Зернотрейдери запропонували скасувати або компенсувати річковим суднам сплачений акциз на пальне. Відповідна пропозиція пролунала 20 квітня на черговій зустрічі робочої групи з оперативного вирішення питань логістики у сільському господарстві. Про це повідомляє пресслужба Мінекономіки.
У заходах також взяли участь представники Мінінфраструктури, Мінфіну, Укртрансбезпеки, АТ «Укрзалізниця» та профільних аграрних асоціацій.
«Такий крок наблизить законодавство до європейського, адже це відповідає Угоді про асоціацію України з ЄС. Також це сприятиме розвитку зернового ринку в Україні, адже стимулюватиме експортерів користуватися дешевшим і екологічним річковим транспортом для перевезення с/г продукції», – йшлося на зустрічі.
Присутні вирішили винести це питання на широке обговорення 18 травня за участю усіх зацікавлених сторін, в тому числі відповідальних органів влади.
Відзначимо, що про скасування акцизу на пальне говорять і в УЗ. В компанії навіть ініціювали створення спеціального фонду розвитку залізничного транспорту, до якого будуть надходити кошти для виплат перевізником акцизу на пальне. Щорічно компанія сплачує понад 1,7 млрд грн акцизу. Проте фактично ці кошти йдуть на розвиток конкурентів, тобто на розвиток мережі автодоріг. Залізничний транспорт України ж споживає понад 10% від усього загального обсягу пального, але компанія не отримує коштів з Дорожнього фонду на своє оновлення.
Нагадаємо, 19 квітня в Укрзалізниці заявили, що через відмову постачальників відвантажувати пальне за договорами компанія має запас дизельного пального на 4 доби. Водночас в АМКУ застерігли мережі АЗС від завищення цін на пальне та створення штучного дефіциту.
https://www.railinsider.com.ua