У межах інтеграції до TEN-T в Україні планують реалізувати проєкти розвитку залізниці на 4,5 млрд євро до 2030 року. Про це повідомила директор Команди підтримки реформ (RST) Мінвідновлення Ірина Кошель-Репневська в інтерв’ю агентству «Інтерфакс-Україна», передає Rail.insider.
Посадовиця нагадала, що Україна не так давно в мережі TEN-T — з 2017 року. «І в межах цієї роботи є так званий інвестиційний індикативний план Європейської комісії розвитку TEN-T коридорів, який передбачає інвестиції, розвиток відповідних напрямків. В Україні планується реалізувати проєкти розвитку в межах мережі TEN-T до 2030 року на суму 4,5 млрд євро», — сказала вона.
Ірина Кошель-Репневська зазначила, що Єврокомісія внесла зміни до індикативних карт TEN-T, включивши до них українські залізниці. Зокрема, Північно-Балтійський коридор подовжено через Львів і Київ до Маріуполя; Балто-Чорноморський коридор подовжено через Львів, Чернівці (Румунію і Молдову) до Одеси; коридори Балтійське море—Адріатичне море і Рейн—Дунай проходитимуть через Львів, уточнила голова RST.
Також, за її словами, Єврокомісія виключила з мережі TEN-T російські та білоруські маршрути, знизила статус маршрутів на території ЄС, які перебувають на стиках із цими країнами.
Посадовиця наголосила, що включення українських залізничних коридорів до TEN-T і доступ до фінансування — це інвестиційні можливості, зокрема для країн ЄС. Для України це ще й відповідний статус.
Як повідомлялося раніше, торік у Європарламенті розповіли про приєднання України та Молдови до мережі TEN-T.
https://www.railinsider.com.ua