АТ «Укрзалізниця» найближчим часом заборонить перевезення зерна у піввагонах приватного парку. Про це йшлося в ході засідання Експортного офісу при УЗ у вівторок, 7 лютого, повідомляє Rail.insider.
За словами керівництва УЗ, нововведення, в першу чергу, має на меті «дотримання технології перевезення».
«Ми це зробимо. Крапка. Ви маєте розуміти, що зерно, якщо поїде в піввагонах, то тільки Укрзалізниці», – заявив голова правління АТ «Укрзалізниця» Олександр Камишін.
За його словами, заборона на перевезення зерна надалі очікуватиме також цементовози та мінераловози. «Весь такий рухомий склад ми будемо забирати з зерна та повертати туди, де він має бути. На 349 день війни треба повертатися до технології… Для мене важливо, щоб ми їхали, щоб відбувалася правильна технологія перевезень», – підкреслив Олександр Камишін.
Керівник УЗ додав, що можливість перевезення у піввагонах надавалася через необхідність вивезти урожай. «Коли була унікальна ситуація, коли важко було вивезти і старий урожай, і новий уже, ми давали можливість возити у піввагонах», – сказав він.
Член правління УЗ Вячеслав Єрьомін додав, що наразі зерновози не витримують конкуренції із піввагонами. «Коли було проблемне питання, ми вам давали як виключення перевозити зерно в тому рухомому складі, що для цього не призначений. І ви знайшли вихід. Проте питання в тому, що завтра встануть всі зерновози… Економіка наша зараз просіла до такої міри, що піввагонів наразі близько 15 тис. зайвих стоять під забором. Власники знизили ціну… Жоден зерновоз не може зараз конкурувати із піввагоном», – сказав він.
За його словами, наразі відбувається навантаження піввагонів зерном за умови раніше погоджених планів та уже поданих під навантаження вагонів. Повна заборона має вступити в дію з 1 березня.
«Якщо є плани узгоджені, подані під навантаження вагони, то вони будуть їхати. Ми вас заздалегідь попереджуємо. З 1.03 сто відсотків на наступний місяць», – сказав він.
При цьому виключення може бути зроблено для піввагонів УЗ за наявності відповідних документів.
«Ми можемо зробити виключення для наших піввагонів. Це буде зроблено лише в тому випадку, якщо прийде клієнт, який скаже, що в мене підписаний, наприклад, річний або піврічний контракт… І там дійсно закладене перевезення у піввагонах з точки зору технології організації вивантаження, якщо зерновоз там вивантажити неможливо», – сказав Вячеслав Єрьомін.
Він додав, що будуть скориговані ставки на надання піввагонів УЗ під перевезення зерна.
«Для наших піввагонів під перевезення зерна ми зараз вираховуємо ставки та надамо пропозиції. Ми розуміємо, що нинішня ставка 1400 грн/добу не ринкова, тому для перевезення зерна ставка буде скоригована», – сказав він.
Крім того, за його словами, будуть відібрані піввагони, які підходять для таких перевезень. Рухомого складу, за його словами, не бракує, адже «до 7 тис. піввагонів нині відставлені від роботи».
Відповідаючи на запитання, Вячеслав Єрьомін також зазначив, що піввагони для перевезення зерна можуть бути виставлені на аукціоні в системі «Прозорро».
Для оцінки масштабів питання можна зазначити, що, як зауважувалося в ході засідання Експортного офісу, нині «в чергах у напрямку західних прикордонних переходів знаходяться 2,5 – 3 тис. піввагонів із зерном».
ІЦ УАК за матеріалами Rail.insider
agroconf.org