На державному кордоні з країнами-членами ЄС, а особливо – на польській ділянці, відзначено суттєве накопичення черг автотранспортних засобів в обох напрямках. Про це повідомляє Держмитслужба.
Основними чинниками виникнення черг є:
Завдяки зусиллям Держприкордонслужби, Держмитслужби, обласних військових адміністрацій та інших задіяних у цьому процесі органів (у тому числі сусідніх країн) вдалося забезпечити пропускні операції у показниках, що значно перевищують проєктні для кожного з пунктів пропуску. Водночас слід констатувати, що можливості з подальшої інтенсифікації пропускних операцій у межах існуючої прикордонної інфраструктури вичерпані, що об’єктивно вимагає пошуку нових неординарних рішень.
Відтак у ході двосторонніх зустрічей між представниками митних служб, відповідних міністерств України та Польщі було погоджено, що рух транспортних засобів повною масою до 7,5 тонн повинен скеровуватись на менші пункти пропуску, тобто «Устилуг-Зосин», «Грушів-Будомеж», «Смільниця-Кросценко», «Угринів-Долгобичув».
Сторони домовилися, що пілотний проєкт зі зміни організації руху транспорту триватиме з 1 вересня до 30 листопада 2022 року на всіх пунктах пропуску українсько-польського кордону і полягатиме в обмеженні руху транспортних засобів повною масою до 7,5 тонн у пунктах пропуску:
Пілотний проєкт, що спрямований на мінімізацію черг із транспортних засобів, передбачає тимчасову зміну категорій пунктів пропуску українсько-польської ділянки кордону (4 пункти пропуску - до 7,5 т і 4 пункти пропуску - понад 7,5 т).
За його результатами буде ухвалено рішення щодо необхідності впровадження такого порядку організації руху транспортних засобів на українсько-польському кордоні на постійній основі.
ІЦ УАК за матеріалами Дія.Бізнес
agroconf.org