В Україні на даний момент майже 97-99% обсягів зернових вантажів планується до відвантаження за додатковими планами (повністю відсутнє планування відвантаження зерна за основними/місячними планами). Про це в коментарі АПК-Інформ сказав Валерій Ткачов, заступник директора департаменту комерційної роботи «Укрзалізниці».
«Відсутність місячного планування створює труднощі АТ «УЗ» в організації перевізного процесу, в забезпеченні навантаження зерна локомотивним і вагонним парком. АТ «УЗ» без планів від вантажовідправників просто не знає, на якому вантажному полігоні, в якому обсязі та в який термін буде відбуватися фактичне відвантаження зерна. Планування відвантаження на підставі статистичних даних відвантаження минулих років не є оптимальним», - пояснив він.
Експерт вважає, що для вирішення цієї проблеми необхідним є обов'язкове місячне планування вантажовідправниками відвантаження зерна за вантажними полігонами.
В.Ткачов нагадав, що в 2020/21 МР залізничним транспортом України перевезено 31,9 млн тонн зернових вантажів. У цілому, констатується зниження обсягів перевезення зернових вантажів залізницею на 4,6 млн тонн (на 13%).
«Аналіз помісячної динаміки відвантажень зернових залізничним транспортом показує, що в III і IV кварталі 2020 р. АТ «Укрзалізниця» значно наростило обсяг перевезення зернових вантажів, а місячний показник перевезення зерна в серпні та листопаді 2020 р. склав 3,9 і 4,0 млн тонн – це рекордні показники за останні 3 роки», - уточнив представник УЗ.
ІЦ УАК за матеріалами apk-inform
agroconf.org