У січні порти Великої Одеси обробили 77 суден з 3 млн тонн агропродукції. У грудні цей показник складав – 94 судна та 3,7 млн тонн зернових. Зберігається критично низький показник виходу суден із портів - 2,5 судна на добу. Для порівняння у жовтні цей показник складав – 5,7.
Про це повідомило ДП "АМПУ" у Фейсбуці.
«Завантаженість потужностей українських портів, які беруть участь в Ініціативі впала до 30%. Ми все більше відчуваємо наслідки блокування ефективної роботи «зернового коридору». Через затримку суден російською стороною у Босфорі, щомісяця Україна втрачає можливість експортувати належну кількість зернової продукції до країн, які її вкрай потребують» – прокоментував підсумки роботи за січень в.о. Голови АМПУ Олексій Востріков.
Станом на 4 лютого 120 суден очікують інспекції в територіальних водах Туреччини (98 на вхід в порти під завантаження та 22 з агропродукцією на вихід). російська сторона у Спільному координаційному центрі продовжує гальмувати реєстрацію суден «зернового коридору». При заявлених понад 80 суден на добу представники країни-агресора, без пояснення причин, реєструють 2-3 судна. Лише 3 судна на добу при необхідних 9 проходять інспекцію у Босфорі та отримують дозвіл рухатися в українські порти під завантаження. На жаль, переважна кількість країн отримує українську агропродукцію з величезними затримками у часі, через простої суден на Босфорі. А вантажовласники зазнають величезних збитків.
За 6 місяців роботи "зернової Ініціативи" з портів Великої Одеси вийшло 691 судно:
Експортували продовольства до країн Африки, Азії та Європи:
За умови стабільного функціонування "зернового коридору" цей показник мав би становити понад 30 мільйонів тонн.
ІЦ УАК за матеріалами АМПУ
agroconf.org
Подальший розвиток АПК потребує створення інноваційних технологій виробництва, післязбиральної обробки та зберігання
Докладніше