Експорт зерна з портів Миколаївщини: Шмигаль висловив надію на підтримку ООН
Україна виступає за розширення ініціативи з експорту зерна.
Про це заявив під час спільного брифінгу прем'єр-міністр Денис Шмигаль із заступником генерального секретаря ООН з гуманітарних питань Мартіном Гріффітом Брифінгу, повідомляє кореспондент Укрінформу.
«Україна виступає за розширення ініціативи з експорту зерна на інші наші порти. Зокрема, порти Миколаїв та Ольвія в Миколаївській області. Ми розраховуємо на підтримку наших партнерів в цьому питанні, зокрема на підтримку ООН», - сказав Шмигаль.
За його словами, у рамках зернової ініціативи вже відправлено 544 судна із 13,9 млн тонн продовольства в країни Африки, Азії та Європи.
Глава українського уряду також подякував ООН за підтримку ініціативи Президента Володимира Зеленського щодо програми "Зерно з України". В її рамках планується надіслати 60 кораблів із зерном. Мета - забезпечити продовольством щонайменше п'ять мільйонів людей, переважно в країнах Африки та Азії.
Прем'єр-міністр наголосив на тому, що попри війну експорт української сільськогосподарської продукції залишається ефективним інструмент боротьби зі світовою продовольчою кризою. «Адже у короткостроковій перспективі світовий ринок не зможе замінити нашу аграрну продукцію», - додав Шмигаль.
Складна ситуація з простоями вагонів спостерігається у порту Ізмаїл
Найбільш складна ситуація з вивантаженням вагонів серед морських портів склалася в Ізмаїлі. Про це йшлося в ході наради з представниками ринку зернових перевезень 15 грудня, повідомляє Rail.insider.
«По станції Ізмаїл наявність на УЗ 1293 вагони, на місці 151, 59 запланували вивантажувати. На жаль заважає погода – другий день йде дощ. Тому є провал по вивантаженню зернових», — повідомив представник Одеської залізниці.
Водночас він додав, що наявність вантажів останніми днями вдалося знизити та протягом кількох діб ситуація може суттєво покращитися.
Окрім погоди, негативний вплив на перевезення мають ліміти щодо споживання електроенергії, як у самих портах, так і на залізниці.
Щодо роботи в порту Ізмаїл, то це питання порушувалося також в ході Експортного офісу при Укрзалізниці, що відбулося у вівторок, 13 грудня. На той час в цей порт прямували майже 3 тис. вагонів.
За словами заступника директора департаменту комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Валерія Ткачова, простої завантажених вагонів «пов’язані зі слабким поглинанням вантажів самим портом» Ізмаїл.
УЗ, зі свого боку, збільшило кількість маневрових локомотивів у цьому напрямку.
Щодо сухопутних переходів, то тут найскладніша ситуація лишається на переході Батьово – Еперешки (Угорщина), а також на кордоні зі Словаччиною.
Відновити вантажні перевезення залізницею до Словаччини планується 15 грудня
Відновити перерване через складні погодні умови на території сусідньої країни передання вантажних вагонів до Словаччини планується у четвер, 15 грудня, повідомляє Rail.insider.
Про це в ході наради з учасниками ринку зернових перевезень сказав заступник начальника головного центру управління перевезеннями АТ “Укрзалізниця” Олександр Фролов.
«Були складнощі з переданням вантажу в бік Ужгорода та Чопа. Наразі у сусідів, словаків, ситуація нормалізувалася. Поточної доби у нас уже заплановане передання на ці переходи», — повідомив він.
Робота на переходах зі Словаччиною не проводилася дві доби.
До того ж склалася найбільш напружена ситуація із чергою саме по на переході Чоп – Чієрна над Тісоу. Туди прямують понад 7 тис. вагонів. Здебільшого вони навантажені рудою.
Загалом, за даними руховиків, на поточний момент на мережі УЗ знаходяться 20,5 тис. навантажених вагонів призначенням на західні прикордонні переходи.
Як повідомлялося раніше, конвенція щодо перевезень до Словаччини була введена 13 грудня. Наразі на офіційному сайті УЗ в переліку її немає.
Укрзалізниця повертається до голландських аукціонів
АТ «Укрзалізниця» планує з наступного тижня повернутися до проведення в електронній системі «Прозорро» голландських аукціонів (з пониженням ставок) на право користування зерновозами. Про це йшлося в ході наради із представниками ринку зернових перевезень у четвер, 15 грудня, повідомляє Rail.insider.
«Попит на зерновози зменшується, тому Укрзалізниця вирішила змінити формат аукціонів. Ми перейдемо до аукціонів у голландському форматі, тобто на пониження ставок», — сказав заступник директора департаменту комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Валерій Ткачов.
Він додав, що перші такі аукціони мають бути оголошені 15 грудня, а проведені у понеділок, 19 грудня.
«Стартуватимемо від базової ставки 4300 грн. Але потім будемо знижувати. Найнижча планка, яку ми передбачаємо, – це приблизно 2795 грн. До цього порогу ви зможете купувати наші вагони», – повідомив представник УЗ.
За його словами, причиною відходу від англійських аукціонів (на підвищення ставок), які застосовувалися в період пікового підвищення попиту, стала зміна цінового тренду.
“Вартість вагона почала знижуватися через те, що зменшуються обсяги перевезень, зростає загальна вартість логістики, зменшується ринкова вартість зерна, – сказав Валерій Ткачов. – Ринок почав зворотний тренд. Тому ми підлаштовуємося, адже наше завдання максимально використовувати парк”.
Як повідомлялося раніше, Укрзалізниця підняла на понад 50% ставки на користування зерновозами у грудні.
УЗ планує проіндексувати договірні тарифи на 38%
АТ «Укрзалізниця» планує підвищити на 38,3% розцінки на послуги, що надаються станціями та філіями за вільними тарифами, на початку 2023 року. Про це йшлося в ході засідання Експортного офісу при УЗ у вівторок, 13 грудня, пише Rail.insider.
Відсоток індексації, за словами члена правління УЗ Вячеслава Єрьоміна, пов’язаний зі зростанням індексу цін виробників (ІЦВ) у 2022 році.
«За процедурою індексація повинна проводитися 1 раз на 3 місяці відповідно до зміни показника ІЦВ», — зауважив заступник директора департаменту комерційної роботи УЗ Валерій Ткачов.
Він додав, що орієнтовно про індексацію буде оголошено 15 – 17 грудня 2022 року. Введені в дію нові тарифи будуть через місяць після офіційного оголошення.
Йдеться про послуги, які надаються станціями та філіями АТ «Укрзалізниця»: навантажування та вивантаження, зважування, обслуговування ваг, маневрова робота, розробка техумов і т. ін.
Щодо можливого підвищення тарифів на перевезення вантажів, то у 2023-му, за словами представників УЗ, це поки не планується, оскільки «немає макроекономічних прогнозів на наступний рік».
Як повідомлялося раніше, з 1 лютого 2022 року подорожчали послуги філії «Центр транспортного сервісу «Ліски» УЗ.
Щодо тарифів на перевезення вантажів, то вони поточного року змінювалися кілька разів.
Частка зернових вантажів в експортних перевезеннях УЗ досягла 55%
За підсумками листопада 2022 року частка зерна та продуктів помелу в загальному обсязі експортних перевезеннях АТ «Укрзалізниця» досягла 55%. Про це повідомив заступник директора департаменту комерційної роботи Укрзалізниці Валерій Ткачов в ході засідання Експортного офісу при УЗ у вівторок, 13 грудня, пише Rail.insider.
«Левову частку загального обсягу експортних перевезень (3,894 млн т) займає перевезення зерна та продуктів помелу – 2,150 млн т (частка вже досягла 55%)», – повідомив він.
В УЗ проінформували, що за результатами листопада загальний місячний обсяг перевезення вантажів залізницею зменшився до 10,56 млн т (це -1,5 млн т або -12,5% до жовтня). В експортному сполучені минулого місяця перевезено 3,894 млн т (-1,29 млн т, або -24,9% до жовтня).
При цьому відбулося зменшення перевезення на експорт зернових вантажів (-908 тис. т, -29,7%) та руди залізної (-199,9 тис. т, -20,6%). Останнє пов’язано зі скороченням у Європі металургійного виробництва.
Загалом у загальній структурі експорту вантажів залізницею залізна руда на другому місці з часткою 20% (0,77 млн т). На третьому місці чорні метали — 7% (0,27 млн т). Далі йдуть мінбудматеріали та цемент.
Як повідомлялося раніше частка зернових вантажів у жовтні в загальному навантаженні залізниці України сягнула 30%.
Мінінфраструктури повідомило про запуск сайту е-ТТН
Тепер проект із впровадження електронної товарно-транспортної накладної в Україні має ресурс з усією консолідованою інформацією, яку було зібрано під час його реалізації.
Сайт, зокрема, містить перелік Провайдерів, які доєдналася до системи, а також інструкції для користувача та провайдера щодо початку роботи з е-ТТН.
На сайті зібрано усі нормативні акти, що регулюють питання перевезення вантажів автомобільним транспортом з використанням електронної форми ТТН.
Тепер за актуальними новинами щодо реалізації проєкту з впровадження електронної товарно-транспортної накладної в Україні можна стежити у відповідному розділі сайту.
Крім того, на сайті можна знайти відповіді на актуальні запитання щодо реалізації проєкту.
Нагадаємо, що використання е-ТТН стане обов’язковим для всіх автомобільних вантажних перевезень територією України одразу після нашої перемоги та скасування воєнного стану.
Впровадження системи е-TTН здійснюється в партнерстві Міністерства інфраструктури з Міністерством цифрової трансформації за підтримки USAID / UK aid проєкту «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS» та за участі ГО «Інститут аналітики та адвокації», яка на період реалізації проекту є адміністратором системи е-TTН.
Одеський порт 13 грудня відновив роботу після блекауту
Одеський морський торговельний порт відновив роботу після знеструмлення внаслідок обстрілу російськими військами.
Про це повідомила кореспонденту Укрінформу речниця Адміністрації морських портів Олена Гіряєва.
«Портовики відновили завантаження суден експортною агропродукцією завдяки ліквідації працівниками ДТЕК наслідків обстрілу об’єктів енергетики російськими військами», - зазначила Гіряєва.
За її словами, з 13 грудня порт функціонує у штатному режимі.
Як повідомлялося, порт «Одеса» тимчасово припиняв перевалку вантажів через відсутність енергоживлення.
12 грудня Мінінфраструктури офіційно змінило назву
Міністерство інфраструктури України офіційно змінило назву на Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України. Про це повідомляє ЦТС.
“Назва міністерства змінилася офіційно. Але кадрові питання і назви посад ще в процесі”, – зазначили у Міністерстві.
Нагадаємо, що на початку грудня Олександр Кубраков, якого 1 грудня на засіданні ВРУ було призначено віце-прем’єр-міністром з відновлення України – міністром розвитку громад, територій та інфраструктури, розповів, що об’єднання двох міністерств має на меті досягнення однієї ключової цілі – підвищення ефективності виконавчої влади в питанні управління відбудовою.
Електронна черга перетину кордону запрацювала 12 грудня на пункті пропуску «Ягодин – Дорогуськ»
Станом на 18:00 у той же день понад 1100 вантажних транспортних засобів стали в електронну чергу перетину кордону в пункті пропуску «Ягодин – Дорогуськ».
Середня кількість транспортних засобів, що перетинають кордон за добу в цьому пункті пропуску – 600. Та через погіршення погодних умов наразі транспорт рухається повільніше, ніж зазвичай.
Біля пункту пропуску чергують інспектори Державної служби з безпеки на транспорті. Вони допомагають водіям розібратись з новою для них системою.
Понад добу зберігаються складні погодні умови і дороги, що ведуть до пункту пропуску, засніжені. Укравтодор постійно розчищає під’їзні шляхи та майданчик очікування біля пункту пропуску.
Система електронної черги перетину кордону (єЧерга) діє тільки для вантажних транспортних засобів і лише в пункті пропуску «Ягодин – Дорогуськ». Вона була створена, щоб упорядкувати живу чергу на кордоні, адже потік автотранспорту значно збільшився з моменту повномасштабного вторгнення росії.
єЧерга безкоштовна і не прив’язана до жодних сервісних зон. Зареєструватися і слідкувати за просуванням черги перевізники можуть онлайн на сайті echerha.gov.ua, зокрема в своїх особистих кабінетах.
Ця інформаційно-комунікаційна система унікальна. Вона була розроблена спеціально для українського пункту пропуску і враховує особливості української нормативно-правової бази.
Україна одна з перших країн у світі, яка створила і запроваджує подібну систему.
Проект «Електронна черга перетину кордону» реалізується Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури у співпраці з Міністерством цифрової трансформації, Державною службою з безпеки на транспорті, Державним агентством автомобільних доріг, Державною митною службою та Державною прикордонною службою за підтримки USAID / UK aid проекту «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS».
У порту Рені запущено перший контейнерний термінал
Про це повідомляє АПК-Інформ.
Компанія «Вікінг Альянс» ввела в експлуатацію контейнерний термінал у порту Рені. Про це 8 грудня повідомила Агенція регіонального розвитку Одеської області.
«Це єдиний контейнерний термінал у Рені та єдиний, що працює сьогодні в Україні. Завдяки з'єднанню з магістральними контейнеровозами в румунській Констанці та турецькому Стамбулі «Вікінг Альянс» відновив морські перевезення, яких не було з початку війни», - підкреслюється в повідомленні.
Як зазначається, ТОВ «Вікінг Альянс», яке є партнером найбільшого світового транспортно-логістичного холдингу MAERSК, регулярно відпрацьовує два суднозаходи на тиждень. Компанія експортує сільгосппродукцію українських аграріїв, імпортує в Україну запчастини, автомобілі, мінеральні добрива та опрацьовує близько 1500 контейнерів на місяць – результат, який був досягнутий з листопада, коли термінал розпочав роботу в умовах, які взагалі вважалися непридатними для контейнерного терміналу. І це в тяжких умовах війни!
«У найближчих планах компанії – запуск рефрижераторних контейнерів, у яких можна буде перевозити заморожену продукцію, що значно розширить види експорту та імпорту», - вказується в повідомленні.
ІЦ УАК
agroconf.org