Корабели продовжують реалізацію суднобудівної та судноремонтної програм та невпинно працюють над будівництвом відразу трьох несамохідних суден проєкту В5000М на замовлення судноплавної компанії «НІБУЛОН».
Замовлення судноплавної компанії передбачає будівництво чотирьох несамохідних суден проєкту В5000М типу «ріка-море». При цьому довжина одного судна складає 101 м, ширина корпусу – 17 м, осадка – 3,75 м, місткість 2 вантажних трюмів – 7 000 куб. м, вантажопідйомність – 5000 тонн. Варто відзначити, що перше несамохідне судно проєкту В5000М (замовлення №10050) уже передане замовнику та встигло успішно здійснити свій перший рейс.
Щодо ходу будівництва другого, третього та четвертого замовлень.
Друге несамохідне судно проєкту В5000М (замовлення №10051)
На стапельному майданчику суднобудівниками повністю зібрано міцний корпус замовлення і випробувано його на герметичність. Встановлено кришки люкового закриття.
Для насичення корпусу замовлення дільниця механо-слюсарних частин виготовила горловини, вентиляційні кришки, трапи, кришки сходів та ін. Встановлено практично усе необхідне палубне та якірно-швартовне обладнання. Зокрема є усі кнехти для закріплення швартовних тросів, для фіксування напряму тросів у фальшборти вварено швартовні клюзи, змонтовано багатофункціональні бітенги. Встановлено леєрне огородження, брашпиль, лебідки, щоглу та ін.
Наразі триває процес налагодження системи люкового закриття трюмів та підготовка судна до спуску. Монтажно-трубопровідна дільниця виконує насичення комінгсів вантажних люків, монтаж механізмів підйому і переміщення кришок люкового закриття, а також завершує роботи зі встановлення трубопроводів водяного пожежогасіння, повітряно-вимірювальних труб та труб для систем осушення.
Працівники малярно-ізоляційної дільниці здійснюють підготовку поверхонь зовнішнього борту під фарбування та фарбування сухих відсіків.
Третє несамохідне судно проєкту В5000М (замовлення №10053)
Для третього несамохідного судна на дільниці механо-слюсарних частини здійснюється виготовлення насичення кришок люкового закриття – деталей механізмів підйому та переміщення: ковзанки, контрафорси, упори, кронштейни та фундаменти, колеса та важелі підйому кришок. Також фахівці дільниці виготовляють трапи сходу, ролики запасовки канатів, найтові, стандерси, кнехти та щоглу.
На стапельному майданчику відбувається формування корпусу майбутнього судна, тривають роботи з виготовлення та встановлення бортових та днищевих секцій. Відзначимо, що «НІБУЛОНівські» фахівці активно працюють над збиранням циліндричної частини замовлення, а паралельно закінчують формування носової та кормової частин для подальшого їх приєднання. Загалом роботи ведуться над усіма 13-ма блоками судна: працівники складально-зварювальної дільниці формують блоки №4-10, складаються та зварюються бортові та днищеві секції блоків №1-3, №11-13.
Четверте несамохідне судно проєкту В5000М (замовлення №10054)
Паралельно з цими замовленнями завод розпочав роботу над четвертим судном проєкту В5000М. На дільниці металообробки розпочато виготовлення деталей для блоків №1,7,13. Також виготовляються деталі для складання та зварювання вузлів і секцій з подальшою передачею їх на стапельний майданчик, де формуватимуться блоки. Розпочато виготовлення фундаментів під задрайки кришок люкового закриття. Загалом для четвертого судна на дільниці металообробки вже опрацьовано близько 50 тонн металу, а невдовзі буде закуплено ще 1 100 тонн (усього для виконання одного замовлення необхідно 1550 тонн високоякісного металу).
Загалом у 2022 році завод має 6 суднобудівних замовлень від судноплавної компанії «НІБУЛОН».
Завдяки кропіткій праці та майстерності «НІБУЛОНівців» відроджується національне суднобудування, а на українських річках з’являються сучасні буксири, плавучі крани, днопоглиблювальні та несамохідні судна.
ІЦ УАК за матеріалами прес-служби "НІБУЛОН"
agroconf.org