АТ «Укрзалізниця» пропонує докорінно змінити систему тарифоутворення, яка функціонувала останні 25 років. Про це повідомляє Rail.insider із посиланням на прес-службу товариства.
«Запропоновані зміни покликані значно спростити існуючі правила, повністю відмовитись від чинного Збірника тарифів на перевезення вантажів та зробити тарифи справедливими для всіх учасників ринку», – заявив голова правління АТ «Укрзалізниця» Олександр Камишін під час засідання Експортного офісу при Укрзалізниці у четвер, 6 жовтня.
Згідно з ініціативою, презентованою під час заходу, пропонується скоротити кількість схем базових ставок з існуючих 29 до однієї. У наявній схемі враховувати лише відстань перевезення, масу вантажу, особливості перевезення та маршрутизацію. Також ініціатива пропонує скоротити кількість коефіцієнтів з існуючих 15 до одного.
Окрім цього, планується значно зменшити кількість додаткових зборів та окремих плат з відправників за проведення робіт. Замість 38 зборів, встановлених чинним збірником тарифів, пропонується залишити 6. Окрему плату пропонується залишити тільки за спеціальні перевезення та послуги з охорони.
«Десятки років питання справедливості системи тарифоутворення було болючою темою у відносинах між перевізниками та відправниками вантажу. Ми це розуміли, тому з середини минулого року поступово змінювали її. Сьогодні ми хочемо максимально спростити існуючу систему та зробити її справедливою для всіх учасників ринку», – заявив Олександр Камишін.
Окрім зміни підходу до тарифоутворення, Укрзалізниця також пропонує вирівняти класи вантажних перевезень та встановити єдиний тариф на перевезення порожніх вагонів.
«Ці ініціативи ніяк не впливають на фінансові результати Укрзалізниці, але багато змінюють для вантажовласників. Після їх прийняття повністю зникне існуюча дискримінація частини виробників. Насправді все це — частина руху і компанії, і всієї країни до євроінтеграції», — додав Олександр Камишін.
Діюча система тарифоутворення функціонує з 1997 року, а останні корективи до неї вносилися у 2008 році.
Реформа тарифної системи буде проведена після обговорення з бізнесом та проведення необхідних узгоджень.
Як повідомив голова правління АТ «Укрзалізниця» Олександр Камишін, обговорення проєкту змін намічено на майданчиках Європейської Бізнес Асоціації та Американської торговельної палати в Україні. Крім того, до доопрацювання проекту він запропонував долучитися експертам.
За прогнозами керівництва компанії, нововведення можуть набрати чинності на початку 2023 року.
«Скоріш за все, наступний рік, – зауважив член правління компанії Вячеслав Єрьомін. – За процедурою ми, після сьогоднішнього обговорення, винесемо це питання на правління та на найближчу наглядову нараду, засідання якої планується 26 – 27 жовтня. Після цього стандартна процедура. Місячне обговорення, погодження з Державною регуляторною службою та іншими (відомствами, – ред.)», – повідомив він.
Зміни має затвердити та оформити окремим регуляторним актом Міністерство інфраструктури. Саме від його рішення залежатимуть терміни впровадження реформи. Зокрема, як зазначають в УЗ, транспортне відомство вправі ввести в дію рішення за спрощеною процедурою, передбаченою на час воєнного стану.
Відповідаючи на запитання щодо того, чи не буде впровадження реформи подібним за швидкістю до індексації наприкінці червня 2022 року, коли за спрощеною процедурою тарифи на вантажні перевезення були підвищені на 70%, заступник директора департаменту комерційної роботи УЗ Валерій Ткачов сказав: «Це кардинальний крок (реформа тарифоутворення – ред.), тому, я думаю, однозначно будуть обговорення. Одна справа індексація, як робочий момент, а інше – коли змінюється повністю система розрахунку тарифів».
АТ «Укрзалізниця», крім тарифної реформи, в ході Експортного офісу 6 жовтня запропонувала ще ряд змін щодо роботи з клієнтами.
«У нас є ряд правил щодо перевезення тих чи інших вантажів. Зараз ми їх спрощуємо. Хочемо зробити, щоб те, що стосується взаємодії власників вантажу та вагонів, визначав власник вагона, а регульованими лишалися тільки умови безпеки та впливу на навколишнє середовище», — наголосив відповідальний за вантажні перевезення член правління УЗ Вячеслав Єрьомін.
Зокрема, відправники самі визначатимуть можливість перевезення безпечних вантажів навалом, насипом та у вагонах відкритого типу.
В ході наради також навели приклад вибору власником вагона стосовно того, використовувати чи ні вкладиші для захисту піввагона під час перевезення солі.
ІЦ УАК за матеріалами Rail.insider
agroconf.org