Міністерство інфраструктури розробило і оприлюднило для ознайомлення проект розпорядження Кабінету міністрів «Про схвалення Стратегії розвитку внутрішнього водного транспорту України на період до 2031 року та затвердження плану заходів щодо її реалізації».
Як наголошується в пояснювальній записці до документу, він розроблений з метою стимулювання розвитку перевезень вантажів і пасажирів внутрішнім водним транспортом (ВВТ), створення конкурентоспроможного, безпечного і привабливого для бізнесу ВВТ, який задовольняє потреби ринку вантажоперевезень.
Відновлення нормального функціонування ВВТ вимагає ефективних і технологічно вдосконалених внутрішніх водних шляхів (ВВШ) і навігаційних засобів на річках, створення багатофункціональних портових хабів, допоміжної інфраструктури, а також наявності сучасного, енергоефективного та екологічного «зеленого» вантажного флоту”, – підкреслили в МІУ.
Стратегія розвитку ВВТ передбачає розвиток мережі внутрішніх водних шляхів, в тому числі відповідно до міжнародних договорів України.
Положення проекту акта спрямовані на:
В результаті реалізації Стратегії ВВТ очікується ефективний розвиток річкової логістики, поліпшення конкурентоспроможності України в світовому масштабі.
Для держави активізація перевезень ВВТ дасть поштовх для посилення торгово-економічних міжнародних зав’язоків, перенесення частини вантажопотоків з автодоріг, що в свою чергу забезпечить значну економію коштів дорожнього фонду на ремонт доріг, збільшить надходження до бюджетів усіх рівнів у вигляді податків, активізує вітчизняне суднобудування, дасть соціальний ефект у вигляді створення нових робочих місць і зробить позитивний екологічний ефект, оскільки ВВТ є одним з найменш шкідливих видів транспорту для навколишнього середовища”, – підсумували в МІУ.
З повною версією документа можна ознайомитися на сайті Мінінфраструктури
За оцінкою МІУ, потреба у фінансуванні на найближчі п’ять років на утримання внутрішніх водних шляхів становить близько 4 млрд грн. За умови модернізації найбільш завантажених шлюзів – Каховського, Запорізького, Середньодніпровського – ця сума збільшується до 7 млрд грн.
Фінансова потреба для модернізованої Річковий інформаційної служби (РІС) відповідно до європейських стандартів становить приблизно 100 млн грн. Також необхідне фінансування для оновлення/модернізації державного флоту, в т.ч. того що забезпечує обслуговування уздовж Дніпра мережі для прийому суднових відходів (на базі державних причалів) і ін.
Порти України