Аграрний тиждень. Україна
» » Мінтранс Литви: Обговорюється створення гуманітарного коридору для українського зерна через Білорусь у порти Балтики
» » Мінтранс Литви: Обговорюється створення гуманітарного коридору для українського зерна через Білорусь у порти Балтики

    Мінтранс Литви: Обговорюється створення гуманітарного коридору для українського зерна через Білорусь у порти Балтики


    Мінтранс Литви: Обговорюється створення гуманітарного коридору для українського зерна через Білорусь у порти Балтики

    Реальних шляхів вивезення зерна з України лише два: розблокувати за допомогою міжнародних структур українські порти або створити гуманітарний коридор для провезення вантажів через Білорусь до портів країн Балтії, вважає литовський міністр транспорту Марюс Скуодіс.

    "Якщо світова спільнота може говорити про нестачу продовольства у світі через неможливість вивезення українського зерна, то треба наважитись і розблокувати порти (українські – BNS), щоб судна могли ходити. Другий варіант – використовувати ту інфраструктуру, яка є – це перевезення зерна через Білорусь, що дозволило б задіяти всі потужності Клайпедського порту, а також потужності латвійських та естонських портів. Для цього буде потрібний якийсь гуманітарний коридор через Білорусь", - сказав Скуодіс журналістам.

    За словами міністра, переговори про такий коридор ведуться, але за нього мають відповідати міжнародні структури - ООН або Єврокомісія.

    "Переговори (коридором - BNS) йдуть, але це, перш за все, обов'язок міжнародних структур - досягти певних домовленостей, оскільки якби український вантаж прийшов з Білорусі, ми б його точно прийняли", - сказав міністр транспорту.

    Основна проблема перевезення українського зерна до Литви в обхід Білорусі – нерозвиненість залізничної інфраструктури у західному напрямку. Зараз через Польщу можуть ходити лише 2-3 потяги на добу.

    "Клайпедський порт здатний перевалювати досить багато - не рахуючи Терміналу насипних вантажів - близько 8 млн тонн, і ця кількість може бути збільшена за рахунок інвестицій у потужності. На жаль, через інфраструктурні обмеження наразі в Литву можна завозити тільки 1-1,5 млн тонн українського зерна на рік", - сказав Скуодіс.

    Логістика між Україною та Литвою ускладнюється різними залізничними коліями – в Україні та Литві досі використовується російська, а в Польщі – європейська, тому при перевезенні вантажів необхідно змінювати рухомий склад.

    На початку травня в Україну вирушив тестовий поїзд "Литовських залізниць", який має доставити різні товари у контейнерах з України через Польщу до Каунаса. Якщо маршрут себе виправдає, пізніше ним можливі перевезення зерна.

    Як повідомлялося раніше, порт Клайпеди здатний щорічно перевалювати до 8-9 млн тонн сільгосппродукції з України у разі вирішення проблем залізничної логістики. Станом на кінець квітня в Україні залишалося 20 млн тонн зерна торішнього врожаю. До початку військової операції вона експортувала близько 5 млн тонн зерна на місяць, але зараз через блокаду українських морських портів країною агресором росією кількість постачань різко зменшилась.

    За даними Єврокомісії, Україна займає 10% світового ринку пшениці, 13% – ячменю, 15% – кукурудзи, понад 50% ринку соняшникової олії.

    ІЦ УАК за матеріалами Інтерфакс-Україна

    agroconf.org





    Схожі новини
  • Уряд Німеччини готує «зерновий міст» для транспортування українського зерна залізницею
  • За найоптимістичнішого сценарію судноплавство у Чорному морі може частково відновитися восени
  • Прохід суден з агропродукцією через порти в Азовському морі розблоковано
  • Зерно з України експортуватимуть через Білорусь
  • Білорусь розглядає можливість відкриття свого ринку для українського пива, - Порошенко

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Мінтранс Литви: Обговорюється створення гуманітарного коридору для українського зерна через Білорусь у порти Балтики


Мінтранс Литви: Обговорюється створення гуманітарного коридору для українського зерна через Білорусь у порти Балтики

Реальних шляхів вивезення зерна з України лише два: розблокувати за допомогою міжнародних структур українські порти або створити гуманітарний коридор для провезення вантажів через Білорусь до портів країн Балтії, вважає литовський міністр транспорту Марюс Скуодіс.

"Якщо світова спільнота може говорити про нестачу продовольства у світі через неможливість вивезення українського зерна, то треба наважитись і розблокувати порти (українські – BNS), щоб судна могли ходити. Другий варіант – використовувати ту інфраструктуру, яка є – це перевезення зерна через Білорусь, що дозволило б задіяти всі потужності Клайпедського порту, а також потужності латвійських та естонських портів. Для цього буде потрібний якийсь гуманітарний коридор через Білорусь", - сказав Скуодіс журналістам.

За словами міністра, переговори про такий коридор ведуться, але за нього мають відповідати міжнародні структури - ООН або Єврокомісія.

"Переговори (коридором - BNS) йдуть, але це, перш за все, обов'язок міжнародних структур - досягти певних домовленостей, оскільки якби український вантаж прийшов з Білорусі, ми б його точно прийняли", - сказав міністр транспорту.

Основна проблема перевезення українського зерна до Литви в обхід Білорусі – нерозвиненість залізничної інфраструктури у західному напрямку. Зараз через Польщу можуть ходити лише 2-3 потяги на добу.

"Клайпедський порт здатний перевалювати досить багато - не рахуючи Терміналу насипних вантажів - близько 8 млн тонн, і ця кількість може бути збільшена за рахунок інвестицій у потужності. На жаль, через інфраструктурні обмеження наразі в Литву можна завозити тільки 1-1,5 млн тонн українського зерна на рік", - сказав Скуодіс.

Логістика між Україною та Литвою ускладнюється різними залізничними коліями – в Україні та Литві досі використовується російська, а в Польщі – європейська, тому при перевезенні вантажів необхідно змінювати рухомий склад.

На початку травня в Україну вирушив тестовий поїзд "Литовських залізниць", який має доставити різні товари у контейнерах з України через Польщу до Каунаса. Якщо маршрут себе виправдає, пізніше ним можливі перевезення зерна.

Як повідомлялося раніше, порт Клайпеди здатний щорічно перевалювати до 8-9 млн тонн сільгосппродукції з України у разі вирішення проблем залізничної логістики. Станом на кінець квітня в Україні залишалося 20 млн тонн зерна торішнього врожаю. До початку військової операції вона експортувала близько 5 млн тонн зерна на місяць, але зараз через блокаду українських морських портів країною агресором росією кількість постачань різко зменшилась.

За даними Єврокомісії, Україна займає 10% світового ринку пшениці, 13% – ячменю, 15% – кукурудзи, понад 50% ринку соняшникової олії.

ІЦ УАК за матеріалами Інтерфакс-Україна

agroconf.org





Схожі новини
  • Уряд Німеччини готує «зерновий міст» для транспортування українського зерна залізницею
  • За найоптимістичнішого сценарію судноплавство у Чорному морі може частково відновитися восени
  • Прохід суден з агропродукцією через порти в Азовському морі розблоковано
  • Зерно з України експортуватимуть через Білорусь
  • Білорусь розглядає можливість відкриття свого ринку для українського пива, - Порошенко

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.