Аграрний тиждень. Україна
» » Старт посівної кампанії, або бої йдуть не тільки на фронті
» » Старт посівної кампанії, або бої йдуть не тільки на фронті

    Старт посівної кампанії, або бої йдуть не тільки на фронті


    Старт посівної кампанії, або бої йдуть не тільки на фронті

    12 березня Прем’єр-міністр України Денис Шмигаль на своїй сторінці у фейсбуці сповістив про початок другої посівної кампанії за час повномасштабного вторгнення. Війна йде не тільки на полі бою, а борються за перемогу не тільки військовослужбовці. Які зміни відбулися в агропромисловому комплексі за рік війни – розповів Павло Коваль, генеральний директор "Української аграрної конфедерації".

    Аграрний сектор завжди був чи не найприбутковішим серед галузей економіки в Україні. Проте велика війна внесла свої корективи: люди втрачають свій прибуток, техніку, землі, що засмічені рашистськими боєприпасами, та навіть власні життя.

    За прогнозами експертів, у 2023 році аграрії зможуть засіяти лише близько 22 мільйонів гектарів землі, що на 7-7,5 мільйонів менше, ніж було у 2021 році. Величезні ділянки землі зараз для нас недоступні, а причиною тому є заміновані поля й окуповані території.

    "Існують прямі втрати: зруйнована техніка, вкрадене зерно, вбита худоба, знищені будівлі. А є втрачені можливості: скільки ми втратили не продавши продукцію на експорт, скільки втратили не посіявши потрібну площу, не отримавши врожайність, яка була у нас останні 5-7 років.

    Якщо порахувати втрачені можливості України, то сума сягає до 40 мільярдів доларів. Якщо у 2021 році ми досягли врожаю зернових та олійних культур на рівні 108-110 мільйонів тонн, то у 2022 через погодні умови та війну різко скоротилися валові збори – до 65 мільйонів тонн. У 2023 ці цифри можуть бути ще меншими, тому що ми втрачаємо й економічний потенціал самих аграріїв.

    Та на сьогодні немає ніяких підстав говорити про те, що в Україні є загроза продовольчій безпеці. Експерти оцінюють, що з 2022 на 2023 рік в країні лишаються надмірні залишки зернових, як продовольчих, так і фуражних: це пшениця, кукурудза та інші культури", – розповідає пан Павло.

    18 березня було прийнято рішення про продовження "зернового коридору" ще на 120 днів. На 33-му тижні роботи "зернового коридору" Україна змогла відправити 1,08 мільйонів тонн агропродукції на експорт, що на 65% більше за показник тижнем до цього. Серед продуктів найбільше було кукурудзи, пшениці та соняшникової макухи. А на початку березня було відправлено на 36% менше продукції, ніж тижнем раніше.

    "В той час, коли пальне, насіння, засоби захисту рослин на внутрішньому ринку здорожчали в 1,5-2 рази, то наша продукція – кукурудза, пшениця, ячмінь – здешевшала у 1,5–1,7 раза. Внутрішній ринок давно перенасичений цією продукцією, а на зовнішній ми не можемо вийти з усім обсягом через логістичні проблеми. В нас є залізничний транспорт, незначна кількість автомобільного транспорту та "зернові коридори" через три одеські порти. За технічною пропускною спроможністю їх недостатньо, щоб реалізовувати весь обсяг продукції, що потрібен. Тож витратна частина зросла, а дохідна частина зменшилась у декілька разів. Ця середина між ними, що лишилася – чистий прибуток, який виявився незначним для великої кількості малих та середніх аграрних компаній і підприємств. Поки ще немає повної статистики, але ми вже точно можемо сказати, що 2022 рік був для аграріїв збитковим. І це вперше за понад 20 років", – пояснив Павло Коваль.

    ІЦ УАК за матеріалами 1-шої Української газети в Сан-Франциско "ГРОМАДА", випуск за квітень 2023 року

    agroconf.org





    Схожі новини
  • Агросектор України відчуватиме наслідки війни ще кілька років
  • Павло Коваль розповів про стан збиральної кампанії та перспективи осінньої посівної
  • Українські аграрії виходитимуть на поля за будь-яких умов - Павло Коваль
  • На базі Української аграрної конфедерації ми запустили процедуру, якої в Україні ще не було - Павло Коваль
  • Цьогорічна посівна буде на 25% дорожчою за минулу

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Старт посівної кампанії, або бої йдуть не тільки на фронті


Старт посівної кампанії, або бої йдуть не тільки на фронті

12 березня Прем’єр-міністр України Денис Шмигаль на своїй сторінці у фейсбуці сповістив про початок другої посівної кампанії за час повномасштабного вторгнення. Війна йде не тільки на полі бою, а борються за перемогу не тільки військовослужбовці. Які зміни відбулися в агропромисловому комплексі за рік війни – розповів Павло Коваль, генеральний директор "Української аграрної конфедерації".

Аграрний сектор завжди був чи не найприбутковішим серед галузей економіки в Україні. Проте велика війна внесла свої корективи: люди втрачають свій прибуток, техніку, землі, що засмічені рашистськими боєприпасами, та навіть власні життя.

За прогнозами експертів, у 2023 році аграрії зможуть засіяти лише близько 22 мільйонів гектарів землі, що на 7-7,5 мільйонів менше, ніж було у 2021 році. Величезні ділянки землі зараз для нас недоступні, а причиною тому є заміновані поля й окуповані території.

"Існують прямі втрати: зруйнована техніка, вкрадене зерно, вбита худоба, знищені будівлі. А є втрачені можливості: скільки ми втратили не продавши продукцію на експорт, скільки втратили не посіявши потрібну площу, не отримавши врожайність, яка була у нас останні 5-7 років.

Якщо порахувати втрачені можливості України, то сума сягає до 40 мільярдів доларів. Якщо у 2021 році ми досягли врожаю зернових та олійних культур на рівні 108-110 мільйонів тонн, то у 2022 через погодні умови та війну різко скоротилися валові збори – до 65 мільйонів тонн. У 2023 ці цифри можуть бути ще меншими, тому що ми втрачаємо й економічний потенціал самих аграріїв.

Та на сьогодні немає ніяких підстав говорити про те, що в Україні є загроза продовольчій безпеці. Експерти оцінюють, що з 2022 на 2023 рік в країні лишаються надмірні залишки зернових, як продовольчих, так і фуражних: це пшениця, кукурудза та інші культури", – розповідає пан Павло.

18 березня було прийнято рішення про продовження "зернового коридору" ще на 120 днів. На 33-му тижні роботи "зернового коридору" Україна змогла відправити 1,08 мільйонів тонн агропродукції на експорт, що на 65% більше за показник тижнем до цього. Серед продуктів найбільше було кукурудзи, пшениці та соняшникової макухи. А на початку березня було відправлено на 36% менше продукції, ніж тижнем раніше.

"В той час, коли пальне, насіння, засоби захисту рослин на внутрішньому ринку здорожчали в 1,5-2 рази, то наша продукція – кукурудза, пшениця, ячмінь – здешевшала у 1,5–1,7 раза. Внутрішній ринок давно перенасичений цією продукцією, а на зовнішній ми не можемо вийти з усім обсягом через логістичні проблеми. В нас є залізничний транспорт, незначна кількість автомобільного транспорту та "зернові коридори" через три одеські порти. За технічною пропускною спроможністю їх недостатньо, щоб реалізовувати весь обсяг продукції, що потрібен. Тож витратна частина зросла, а дохідна частина зменшилась у декілька разів. Ця середина між ними, що лишилася – чистий прибуток, який виявився незначним для великої кількості малих та середніх аграрних компаній і підприємств. Поки ще немає повної статистики, але ми вже точно можемо сказати, що 2022 рік був для аграріїв збитковим. І це вперше за понад 20 років", – пояснив Павло Коваль.

ІЦ УАК за матеріалами 1-шої Української газети в Сан-Франциско "ГРОМАДА", випуск за квітень 2023 року

agroconf.org





Схожі новини
  • Агросектор України відчуватиме наслідки війни ще кілька років
  • Павло Коваль розповів про стан збиральної кампанії та перспективи осінньої посівної
  • Українські аграрії виходитимуть на поля за будь-яких умов - Павло Коваль
  • На базі Української аграрної конфедерації ми запустили процедуру, якої в Україні ще не було - Павло Коваль
  • Цьогорічна посівна буде на 25% дорожчою за минулу

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.