Аграрний тиждень. Україна
» » Органічні продукти: їжа нового покоління
» » Органічні продукти: їжа нового покоління

    Органічні продукти: їжа нового покоління


    Органічні продукти: їжа нового покоління

    Чинники, що впливають на стан здоров'я людини, розподіляються наступним чином: на 50% — це індивідуальний спосіб життя, по 20% — стан навколишнього середовища і спадковість, 10% — медичне обслуговування. Такими є висновки Всесвітньої організації охорони здоров'я. А головним компонентом способу життя є харчування. Виходить, що від нашого харчування насамперед залежить наше здоров'я.

    Питанням здорового харчування і була присвячена Міжнародна конференція «Органічна переробка та торгівля: їжа нового покоління», яка відбулась 2 листопада в онлайн форматі і була присвячена насамперед харчуванню дітей. Організатори заходу — ГС «Органічна Україна», ТОВ «Органік стандарт» (сертифікаційній орган, що здійснює інспекцію та сертифікацію органічного виробництва) та інформаційний портал OrganicInfo.

    Президент ГС «Органічна Україна» Олена Корогод представила каталог готових українських органічних харчових продуктів. Це ринковий майданчик, який дає змогу виробникам представити свої товари клієнтам. Цей каталог можна знайти в Інтернеті за адресою https://eatorganic.in.ua/. Наразі в ньому представлено 68 вітчизняних компаній і 752 продукти. Передбачається, що клієнти цього майданчика — торговельні мережі, кінцеві споживачі і партнери, які хочуть виробляти продукцію під власною торговою маркою. Серед товарів каталогу 24 позиціонуються як їжа для дітей.

    Тенденції розвитку внутрішнього ринку органічної продукції окреслила провідний фахівець із сертифікації ТОВ «Органік Стандарт» Олена Манзюк. За її словами, 2020 року на внутрішньому ринку було реалізовано 7850 тонн органічних продуктів, що відповідає 709 млн грн. Молочна продукція посідає перше місце за обсягами реалізації з обсягом 65%, на другому місці з 18% круп'яні та зернові вироби, борошно і насіння. На третьому — овочі та фрукти з 8%.

    У «молочній» групі найбільший попит на молоко та вершкове масло, кисломолочний сир, кефір та сметану. Серед круп'яних найбільше купують безпосередньо крупи, борошно і пластівці. У групі «овочі-фрукти» за продажами беззаперечно лідирують овочі.

    Також вона навела органічну статистику рік до року (див. табл. 1). Так, 2020 року суттєво зросло споживання органічних яєць та олійних виробів. Натомість зменшилось споживання овочів та фруктів, консервованих продуктів та морозива. Лідерами за зростанням стали прянощі і спеції та яйця: їхнє споживання збільшилось у 6,5 разу та майже в 3,5 разу, відповідно.


    Крім того, 2020 року до списку органічних продуктів, які з'явилися на внутрішньому ринку України, потрапили: вареники, пельмені, солодощі, шоколад, чай.

    «За результатами нашого дослідження, 2019 року в Україні не було органічної кави, а 2020 року з'явився новий виробник. Проте минулого року не було реалізації органічних макаронних виробів», — зазначає Олена Манзюк.

    Минулого року під органічним виробництвом в країні було зайнято 462 тис. га земель. Ідеться про землі, що вже вважаються органічними і ті, що перебувають у перехідному періоді. Це на 6 тис. га менше (-1,2%), ніж 2019 року. Водночас збільшилась кількість земель, що мають органічний статус, — на 26 тис. га (+6,8%). Зараз площі під органічним виробництвом займають 1,1% від земель сільськогосподарського призначення України.

    Зменшилась і кількість виробників органічної продукції — з 470 господарств 2019 року до 419-ти 2020-го, втім залишається більше 130 інших сертифікованих операторів органічного виробництва. До таких операторів відносяться переробні підприємства, імпортери та експортери органічної продукції.

    Пластикова упаковка — це мінус для органічної продукції. Хоча органічна продукція — це не зовсім про екологію (хоча і про неї також), прискіпливий покупець, скоріше за все, вимагатиме від продавця високий рівень ековідповідальності на всіх рівнях — від вирощування і переробки, до продажів. Зокрема, у цьому впевнена Євгенія Аратовська, голова ГО «Україна без сміття». На її думку, продавець повинен дбати в тому числі і про екологічне пакування своєї продукції. Пакування — це складова продукту, яка впливає на його цінність так само, як і безпечність. І до органічної продукції вимоги зазвичай більші, оскільки й її ціна на ринку вища. Тож пластикова упаковка, яка на смітнику розкладатиметься сотні років, може відбити бажання в екологічно свідомого покупця купувати органічну продукцію у ній.

    Про органічні продукти в харчуванні дітей розповів головний лікар центру інтегративної медицини, лікар-терапевт, кандидат медичних наук Олександр Луценко.

    За його словами, серед країн Європи та Америки стрімко зростає кількість наукових досліджень щодо аспектів вживання органічних продуктів. В Україні, на жаль, такі дослідження медичного напрямку не проводяться, ймовірно через недостатній розвиток індустрії органічних продуктів.

    Європейським досвідом заохочення до виробництва органічної продукції без значних фінансових вливань поділилася Флаві Тіре з асоціації «INTERBIO Nouvelle-Aquitaine». Зокрема, 2012 року асоціацією у Франції було запроваджено сертифікацію органічних територій. Сьогодні в регіоні Нова Аквітанія така сертифікація надається громадам та закладам, які мають більше 8,5% (з 2022 року — більше 15%) своїх сільськогосподарських площі під органічним виробництвом або більше 20% органічних продуктів у меню (більше 22% від 2022 року).

    Мета такої сертифікації — привернути увагу до виробників та розповсюджувачів органічної продукції, винагородити «органічну роботу» представників громади, об'єднати сертифіковані громади та виробників для того, щоби ділитися досвідом та успішними практиками. Існують різні рівні сертифікації. Наприклад, якщо для базового рівня сертифікації заклади харчування повинні мати від 20% до 25% органічних продуктів у меню, то 3-й рівень сертифікації передбачає понад 60%. Відповідно кожний рівень сертифікації має своє графічне зображення, яке вказує на цей факт споживачам. У Франції до ініціативи долучено 6 регіонів, сертифіковано 51 заклад і 253 громади.

    Представники торгівлі поділилися інформацією, якою буде цінною для виробників і переробників. Зокрема, вони розповіли про те, які продукти затребувані в їхніх торговельних мережах і є дефіцитними, тому їхній обсяг слід збільшувати, щоби задовольнити зростаючий попит покупців.

    Анастасія Ле Хак, керівник відділу маркетингу магазину органічних продуктів Natur Boutique: «Оскільки в нас немає окремо продуктів для дітей, скажу просто про продукти для сім'ї. Не вистачає якісного м'яса птиці. То є органічна курка, то немає. Органічної індички в Україні взагалі немає. Щодо яєць — бувають перебої з постачанням. Також не вистачає овочів для прикорму, таких як броколі та цвітна капуста. З нашого досвіду, фермерам їх важко вирощувати через значне ураження шкідниками. Ми також хочемо, щоб овочі були наявні цілий рік, а не тільки влітку. Не вистачає біль широкого асортименту фруктів. Також можна доповнити ринок органічного харчування для дітей снеками, але вони мають бути за доступними цінами, і сухими сніданками».

    Михайло Гошовський, Сергій Дятел співзасновники компанії «ДБАЕМ»: «Найбільший дефіцит у нас по свіжій овочевій і фруктовій продукції. Стосовно м'яса — не вистачає птиці. Ми працюємо і з імпортними продуктами, але тут постає питання ціни».

    Олександр Дріго, CEO проєкту FRESHBAZAR: «Повторюся, дуже сильно не вистачає на постійній основі фреш групи — овочів, фруктів. Якщо для прикорму і немовлят можна знайти цукіні і гарбузи, то широкого споживчого кошику ми знайти не можемо. І хоча ми намагаємося знайти краще для наших клієнтів, органічна продукція в цьому сегменті становить поки що менше 20%. Дуже сильно не вистачає цієї продукції навіть у сезон».

    ІЦ УАК за матеріалами agroprofi

    agroconf.org





    Схожі новини
  • Органічна переробка та збут
  • Держпродспоживслужба, освітяни та громадськість обговорили питання організації здорового харчування в школі
  • Держпродспоживслужба взяла участь у заходах щодо органічного виробництва
  • Українською органічною продукцією зацікавились в Японії та Китаї
  • На Гнідавському цукровому заводі почали виробляти органічний цукор

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Органічні продукти: їжа нового покоління


Органічні продукти: їжа нового покоління

Чинники, що впливають на стан здоров'я людини, розподіляються наступним чином: на 50% — це індивідуальний спосіб життя, по 20% — стан навколишнього середовища і спадковість, 10% — медичне обслуговування. Такими є висновки Всесвітньої організації охорони здоров'я. А головним компонентом способу життя є харчування. Виходить, що від нашого харчування насамперед залежить наше здоров'я.

Питанням здорового харчування і була присвячена Міжнародна конференція «Органічна переробка та торгівля: їжа нового покоління», яка відбулась 2 листопада в онлайн форматі і була присвячена насамперед харчуванню дітей. Організатори заходу — ГС «Органічна Україна», ТОВ «Органік стандарт» (сертифікаційній орган, що здійснює інспекцію та сертифікацію органічного виробництва) та інформаційний портал OrganicInfo.

Президент ГС «Органічна Україна» Олена Корогод представила каталог готових українських органічних харчових продуктів. Це ринковий майданчик, який дає змогу виробникам представити свої товари клієнтам. Цей каталог можна знайти в Інтернеті за адресою https://eatorganic.in.ua/. Наразі в ньому представлено 68 вітчизняних компаній і 752 продукти. Передбачається, що клієнти цього майданчика — торговельні мережі, кінцеві споживачі і партнери, які хочуть виробляти продукцію під власною торговою маркою. Серед товарів каталогу 24 позиціонуються як їжа для дітей.

Тенденції розвитку внутрішнього ринку органічної продукції окреслила провідний фахівець із сертифікації ТОВ «Органік Стандарт» Олена Манзюк. За її словами, 2020 року на внутрішньому ринку було реалізовано 7850 тонн органічних продуктів, що відповідає 709 млн грн. Молочна продукція посідає перше місце за обсягами реалізації з обсягом 65%, на другому місці з 18% круп'яні та зернові вироби, борошно і насіння. На третьому — овочі та фрукти з 8%.

У «молочній» групі найбільший попит на молоко та вершкове масло, кисломолочний сир, кефір та сметану. Серед круп'яних найбільше купують безпосередньо крупи, борошно і пластівці. У групі «овочі-фрукти» за продажами беззаперечно лідирують овочі.

Також вона навела органічну статистику рік до року (див. табл. 1). Так, 2020 року суттєво зросло споживання органічних яєць та олійних виробів. Натомість зменшилось споживання овочів та фруктів, консервованих продуктів та морозива. Лідерами за зростанням стали прянощі і спеції та яйця: їхнє споживання збільшилось у 6,5 разу та майже в 3,5 разу, відповідно.


Крім того, 2020 року до списку органічних продуктів, які з'явилися на внутрішньому ринку України, потрапили: вареники, пельмені, солодощі, шоколад, чай.

«За результатами нашого дослідження, 2019 року в Україні не було органічної кави, а 2020 року з'явився новий виробник. Проте минулого року не було реалізації органічних макаронних виробів», — зазначає Олена Манзюк.

Минулого року під органічним виробництвом в країні було зайнято 462 тис. га земель. Ідеться про землі, що вже вважаються органічними і ті, що перебувають у перехідному періоді. Це на 6 тис. га менше (-1,2%), ніж 2019 року. Водночас збільшилась кількість земель, що мають органічний статус, — на 26 тис. га (+6,8%). Зараз площі під органічним виробництвом займають 1,1% від земель сільськогосподарського призначення України.

Зменшилась і кількість виробників органічної продукції — з 470 господарств 2019 року до 419-ти 2020-го, втім залишається більше 130 інших сертифікованих операторів органічного виробництва. До таких операторів відносяться переробні підприємства, імпортери та експортери органічної продукції.

Пластикова упаковка — це мінус для органічної продукції. Хоча органічна продукція — це не зовсім про екологію (хоча і про неї також), прискіпливий покупець, скоріше за все, вимагатиме від продавця високий рівень ековідповідальності на всіх рівнях — від вирощування і переробки, до продажів. Зокрема, у цьому впевнена Євгенія Аратовська, голова ГО «Україна без сміття». На її думку, продавець повинен дбати в тому числі і про екологічне пакування своєї продукції. Пакування — це складова продукту, яка впливає на його цінність так само, як і безпечність. І до органічної продукції вимоги зазвичай більші, оскільки й її ціна на ринку вища. Тож пластикова упаковка, яка на смітнику розкладатиметься сотні років, може відбити бажання в екологічно свідомого покупця купувати органічну продукцію у ній.

Про органічні продукти в харчуванні дітей розповів головний лікар центру інтегративної медицини, лікар-терапевт, кандидат медичних наук Олександр Луценко.

За його словами, серед країн Європи та Америки стрімко зростає кількість наукових досліджень щодо аспектів вживання органічних продуктів. В Україні, на жаль, такі дослідження медичного напрямку не проводяться, ймовірно через недостатній розвиток індустрії органічних продуктів.

Європейським досвідом заохочення до виробництва органічної продукції без значних фінансових вливань поділилася Флаві Тіре з асоціації «INTERBIO Nouvelle-Aquitaine». Зокрема, 2012 року асоціацією у Франції було запроваджено сертифікацію органічних територій. Сьогодні в регіоні Нова Аквітанія така сертифікація надається громадам та закладам, які мають більше 8,5% (з 2022 року — більше 15%) своїх сільськогосподарських площі під органічним виробництвом або більше 20% органічних продуктів у меню (більше 22% від 2022 року).

Мета такої сертифікації — привернути увагу до виробників та розповсюджувачів органічної продукції, винагородити «органічну роботу» представників громади, об'єднати сертифіковані громади та виробників для того, щоби ділитися досвідом та успішними практиками. Існують різні рівні сертифікації. Наприклад, якщо для базового рівня сертифікації заклади харчування повинні мати від 20% до 25% органічних продуктів у меню, то 3-й рівень сертифікації передбачає понад 60%. Відповідно кожний рівень сертифікації має своє графічне зображення, яке вказує на цей факт споживачам. У Франції до ініціативи долучено 6 регіонів, сертифіковано 51 заклад і 253 громади.

Представники торгівлі поділилися інформацією, якою буде цінною для виробників і переробників. Зокрема, вони розповіли про те, які продукти затребувані в їхніх торговельних мережах і є дефіцитними, тому їхній обсяг слід збільшувати, щоби задовольнити зростаючий попит покупців.

Анастасія Ле Хак, керівник відділу маркетингу магазину органічних продуктів Natur Boutique: «Оскільки в нас немає окремо продуктів для дітей, скажу просто про продукти для сім'ї. Не вистачає якісного м'яса птиці. То є органічна курка, то немає. Органічної індички в Україні взагалі немає. Щодо яєць — бувають перебої з постачанням. Також не вистачає овочів для прикорму, таких як броколі та цвітна капуста. З нашого досвіду, фермерам їх важко вирощувати через значне ураження шкідниками. Ми також хочемо, щоб овочі були наявні цілий рік, а не тільки влітку. Не вистачає біль широкого асортименту фруктів. Також можна доповнити ринок органічного харчування для дітей снеками, але вони мають бути за доступними цінами, і сухими сніданками».

Михайло Гошовський, Сергій Дятел співзасновники компанії «ДБАЕМ»: «Найбільший дефіцит у нас по свіжій овочевій і фруктовій продукції. Стосовно м'яса — не вистачає птиці. Ми працюємо і з імпортними продуктами, але тут постає питання ціни».

Олександр Дріго, CEO проєкту FRESHBAZAR: «Повторюся, дуже сильно не вистачає на постійній основі фреш групи — овочів, фруктів. Якщо для прикорму і немовлят можна знайти цукіні і гарбузи, то широкого споживчого кошику ми знайти не можемо. І хоча ми намагаємося знайти краще для наших клієнтів, органічна продукція в цьому сегменті становить поки що менше 20%. Дуже сильно не вистачає цієї продукції навіть у сезон».

ІЦ УАК за матеріалами agroprofi

agroconf.org





Схожі новини
  • Органічна переробка та збут
  • Держпродспоживслужба, освітяни та громадськість обговорили питання організації здорового харчування в школі
  • Держпродспоживслужба взяла участь у заходах щодо органічного виробництва
  • Українською органічною продукцією зацікавились в Японії та Китаї
  • На Гнідавському цукровому заводі почали виробляти органічний цукор

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.