Зернову ініціативу продовжено на 120 днів, але РФ все ще має інструменти для штучного обмеження її можливостей. Про це на своїй сторінці у Facebook 28 листопада написав міністр інфраструктури України Олександр Кубраков.
«77 суден стоять у черзі для проходу інспекції в Туреччині, порти Великої Одеси використовують до 50% своїх потужностей, вартість зерна зростає з кожним новим шантажем з боку Росії», – зазначив посадовець.
Він додав, що є досвід проведення 40 інспекцій на добу, але зараз через позицію РФ на день інспектується в 5 разів менше.
«У жовтні «зернова ініціатива» дозволила експортувати 4,2 млн тонн зернових, тоді як листопаді не вийдемо і на 3 млн тонн. При цьому технічно ми можемо вийти на 6 млн тонн на місяць», – підкреслив міністр.
За словаи О.Кубракова, штучне затягування призводить до збитків з боку аграріїв та судновласників, а у підсумку втрачають найуразливіші верстви населення та країни, що є на межі голоду. Крім того, один день простою обходиться щонайменше у $30 тис. Зараз судна очікують на інспекцію від 2 до 5 тижнів.
«Стратегічно ми маємо досягти не тільки пришвидшення інспекцій на Босфорі, а й долучення до ініціативи портів Миколаєва та пролонгації угоди щонайменше на рік. Щодо приєднання до Ініціативи портів Миколаєва ми офіційно звернулися до ООН та Туреччини з пропозицією розглянути зміни до ініціативи», – резюмував міністр.
https://www.apk-inform.com