА  наголошує, що затягування розгляду законопроєкту та внесення змін до чинного законодавства через відсутність умов зводить нанівець розширення діяльності по вирощуванню насіння в Україні та доступу аграріїв до нових гібридів на рівні з іншими європейськими країнами. Українському ринку вкрай потрібна демонополізація сфери сертифікації насіння та покращення конкурентного середовища. Сьогодні видача сертифікатів  перебуває в руках одного державного підприємства, а це суттєво впливає на саму якість послуг, період їх надання та створює значні корупційні ризики.

Сьогодні селекційно-насіннєві компанії, постачальники та сільськогосподарські товаровиробники потребують якісних та прогресивних змін у чинному регулюванні експертизи та реєстрації прав на сорти рослин, впорядкування механізмів ввезення та сертифікації насіння. Ці регуляторні процеси є умовами для виходу насіння на ринок та доступу товаровиробників до найновіших селекційних досягнень та реалізації експортного потенціалу галузі насінництва. Відтак, створення належного законодавчого підґрунтя для роботи підприємств селекційного та насіннєвого напрямку, сільськогосподарських товаровиробників у конкурентному середовищі є вкрай нагальним та фундаментальним для розвитку насіннєвої галузі.

Законопроєкт покликаний вирішити цілу низку проблем в сфері сертифікації та реєстрації сортів насіння. Сьогодні норми державної реєстрації сортів, яким передує державна експертиза, потребують оновлення та приведення у відповідність до сучасних реалій, оскільки не враховують міжнародних принципів і вимог, є забюрократизованими та повністю залежать від єдиного (вже більш, ніж 20 років) виконавця експертизи. Ускладнює ситуацію і відсутність чіткості у строках, переліку документів, дій та термінах, навіть на найпершому формальному етапі – подачі заявок на експертизу. Також чинне регулювання реєстрації сортів рослин встановлює обов’язки суб’єктів-заявників, але при цьому не визначає відповідальність  суб’єкта, який забезпечує та проводить відповідну експертизу.

Одним із важливих завдань законопроекту є усунення монополії державного підприємства та створення конкуренції на ринку сертифікації насіння – запровадження міжнародної практики ефективного регулювання для залучення приватних організацій та підприємств до надання послуг із сертифікації насіння на сортові якості. Завдяки, законопроекту припиниться порушення законодавства України щодо захисту конкуренції у підприємницькій діяльності та статті 254 Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, згідно з якою зловживання одним або декількома суб’єктами господарювання домінуючим становищем на території будь-якої зі Сторін є несумісним із цією Угодою.

В Україні з лютого 2017 року склалася ситуація, коли видає сертифікати на сортові якості насіння єдине підприємство – ДП «Державний центр сертифікації і експертизи сільськогосподарської продукції», яке де-факто є монополістом на ринку видачі сертифікатів. Така ситуація на ринку створює також перешкоди для конкуренції на ринку послуг польового інспектування, що передують видачі сертифікату на сортові якості. Хоча ці роботи відповідно до чинного регулювання можуть виконувати як посадові особи державного підприємства, так і незалежні експерти.

Монопольне становище держпідприємства на ринку створює ситуацію, коли ніхто не може звернутися до приватних компаній з сертифікації на проведення польового інспектування, інакше не зможе згодом отримати сертифікат на сортові якості насіння від державного підприємства.

Окрім цього, законопроєкт передбачає усунення та скасування наявних дискримінаційних умов при поданні заявок на сорт селекціонерами та запобігання ситуації, коли діє практика відсутності прав у виробника та споживача насіння на охорону своїх прав. Також вводиться електронний документообіг для державної реєстрації сортів й отримання дозвільних документів для ввезення дослідних зразків. Також законопроєкт приводить українське законодавство у відповідність до законодавства та регулювання насіннєвої сфери в ЄС.

 





Схожі новини
  • Названо нововведення, які готують в системі аграрних розписок
  • Парламент зареєстрував законопроєкт про спрощення процедур експертизи, реєстрації сортів та обігу насіння
  • УЗА вимагає ліквідувати монополію на ринку сертифікації насіння
  • Зареєструвати насіння в Україні стане простіше
  • Мінекономіки підтримує зміни до Закону про насіння та Закону про охорону прав на сорти рослин

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.