Аграрний тиждень. Україна
» » З 15 зареєстрованих в ВРУ законопроєктів жоден не вирішує питання ефективного використання екологічного податку
» » З 15 зареєстрованих в ВРУ законопроєктів жоден не вирішує питання ефективного використання екологічного податку

    З 15 зареєстрованих в ВРУ законопроєктів жоден не вирішує питання ефективного використання екологічного податку


    З 15 зареєстрованих в ВРУ законопроєктів жоден не вирішує питання ефективного використання екологічного податку

    У Парламенті зареєстровано більше 15 законопроєктів, які регулюють питання екологічного податку, але жоден не вирішує питання його справедливого розподілу і ефективного використання. Про це 23 вересня в ході свого виступу на «Форумі зернопереробників-2021» повідомив голова комітету Європейський зелений курс (ЄЗК) Української асоціації бізнесу і торгівлі (UBTA) Дмитро Васильєв.

    За його словами, на сьогоднішній день існує 2 основні концепції щодо екологічного податку. Першою є концепція Міндовкілля, згідно якої кошти податку на СО2 мають надходити до спеціального кліматичного фонду, який буде окремою юридичною особою, а звідти розподілятися на природоохоронні та кліматоохоронні проекти. Фонд буде гарантом для міжнародних партнерів і надасть можливість залучати грантові кошти, міжнародну фінансову і технічну допомогу.

    Іншу концепцію пропонує Міненерго, де кошти від сплати податку на СО2 повинні надходити до Фонду декарбонізації, а звідти направлятися на модернізацію підприємств, для того аби їхні викиди відповідали новим екологічним нормативам.

    За інформацією Міністерства фінансів України, зараз напрацьовують зміни до Податкового кодексу, у т.ч. щодо збільшення ставки на викиди СО2 (з 1 січня 2022 року планується підвищення до 30 грн/т).

    Окрім екологічного податку, очікується прийняття Проект Закону «Про державний екологічний контроль» (прийнятий у першому читанні) і Проект Закону «Про промислове забруднення», які суттєво посилюють екологічні вимоги.

    При цьому, на переконання UBTA, основними напрямками реформування екологічного податку в Україні є, по-перше, консолідація раціональних позицій щодо всіх екологічних законопроектів. По-друге, потрібна розробка інструментів для промисловості і бізнесу (у т.ч. механізми залучення інвестицій). Також важливим є введення мораторію на підвищення екоподатку до закінчення карантину (через спад виробництва, спричинений пандемією COVID-19).

    Окрім того, Україні необхідно запровадження торгівлі квотами, що сприятиме модернізації вітчизняних підприємств, та застосування досвіду країн ЄС, які на період модернізації підприємств вводили «податкові канікули», надавали дотації і підтримку суб’єктам господарювання, доступ до пільгових кредитів, міжнародного фінансування.

    ІЦ УАК за матеріалами apk-inform

    agroconf.org





    Схожі новини
  • Місцеві бюджети отримають 1,5 млрд грн акцизного податку – Мінфін
  • Розкрито деталі декларування пального на складах для аграріїв
  • Ставки деяких податків можуть прив’язати до рівня інфляції
  • Звільнення від сплати податку
  • Трансфертне ціноутворення для аграрного бізнесу

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

З 15 зареєстрованих в ВРУ законопроєктів жоден не вирішує питання ефективного використання екологічного податку


З 15 зареєстрованих в ВРУ законопроєктів жоден не вирішує питання ефективного використання екологічного податку

У Парламенті зареєстровано більше 15 законопроєктів, які регулюють питання екологічного податку, але жоден не вирішує питання його справедливого розподілу і ефективного використання. Про це 23 вересня в ході свого виступу на «Форумі зернопереробників-2021» повідомив голова комітету Європейський зелений курс (ЄЗК) Української асоціації бізнесу і торгівлі (UBTA) Дмитро Васильєв.

За його словами, на сьогоднішній день існує 2 основні концепції щодо екологічного податку. Першою є концепція Міндовкілля, згідно якої кошти податку на СО2 мають надходити до спеціального кліматичного фонду, який буде окремою юридичною особою, а звідти розподілятися на природоохоронні та кліматоохоронні проекти. Фонд буде гарантом для міжнародних партнерів і надасть можливість залучати грантові кошти, міжнародну фінансову і технічну допомогу.

Іншу концепцію пропонує Міненерго, де кошти від сплати податку на СО2 повинні надходити до Фонду декарбонізації, а звідти направлятися на модернізацію підприємств, для того аби їхні викиди відповідали новим екологічним нормативам.

За інформацією Міністерства фінансів України, зараз напрацьовують зміни до Податкового кодексу, у т.ч. щодо збільшення ставки на викиди СО2 (з 1 січня 2022 року планується підвищення до 30 грн/т).

Окрім екологічного податку, очікується прийняття Проект Закону «Про державний екологічний контроль» (прийнятий у першому читанні) і Проект Закону «Про промислове забруднення», які суттєво посилюють екологічні вимоги.

При цьому, на переконання UBTA, основними напрямками реформування екологічного податку в Україні є, по-перше, консолідація раціональних позицій щодо всіх екологічних законопроектів. По-друге, потрібна розробка інструментів для промисловості і бізнесу (у т.ч. механізми залучення інвестицій). Також важливим є введення мораторію на підвищення екоподатку до закінчення карантину (через спад виробництва, спричинений пандемією COVID-19).

Окрім того, Україні необхідно запровадження торгівлі квотами, що сприятиме модернізації вітчизняних підприємств, та застосування досвіду країн ЄС, які на період модернізації підприємств вводили «податкові канікули», надавали дотації і підтримку суб’єктам господарювання, доступ до пільгових кредитів, міжнародного фінансування.

ІЦ УАК за матеріалами apk-inform

agroconf.org





Схожі новини
  • Місцеві бюджети отримають 1,5 млрд грн акцизного податку – Мінфін
  • Розкрито деталі декларування пального на складах для аграріїв
  • Ставки деяких податків можуть прив’язати до рівня інфляції
  • Звільнення від сплати податку
  • Трансфертне ціноутворення для аграрного бізнесу

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.