Україна є лідером у світі з експорту олії, але це не означає, що потенціал країни розкритий. В найближчі 10 років український ринок рослинних олій продовжить активно розвиватися, в тому числі зростатиме нішове виробництво. Таку думку висловив заступник Міністра економіки України – Торговий представник України Тарас Качка під час онлайн-конференції «Fat-and-Oil Industry – 2021» 3 листопада.
«За 8 місяців 2021 року Україна експортувала продукції олійно-жирової галузі на $4,1 млрд, що на 11% більше, ніж за аналогічний період минулого року. Україна має конкурентну перевагу – виробники олії відрізняються високою продуктивністю, зважаючи на такі зовнішні фактори, як ціна на енергоресурси, логістика, особливості клімату, систему оподаткування. При цьому ефективність бізнесу дозволяє вигравати цю конкуренцію. Внутрішні реформи з боку держави також можуть їм у цьому допомогти», - зауважив заступник Міністра Тарас Качка.
Ключовими ринками для української олії є Індія та Китай, з якими Україна ще не укладала Угоди про зону вільної торгівлі. Зняття тарифних бар'єрів – це важлива частина роботи, над якою працюють в Мінекономіки.
«Олійний ринок – це проект, який реалізовувався десятиліттями – і щодо консолідації виробників, і щодо зайняття позиції на світових ринках. Але також цікавими є «нішеві» питання. Наприклад, відбувається переоцінка ролі постачальників жирів і олій у регіоні. Йдеться про наш діалог з Центральноазійськими країнами, діалог з країнами Закавказзя, у яких зростає інтерес до більш стабільних відносин з українськими постачальниками», - додав Тарас Качка.
Заступник Міністра зазначив, що також важливими є дискусії, які ведуться в рамках роботи з продовольчих систем – ФАО, ООН. Зокрема, актуальним залишається політика Європейського Союзу щодо засобів захисту рослин (ЗЗР). Виробники соняшника та соняшникового насіння мають дотримуватися норм щодо допустимого вмісту залишків ЗЗР у виробленій продукції, якщо вони націлені експортувати на ринки ЄС.
ІЦ УАК за матеріалами me
agroconf.org