Хоча через поживні властивості малини варення та джеми з ягоди мають попит, виробництво продукту є нерентабельним через високу ціну на ягоду. Цього року ціни на малину були дійсно рекордними. Протягом кількох тижнів сезону котирування досягли рівня цін на лохину, яка традиційно є дорожчою ягодою, і перевищували 120 грн за кілограм. Через це деякі українські переробники відмовились від виробництва малинового варення.
Минулий рік для виробників консервованих солодощів був кращим, зазначає Олена Гашинська, засновниця крафтової компанії «Дім варення» (Київська область). Рентабельність бізнесу дещо зменшилась через подорожчання сировини, а малинового варення цього року компанія взагалі не виготовляла. На думку власниці крафтового підприємства, прибутки цього року будуть мінімальними.
“За рік реалізовуємо від 20 – 25 тис. банок варення. У передсвятковому грудні ми вважаємо нормальним прийняти 1-1,5 тис. замовлень, а в червні – 300 замовлень. Це дуже сезонний бізнес. В середньому ми продаємо від тисячі до 5 тис. банок на місяць в залежності від того, який це місяць. У січні може бути і менше”, – зазначає Олена Гашинська.
Шляхом до підвищення рентабельності такого типу бізнесу може бути креативний підхід. Наприклад, крафтова компанія “Fruit Art домашня консервація” з Тернополя пропонує споживачам такі оригінальні продукти, як варення з троянд або горіхи, інжир та цукати, залиті медом.
ІЦ УАК за матеріалами seeds
agroconf.org