Аграрний тиждень. Україна
АТУ»Новини»Великотоннажним суднам, що прямують в рамках «Зернового коридору», продовжили пріоритетність
АТУ»Новини»Великотоннажним суднам, що прямують в рамках «Зернового коридору», продовжили пріоритетність

    Великотоннажним суднам, що прямують в рамках «Зернового коридору», продовжили пріоритетність


    Великотоннажним суднам, що прямують в рамках «Зернового коридору», продовжили пріоритетність

    З метою збільшення обсягів експорту «великим» суднам, які доставляють агропродукцію з портів Великої Одеси в рамках «Зернового коридору», продовжили пріоритетність при проходженні Босфору. Таке рішення було прийняте 18 січня під час засідання Координаційної ради з питань логістики в сільському господарстві під головуванням Міністра аграрної політики та продовольства України Миколи Сольського.

    Питання було порушено через сповільнення інспекції JCC у Босфорі, в якій беруть участь і представники росії. З початку року середня кількість інспекцій становить 2,5 судна за добу, проти 3,5 у грудні. Відповідно, у Босфорі сформувалася велика черга суден, за січень спостерігається зменшення експорту. Станом на 18 січня в Босфорі на інспекцію очікує 121 судно (28 – з агропродукцією на борту, 93 – судна, які йдуть до портів під завантаження). Середній час очікування – від 2 до 5 тижнів, що також призводить до мільйонних збитків вантажовласників.

    Щоб покращити ситуацію та спланувати роботу портів, учасники Координаційної ради підтримали продовження строку дії рішення від 23 листопада 2022 року щодо продовження надання пріоритету суднам, при проходженні Босфору в рамках «Зернового Коридору», чиє корисне навантаження відповідає встановленим вимогам. Згідно з цим рішенням в першу чергу продовжать пропускатися судна з корисним навантаженням від 15 тис. тонн для всіх типів продовольчої продукції за виключенням олійних та від 6 тис. тонн – для олійних.

    Як зазначили учасники наради, це рішення дозволило зберегти обсяги експорту в грудні 2022 року на попередньому рівні, попри скорочення кількості суден, які пройшли інспекцію та були допущені до завантаження аграрною продукцією.

    Щодо покриття воєнного ризику страховими компаніями, що страхують морські перевезення зерна – учасники ринку зазначили, що попри відмову страхувальників Клубу IG покривати ризики, пов’язані з війною, інші страхувальники продовжують укладати договори. Загалом ситуація не загрожує роботі «Зернового коридору» та продовольчій безпеці.

    Під час засідання Координаційної ради Міністр Микола Сольський підкреслив недопустимість затримки отримання дозволів на вивезення власної продукції з деокупованих територій Харківської області та закликав спростити бюрократичні процедури для ефективного вивезення зерна.

    Також учасники Координаційної ради обговорили питання забезпечення електроенергією елеваторів та запровадження окремої електронної черги для вантажів з коротким терміном придатності.

    У нараді взяли участь представники Міністерства інфраструктури України, Міністерства економіки України, Державної податкової служби України, Державної митної служби України, керівництво Укрзалізниці, портів, обласних адміністрацій.

    ІЦ УАК за матеріалами Мінагрополітики

    agroconf.org





    Схожі новини
  • За вихідні з портів Великої Одеси вийшли 6 суден
  • «Зернова ініціатива»: за 2 дні з Одеси вийшло 5 суден для Африки та Азії
  • Зернова ініціатива: Через затримки перевірок кількість виходів суден із українських портів критично зменшується
  • «Зерновий коридор»: електронна черга дозволила оптимізувати та зробити прозорим планування заходу та виходу суден в/із портів Великої Одеси, але вона не вирішує проблеми інспекції суден в Босфорі - АМПУ
  • Зерновим коридором експортовано вже 15,5 млн тонн зерна, росія продовжує уповільнювати інспекції суден

  • Додати комментар
    Натисніть на зображення, щоб оновити код, якщо він нерозбірливий

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Великотоннажним суднам, що прямують в рамках «Зернового коридору», продовжили пріоритетність

20 січень, Розділ Новини, переглядів 1 367

Великотоннажним суднам, що прямують в рамках «Зернового коридору», продовжили пріоритетність

З метою збільшення обсягів експорту «великим» суднам, які доставляють агропродукцію з портів Великої Одеси в рамках «Зернового коридору», продовжили пріоритетність при проходженні Босфору. Таке рішення було прийняте 18 січня під час засідання Координаційної ради з питань логістики в сільському господарстві під головуванням Міністра аграрної політики та продовольства України Миколи Сольського.

Питання було порушено через сповільнення інспекції JCC у Босфорі, в якій беруть участь і представники росії. З початку року середня кількість інспекцій становить 2,5 судна за добу, проти 3,5 у грудні. Відповідно, у Босфорі сформувалася велика черга суден, за січень спостерігається зменшення експорту. Станом на 18 січня в Босфорі на інспекцію очікує 121 судно (28 – з агропродукцією на борту, 93 – судна, які йдуть до портів під завантаження). Середній час очікування – від 2 до 5 тижнів, що також призводить до мільйонних збитків вантажовласників.

Щоб покращити ситуацію та спланувати роботу портів, учасники Координаційної ради підтримали продовження строку дії рішення від 23 листопада 2022 року щодо продовження надання пріоритету суднам, при проходженні Босфору в рамках «Зернового Коридору», чиє корисне навантаження відповідає встановленим вимогам. Згідно з цим рішенням в першу чергу продовжать пропускатися судна з корисним навантаженням від 15 тис. тонн для всіх типів продовольчої продукції за виключенням олійних та від 6 тис. тонн – для олійних.

Як зазначили учасники наради, це рішення дозволило зберегти обсяги експорту в грудні 2022 року на попередньому рівні, попри скорочення кількості суден, які пройшли інспекцію та були допущені до завантаження аграрною продукцією.

Щодо покриття воєнного ризику страховими компаніями, що страхують морські перевезення зерна – учасники ринку зазначили, що попри відмову страхувальників Клубу IG покривати ризики, пов’язані з війною, інші страхувальники продовжують укладати договори. Загалом ситуація не загрожує роботі «Зернового коридору» та продовольчій безпеці.

Під час засідання Координаційної ради Міністр Микола Сольський підкреслив недопустимість затримки отримання дозволів на вивезення власної продукції з деокупованих територій Харківської області та закликав спростити бюрократичні процедури для ефективного вивезення зерна.

Також учасники Координаційної ради обговорили питання забезпечення електроенергією елеваторів та запровадження окремої електронної черги для вантажів з коротким терміном придатності.

У нараді взяли участь представники Міністерства інфраструктури України, Міністерства економіки України, Державної податкової служби України, Державної митної служби України, керівництво Укрзалізниці, портів, обласних адміністрацій.

ІЦ УАК за матеріалами Мінагрополітики

agroconf.org





Схожі новини
  • За вихідні з портів Великої Одеси вийшли 6 суден
  • «Зернова ініціатива»: за 2 дні з Одеси вийшло 5 суден для Африки та Азії
  • Зернова ініціатива: Через затримки перевірок кількість виходів суден із українських портів критично зменшується
  • «Зерновий коридор»: електронна черга дозволила оптимізувати та зробити прозорим планування заходу та виходу суден в/із портів Великої Одеси, але вона не вирішує проблеми інспекції суден в Босфорі - АМПУ
  • Зерновим коридором експортовано вже 15,5 млн тонн зерна, росія продовжує уповільнювати інспекції суден

  • Додати комментар
    Натисніть на зображення, щоб оновити код, якщо він нерозбірливий

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.