Україна пропонує вдвічі збільшити кількість інспекторів, що перевіряють судна у Спільному координаційному центрі (СКЦ) Стамбулі.
Про це на онлайн-конференції «Зерновий коридор: чому він потрібний Україні та світу?» розповів Президент «Української Зернової Асоціації» (УЗА) Микола Горбачьов.
Він пояснив, що перевірку здійснюють 4 групи інспекторів, сформовані з представництв — України, ООН, Туреччини та Росії. Від кожної сторони по 7 людей.
«Технічно більше аніж 15-16 суден на день вони не можуть інспектувати. Тому, щоб збільшити пропускну здатність, треба збільшити кількість людей. Україна пропонує збільшити навіть вдвічі кількість інспекторів. Але наш ворог на полі бою і в економічному просторі воює як може, Росія не дає згоди на те щоб збільшити кількість людей і таким чином збільшити швидкість проходу кораблів», — говорить Микола Горбачьов.
Очільник УЗА повідомив, що зараз в очікуванні перевірки у стамбульському СКЦ знаходиться близько 150 суден.
«Є кораблі які чекають на перевірку уже по 2 тижні, а деякі навіть по 19 діб. Можу сказати, що кожне судно коштує від 20 до 40 тис. доларів за добу і кожний день простою обертається дорожчанням логістики», — зазначив Президент УЗА.
На його думку, в разі продовження дії Зернової угоди, не потрібно включати до неї перевірку завантажених суден. Або проводити ці огляди рандомно, наприклад, перевіряти кожне 20 чи 50 судно — це спростить процедуру та пришвидшить рух по Зерновому коридору.
Нагадаємо, обсяг експорту української агропродукції з портів Великої Одеси сягнув позначки у 8 млн тонн.
https://elevatorist.com