Депутати Європарламенту своїм голосуванням ратифікували Угоду про вантажні перевезення автотранспортом. Після схвалення документа Європарламентом ратифікувати Угоду має Європейська Рада.
Наступною процедурою голосування Європарламент схвалив подібну угоду також з Молдовою.
Угода почала діяти ще до завершення ратифікаційних процедур - після підписання в Ліоні в червні 2022 року. Вона скасовує для українських перевізників необхідність отримувати дозволи для виконання двосторонніх і транзитних перевезень територією ЄС.
Завдяки цій Угоді українські водії продовжують використовувати українські посвідчення водія та сертифікати про професійну компетентність для водіння в ЄС, які є в наявності, без необхідності отримувати міжнародне посвідчення водія.
Термін дії Угоди між ЄС та Україною – 1 рік. Україна та ЄС нині працюють над продовженням цього терміну ще на рік. Тривають технічні консультації.
ЄС та Україні ця Угода дозволяє упорядкувати транспортну логістику, яка була порушена через повномасштабне вторгнення росії до України. З того часу для Міністерства інфраструктури України пріоритетними напрямами роботи є пошук, забезпечення розвитку та підтримання безперебійного функціонування альтернативних логістичних шляхів.
Результат дії «транспортного безвізу» – збільшення товарообігу. За липень – вересень 2022 у порівнянні з квітнем – червнем 2022 фізичний обсяг експорту вантажів збільшився на 54%, а імпорту – на 67%. У грошовому вимірі експорт вантажів збільшився на 3,3%, а імпорт – на 38%.
Від початку дії «транспортного безвізу» з ЄС збільшилась і кількість автоперевізників, які перетинають державний кордон України в напрямку Євросоюзу. За липень-серпень 2022 року їх стало на 21% більше порівняно з травнем-червнем цього ж року. А у порівнянні з аналогічним періодом 2021 року – на 44%. Також перевізники стали більше разів, на 32%, перетинати кордон.
Автором доповіді, яка була покладена в основу вчорашнього рішення, став депутат від політичної групи Європейської народної партії Маріан-Ян Марінеску.
«Оскільки традиційні транспортні шляхи були заблоковані, ми маємо знайти альтернативні шляхи для транспортування зерна та інших товарів з України та Молдови, та у зворотному напрямку. Завдяки цим угодам ми підвищимо обсяг експорту та імпорту без створення додаткових «вузьких місць» на пунктах перетину кордонів. Це не лише сприятиме зниженню ризику глобальної продовольчої кризи, але й буде кроком до подальшого розвитку відповідних відносин у сфері транспорту між ЄС та цими країнами», - зазначив європейський політик.
Як повідомлялося раніше, після початку російського вторгнення в Україну та блокади чорноморських портів України російськими загарбниками мільйони тонн українського зерна, що були призначені для експорту на світовий ринок, були заблоковані на території України, що спричинило ризик голоду у найбільш вразливих країнах Африки, Азії та Латинської Америки.
Для вирішення цієї ситуації Європейський Союз запровадив так звані «коридори солідарності» для вивезення з України зерна, добрив та інших товарів альтернативними шляхами, одне з ключових місць серед яких належить саме вантажним автомобільним перевезенням, поряд із залізничним сполученням та внутрішніми водними транспортними шляхами.
ІЦ УАК за матеріалами Мінінфраструктури
agroconf.org