У січні порти Великої Одеси обробили 77 суден з 3 млн тонн агропродукції. У грудні цей показник складав – 94 судна та 3,7 млн тонн зернових. Зберігається критично низький показник виходу суден із портів - 2,5 судна на добу. Для порівняння у жовтні цей показник складав – 5,7.
Про це повідомило ДП "АМПУ" у Фейсбуці.
«Завантаженість потужностей українських портів, які беруть участь в Ініціативі впала до 30%. Ми все більше відчуваємо наслідки блокування ефективної роботи «зернового коридору». Через затримку суден російською стороною у Босфорі, щомісяця Україна втрачає можливість експортувати належну кількість зернової продукції до країн, які її вкрай потребують» – прокоментував підсумки роботи за січень в.о. Голови АМПУ Олексій Востріков.
Станом на 4 лютого 120 суден очікують інспекції в територіальних водах Туреччини (98 на вхід в порти під завантаження та 22 з агропродукцією на вихід). російська сторона у Спільному координаційному центрі продовжує гальмувати реєстрацію суден «зернового коридору». При заявлених понад 80 суден на добу представники країни-агресора, без пояснення причин, реєструють 2-3 судна. Лише 3 судна на добу при необхідних 9 проходять інспекцію у Босфорі та отримують дозвіл рухатися в українські порти під завантаження. На жаль, переважна кількість країн отримує українську агропродукцію з величезними затримками у часі, через простої суден на Босфорі. А вантажовласники зазнають величезних збитків.
За 6 місяців роботи "зернової Ініціативи" з портів Великої Одеси вийшло 691 судно:
Експортували продовольства до країн Африки, Азії та Європи:
За умови стабільного функціонування "зернового коридору" цей показник мав би становити понад 30 мільйонів тонн.
ІЦ УАК за матеріалами АМПУ
agroconf.org