Уряд затвердив зміни до формули розрахунку максимальної дозволеної ціни пального на заправках. Її визначення здійснюватиметься за збільшеною ціною логістики та доплати до котирування у Північно-західній Європі (NWE), куди наразі переорієнтоване постачання пального українськими АЗС. Також Кабінет Міністрів України подав для ухвалення Верховною Радою законопроект, що скасовує акциз на пальне та знижує ставку ПДВ з 20% до 7%. Це дозволить суттєво зменшити розмір податків, які раніше становили більше половини ціни та стримати зростання вартості пального в результаті переорієнтації імпорту.
За словами Першої віце-прем’єр-міністра – міністра економіки України =AZWu_vHrBcnPVK-jzuplEYX9MXlnrF2SOD07qwIBVFQwQhP8ReykHx8n5rzFRAn5Gh6B2KnWkFGyZDTX5wcoQ8jsbnaYQ8Y1LmDPskaDsoj4Ei--dUOrcthN-UJHsR7FLfA&__tn__=%2CO%2CP-R]Юлії Свириденко, збільшення формули також дає економічний стимул мережам завозити більше пального. Натомість по формулі розрахунку, яка була адекватною до війни, зараз везти нафтопродукти мережам не вигідно
“Нову формулу будемо застосовувати, як тільки Верховна Рада проголосує за зниження податків. В результаті мережі завезуть більше пального, а ціна не зросте. Аналогічне рішення по податках вже раніше було ухвалене у Польщі та інших країнах ЄС. Ми будемо й надалі уважно стежити за ситуацією на світовому ринку пального і відкоригуємо ціну логістики та розмір доплати до котирування (премію), як тільки вони зменшаться”, - зауважила Юлія Свириденко.
Міністр економіки також проінформувала, що розмір націнки українських мереж АЗС не зросте, і залишиться на рівні, що був встановлений за кілька днів до початку російського вторгнення: 4,55 грн на літр бензинів та 5 грн на літр дизелю.
ІЦ УАК за матеріалами Міністерства економіки
agroconf.org