350 тис. тонн палива з абсолютно нових логістичних маршрутів отримає Україна в травні. Для цього Уряд вжив комплекс невідкладних дій.
Про це повідомили у Міністерстві економіки України.
Так, в березні-квітні 2022 року були впроваджені заходи, які дозволили збільшити добовий обсяг ввезення палива з ЄС з 4 тис. тонн до 12 тис. тонн на добу:
“Завдяки цьому залізницею почали завозити до України в 5 разів більше пального. У березні завезли 35 тис. тонн, у травні очікуємо 180 тис. тонн. Автомобільне завезення зросло в 15 разів - з 5 тис. до 85 тис. тонн. Річковий транспорт тепер перевозить в 5 разів більше пального у порівнянні з березнем - з 4 до 22 тис. тонн”, - зазначила перша віце-прем’єр-міністр - міністр економіки Юлія Свириденко.
Також є домовленість про початок реверсу пального трубним транспортом з Угорщини. Україна отримала підтвердження на імпорт 35 тис. тонн на місяць, з потенційним збільшенням до 50 тис. тонн. Тим часом на митниці запустили окрему зелену смугу для бензовозів з Польщі. Це дозволить потенційно збільшити пропуск зі 110 до 200 одиниць на добу.
Сьогодні увесь обсяг імпорту можливо спрямувати на внутрішнє споживання. Нарощування запасів потребує більше часу. Аби зникли черги та дефіцит, запасів пального на АЗС потрібно мінімум на 15 днів.
Є чіткий план дій на найближчі тижні та найближчі місяці:
За уточненим прогнозом в травні очікується споживання 300 тис. тонн дизелю та 120 тис. тонн бензину. Такий обсяг імпорту вже законтрактований українськими мережами.
“Водночас ми бачимо, що окремі недобросовісні оператори ринку ставлять ціни більші за гранично допустимі – 60, 65 та навіть 70 гривень за літр. В країні йде війна, і ми розцінюємо таку цінову спекуляцію як мародерство. Уряд надав повноваження обласним військовим адміністраціям здійснювати контроль за встановленням цін. Будемо жорстко реагувати на подібні факти відповідно до вимог воєнного часу”, - наголосила Юлія Свириденко.
Нагадаємо, головною причиною паливної кризи є дії держави-агресора. Ворог зруйнував найбільший Кременчуцький нафтопереробний завод та інші переробні потужності внутрішнього ринку, які до війни забезпечувати 18% нашого споживання.
Ще 82% нафтопродуктів Україна імпортувала чотирма видами транспорту: автомобільним, залізничним, морським та трубопровідним. Сьогодні усі ці канали імпорту переорієнтовані та працюють зовсім по-іншому.
ІЦ УАК за матеріалами Мінекономіки
agroconf.org