У вівторок, 18 жовтня, в угорському місті Фенешлітке, що неподалік українського кордону, урочисто відкрили мультимодальний термінал East-West Gate. Передбачається, що він також займатиметься перевалкою зерна. Про це повідомляє Rail.insider із посиланням на угорське видання szon.hu.
«Метою було побудувати логістичний термінал у цьому регіоні та повернути цю територію на логістичну карту континенту. У Європі залізниця відіграватиме дедалі важливішу роль саме тому, що вона є стійкою та відповідає кліматичним цілям ЄС. Я хотів би зайняти якомога більшу частку європейської логістики», – заявив генеральний директор East-West Gate Intermodal Zrt. Янош Талосі.
На церемонії був присутній міністр закордонних справ і торгівлі Угорщини Петер Сіярто. Він зазначив, що вартість будівництва термінала становила 40 млрд форинтів (приблизно 97 млн євро). Загалом тут працюватиме близько 500 осіб. Серед новітніх технологій у терміналі використовується зв’язок 5G.
Він додав, що сподівається на реалізацію задуманих в мирний час цілей, але через війну інвестиції тепер розширені новою, короткостроковою метою, а саме експортом українського зерна.
«Якщо українське зерно не вивезти з країни, то в менш розвинених країнах світу може виникнути продовольча криза. Потрібні нові транспортні маршрути. Термінал може відіграти величезну роль у забезпеченні надходження українського зерна до портів Північної Адріатики», – підкреслив міністр.
Передбачається, що термінал East-West Gate зможе обробляти до мільйона TEU. Особливістю є наявність колій двох стандартів – 1520 мм та 1435 мм.
Будівництво термінала здійснено в стислі терміни. Роботи стартували на початку 2021 року, а в дослідну експлуатацію об’єкт зданий в березні 2022-го.
Як пише “ЦТС”, введений в експлуатацію термінал в найближчій перспективі може стати найбільшим залізничним хабом для перевалки продукції українського АПК. Зокрема, очікується, що з листопада 2022 року він зможе обробляти 800 т зерна та 450 м³ соняшникової олії на годину. Це, згідно з заявою керівництва термінала, зробить його найбільшим залізничним хабом для українського експорту продовольства.
Відзначимо, що перший потяг, який під час церемонії відкриття хабу, зайшов на термінал, був з українськими сільськогосподарськими вантажами. Він доставив 1146 т пшениці, проса, цукру та гороху в 44 контейнерах. Після перевантаження вони будуть доправлені для подальшого транспортування до річкового порту на Дунаї в Будапешті.
ІЦ УАК за матеріалами Rail.insider
agroconf.org