Аграрний тиждень. Україна
» » Як українське зерно вивозять через порт Севастополя: Погляд із космоса
» » Як українське зерно вивозять через порт Севастополя: Погляд із космоса

    Як українське зерно вивозять через порт Севастополя: Погляд із космоса






    Журналісти-розслідувачі з Bellingcat за допомогою супутникових технологій доводять, що зерновий термінал в Севастополі активно використовується окупантами для експорту краденого українського збіжжя.

    Ще в квітні та серпні 2022 року українські журналісти з’ясували, що Севастополь в окупованому росіянами Криму почав відігравати роль одного з ключових хабів для експорту краденого українського зерна. Збіжжя звідти направлялося до Туреччини, Сирії та до російського порту Кавказ.

    У своєму новому розслідуванні журналісти з Bellingcat доводять, що попри те, що служби моніторингу руху суден демонструють затишшя в порту, супутникові знімки, навпаки, показують активізацію за останній рік перевалки вкраденої продукції на захопленому терміналі “Авліта”.

    ЦТС наводить скорочений переклад публікації Bellingcat Grain Trail: Tracking Russia’s Ghost Ships with Satellite Imagery.

    Головний зерновий термінал у Севастопольському порту, що в окупованому Криму, останніми роками замовк – принаймні за даними служб моніторингу суден. Дані відстеження автоматизованих систем ідентифікації (AIS), які надають інформацію з відкритих джерел про позиціонування та рух суден, показують, що мало суден відвідує зерновий термінал “Авліта” (в російських реєстрах оформлений також як “Авал”) після того, як росія анексувала Крим в 2015 році.

    Низький трафік можна було б пояснити міжнародними санкціями. Але інші відкриті джерела малюють кардинально іншу картину подій на терміналі. Сервіси супутникових зображень, такі як Planet, публікації в соціальних мережах і новий радар із синтетичною апертурою (SAR), створений як частина програми Bellingcat Tech Fellowship, показують, що судна насправді таємно продовжували здійснювати туди регулярні візити.

    Bellingcat виявив принаймні 179 днів у перші 12 місяців повномасштабного вторгнення росії в Україну, коли судна були присутні на терміналі “Авліта” з імовірно вимкненими транспондерами AIS. Це підтверджується висновками кількох ЗМІ, які стверджували, що діяльність на терміналі продовжується швидкими темпами. Financial Times, Bloomberg, CNN, Reuters, BBC, Wall Street Journal та Associated Press повідомляли про очевидний експорт зерна через термінал. Деякі видання навіть навели докази того, що термінал використовувався як пункт відправлення зерна, вивезеного з окупованих територій України. Українські міністри називали це “відвертим пограбуванням”, але росія це заперечувала.

    Однак, незважаючи на таке висвітлення, багато деталей про операції на терміналі залишаються невідомими або незадокументованими. Наприклад, український моніторинговий проект SeaKrime опублікував список суден, які відвідували термінал “Авліта” для вивезення вкраденого зерна. Однак лише кілька суден із цього списку задокументовано із супровідними зображеннями.

    Тепер Bellingcat може додати інші відомості про частоту відвідування суднами згаданого терміналу протягом першого року вторгнення росії, а також допомогти визначити більше дат, коли судна там були. Сервіс Planet надав Bellingcat доступ до знімків за перші 12 місяців повномасштабної війни. Загалом лише на основі зображень Planet можна говорити, що балкери були присутні на терміналі 148 днів.




    Bellingcat також вдалося ідентифікувати ще 31 день, коли судна були присутні на терміналі, завдяки інструменту виявлення суден (SDT), який використовує радар із синтетичною апертурою, що розпізнається супутником Sentinel-1 Європейського космічного агентства, забезпечуючи таким чином додаткове покриття у той час, коли оптичні супутникові зображення недоступні.

    За словами Катерини Яресько, яка надала дані для проекту SeaKrime, після повідомлень у ЗМІ про цю проблему більшість країн почали відмовлятися приймати зерно, якщо його походження з Криму можна довести. Однак вона додала, що деякі судна все ще прямують до портів Сирії.

    Тим часом перевантаження в морі з судна на судно залишаються актуальною проблемою, головним чином у Керченській протоці, додала вона. Звіти Bloomberg і Wall Street Journal раніше описували цю проблему, яка полягає в тому, що судна завантажуються зерном у Севастополі перед тим, як далі перевантажити цей вантаж у морі на інше судно, що вже везе зерно. Цей процес може допомогти приховати справжнє походження зерна.


    Бріджит Дякун, репортер, що спеціалізується на відстеженні суден у журналі новин про судноплавство Lloyd’s List, повідомила Bellingcat, що відомості про деякі судна, що виходять з терміналу “Авліта” (зокрема ті, що знаходяться у списку Державного департаменту США), але багато що ще потрібно підтвердити. “Це складно”, – заявила Дякун, не в останню чергу через вищезгадану проблему перевантаження з судна на судно.

    Дякун пояснила, що в порту, схоже, є флот суден, які займаються експортом зерна, причому одні прямують на південь – до Босфору, а інші – на схід до Керченської протоки, де відбуваються перевантаження зерна. Однак супутникові зображення можуть допомогти прояснити, що відбувається, додала вона.

    Рік у Севастополі

    Супутникові знімки Planet, надані Bellingcat, дають чіткішу картину подій на терміналі “Авліта” впродовж першого року повномасштабного вторгнення росії. Ці зображення можна порівняти зі списками суден, зокрема тих, що були опубліковані проектом SeaKrime. Відео від морських споттерів, зокрема Йорука Ішіка, який стежить за суднами, що проходять через Босфор, може допомогти вирахувати рух суден, які вимкнули свої транспондери AIS.

    Наприклад, 24 липня 2022 року соціальні мережі та проект SeaKrime стверджували, що до зернового терміналу пришвартувалося судно під назвою Mikhail Nenashev (“Михаил Ненашев”). Це збігається з супутниковими знімками, наданими Planet того дня.



    В окремому прикладі від 19 лютого 2023 року на знімках Planet можна побачити інше велике судно, пришвартоване біля терміналу. Через п’ять днів на фотографіях у соціальних мережах, опублікованих Йоруком Ішиком, було показано судно під назвою Matros Pozynich (“Матрос Позынич”), яке рухалось через Босфор. Зовнішній вигляд цього судна збігався з судном, яке було видно на супутникових знімках на терміналі “Авліта” за кілька днів до цього.



    Відповідно до бази даних судноплавства Equasis, власником Matros Pozynich значиться компанія Crane Marine Contractor (CMC) з офісом у Астрахані. До лютого 2023 року Equasis також вказувала CMC як власника судна Mikhail Nenashev. CMC не відповіла на запитання Bellingcat електронною поштою про те, чи пришвартувалося якесь із цих суден до терміналу “Авліта” у зазначені дати, що вони перевозили та чому їхні транспондери AIS, ймовірно, були вимкнені в Севастополі. На дзвінок Bellingcat в офіс CMC відповіли, але респондент негайно поклав трубку, коли почув тему нашого розслідування.

    Інструмент виявлення суден (SDT)

    Незважаючи на те, що супутникові знімки – це неймовірно цінний і яскравий ресурс, вони не дають розуміння ситуації, коли темно та хмарно. Але зазирнути через хмари і збільшити покриття можна за допомогою правильних методів дослідження.

    Для збору інформації про термінал “Авліта” Bellingcat застосував інструмент виявлення суден, який використовує загальнодоступні зображення радара з синтетичною апертурою (SAR), створені, коли супутник Європейського космічного агентства Sentinel-1 надсилає імпульс радіохвиль.

    Хоча зображення, створене SDT, сильно відрізняється від оптичних зображень, які надають інші служби супутникових зображень, воно не менш ефективно для підтвердження присутності або відсутності судна.

    Як працює SDT?

    Замість того, щоб покладатися на відбите сонячне світло, як на оптичних супутниках, Sentinel-1 надсилає імпульс радіохвиль і використовує створене відлуння для збору інформації та створення зображення. Радіохвилі не тільки проникають крізь хмари, але й можуть показувати, що відбувається вночі. Це схоже на те, як кажани використовують ехолот, щоб “бачити” в темряві: видають дзвінки та слухають відлуння.

    Більше того, коли Sentinel-1 надсилає імпульс радіохвиль на пласку поверхню, як море, мало що відбиває хвилі назад на супутник. Низький зворотний сигнал означає, що будь-яке зображення SAR має темніший колір. Але коли радіохвилі потрапляють на судно, вони відбиваються назад на супутник і генерують вищий зворотний сигнал, а значить набагато яскравіший колір. Це робить виявлення суден досить простим, якщо відомо, що вони розташовані в певному наборі координат, наприклад, на терміналі “Авліта”.



    За минулий рік SDT зробив знімки Севастополя протягом 120 окремих днів. 31 з них припали на ті дні, коли не було доступних звичайних супутникових зображень. Наприклад, повідомлялося, що 25 червня 2022 року на терміналі “Авліта” знаходилося судно “Матрос Кошка”. SDT показує, що того дня судно було, дійсно, присутнім, про що інакше було б неможливо дізнатися, оскільки на той момент не було зроблено супутникових зображень.

    Власником Matros Koshka в базі Equasis також вказано Crane Marine Contracting, і компанія не відповіла на запити коментарів щодо того, чи було судно на терміналі “Авліта” 25 червня. Дані відстеження AIS, доступні на MarineTraffic, показали, що судно Matros Koshka передало свою присутність на північ від Босфору 12 червня, прямуючи до Севастополя. Потім воно зникло, перш ніж знову з’явитися 7 липня, коли знову наблизилось до Босфору.

    Із зображень стає зрозуміло, що різноманітні судна, здатні перевозити зерно, прибували й відходили від терміналу з початку конфлікту та в попередні роки, незважаючи на те, що дані відстеження AIS дали мало результатів.

    Як і у випадку з попередніми розслідуваннями ЗМІ, неможливо напевно знати, чи кожне судно, зафіксоване на терміналі “Авліта” та за його межами за допомогою супутникових чи SAR-знімків, дійсно завантажувало зерно, або походження будь-якого зерна, яке могло бути завантажене.

    Проте той факт, що зерно транспортували до та з Криму з моменту початку повномасштабного вторгнення росії, здається, не викликає сумнівів. У червні минулого року російська інформаційна агенція ТАСС повідомила, що в регіон везуть зерно з Херсонської області. Місцеві новини з Севастополя також задокументували роботу терміналу “Авліта”.

    Питання, надіслані “Авліті” електронною поштою, залишились без відповіді до публікації, як і дзвінки до офісів компанії в Москві та Севастополі. Російський уряд не відповів на запит щодо коментаря, який був надісланий електронною поштою.

    Тепер Bellingcat має намір зпівставити якомога більше інформації з SDT і супутникових зображень із Planet із місцевими звітами та звітами споттерів із суднами, розміщеними в соціальних мережах. Ми запрошуємо спільноту з відкритим кодом використовувати інструмент SDT і супутникові зображення, наведені нижче, щоб розпочати створення ще більшої картини подій у Севастополі, Керченській протоці та інших місцях у Чорному морі.

    https://cfts.org.ua

     





    Схожі новини
  • Викрадене українське зерно перевозять судна найбільшого експортера рф — WSJ
  • AP: Росія могла викрасти українського зерна на пів мільярда доларів
  • Окупанти «відмивають» крадене українське зерно через порт Кавказ
  • Зерновий термінал Glencore в Чорноморському порту наростив перевалку на чверть
  • Risoil S.A. будує новий силосний парк на своєму терміналі

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Як українське зерно вивозять через порт Севастополя: Погляд із космоса






Журналісти-розслідувачі з Bellingcat за допомогою супутникових технологій доводять, що зерновий термінал в Севастополі активно використовується окупантами для експорту краденого українського збіжжя.

Ще в квітні та серпні 2022 року українські журналісти з’ясували, що Севастополь в окупованому росіянами Криму почав відігравати роль одного з ключових хабів для експорту краденого українського зерна. Збіжжя звідти направлялося до Туреччини, Сирії та до російського порту Кавказ.

У своєму новому розслідуванні журналісти з Bellingcat доводять, що попри те, що служби моніторингу руху суден демонструють затишшя в порту, супутникові знімки, навпаки, показують активізацію за останній рік перевалки вкраденої продукції на захопленому терміналі “Авліта”.

ЦТС наводить скорочений переклад публікації Bellingcat Grain Trail: Tracking Russia’s Ghost Ships with Satellite Imagery.

Головний зерновий термінал у Севастопольському порту, що в окупованому Криму, останніми роками замовк – принаймні за даними служб моніторингу суден. Дані відстеження автоматизованих систем ідентифікації (AIS), які надають інформацію з відкритих джерел про позиціонування та рух суден, показують, що мало суден відвідує зерновий термінал “Авліта” (в російських реєстрах оформлений також як “Авал”) після того, як росія анексувала Крим в 2015 році.

Низький трафік можна було б пояснити міжнародними санкціями. Але інші відкриті джерела малюють кардинально іншу картину подій на терміналі. Сервіси супутникових зображень, такі як Planet, публікації в соціальних мережах і новий радар із синтетичною апертурою (SAR), створений як частина програми Bellingcat Tech Fellowship, показують, що судна насправді таємно продовжували здійснювати туди регулярні візити.

Bellingcat виявив принаймні 179 днів у перші 12 місяців повномасштабного вторгнення росії в Україну, коли судна були присутні на терміналі “Авліта” з імовірно вимкненими транспондерами AIS. Це підтверджується висновками кількох ЗМІ, які стверджували, що діяльність на терміналі продовжується швидкими темпами. Financial Times, Bloomberg, CNN, Reuters, BBC, Wall Street Journal та Associated Press повідомляли про очевидний експорт зерна через термінал. Деякі видання навіть навели докази того, що термінал використовувався як пункт відправлення зерна, вивезеного з окупованих територій України. Українські міністри називали це “відвертим пограбуванням”, але росія це заперечувала.

Однак, незважаючи на таке висвітлення, багато деталей про операції на терміналі залишаються невідомими або незадокументованими. Наприклад, український моніторинговий проект SeaKrime опублікував список суден, які відвідували термінал “Авліта” для вивезення вкраденого зерна. Однак лише кілька суден із цього списку задокументовано із супровідними зображеннями.

Тепер Bellingcat може додати інші відомості про частоту відвідування суднами згаданого терміналу протягом першого року вторгнення росії, а також допомогти визначити більше дат, коли судна там були. Сервіс Planet надав Bellingcat доступ до знімків за перші 12 місяців повномасштабної війни. Загалом лише на основі зображень Planet можна говорити, що балкери були присутні на терміналі 148 днів.




Bellingcat також вдалося ідентифікувати ще 31 день, коли судна були присутні на терміналі, завдяки інструменту виявлення суден (SDT), який використовує радар із синтетичною апертурою, що розпізнається супутником Sentinel-1 Європейського космічного агентства, забезпечуючи таким чином додаткове покриття у той час, коли оптичні супутникові зображення недоступні.

За словами Катерини Яресько, яка надала дані для проекту SeaKrime, після повідомлень у ЗМІ про цю проблему більшість країн почали відмовлятися приймати зерно, якщо його походження з Криму можна довести. Однак вона додала, що деякі судна все ще прямують до портів Сирії.

Тим часом перевантаження в морі з судна на судно залишаються актуальною проблемою, головним чином у Керченській протоці, додала вона. Звіти Bloomberg і Wall Street Journal раніше описували цю проблему, яка полягає в тому, що судна завантажуються зерном у Севастополі перед тим, як далі перевантажити цей вантаж у морі на інше судно, що вже везе зерно. Цей процес може допомогти приховати справжнє походження зерна.


Бріджит Дякун, репортер, що спеціалізується на відстеженні суден у журналі новин про судноплавство Lloyd’s List, повідомила Bellingcat, що відомості про деякі судна, що виходять з терміналу “Авліта” (зокрема ті, що знаходяться у списку Державного департаменту США), але багато що ще потрібно підтвердити. “Це складно”, – заявила Дякун, не в останню чергу через вищезгадану проблему перевантаження з судна на судно.

Дякун пояснила, що в порту, схоже, є флот суден, які займаються експортом зерна, причому одні прямують на південь – до Босфору, а інші – на схід до Керченської протоки, де відбуваються перевантаження зерна. Однак супутникові зображення можуть допомогти прояснити, що відбувається, додала вона.

Рік у Севастополі

Супутникові знімки Planet, надані Bellingcat, дають чіткішу картину подій на терміналі “Авліта” впродовж першого року повномасштабного вторгнення росії. Ці зображення можна порівняти зі списками суден, зокрема тих, що були опубліковані проектом SeaKrime. Відео від морських споттерів, зокрема Йорука Ішіка, який стежить за суднами, що проходять через Босфор, може допомогти вирахувати рух суден, які вимкнули свої транспондери AIS.

Наприклад, 24 липня 2022 року соціальні мережі та проект SeaKrime стверджували, що до зернового терміналу пришвартувалося судно під назвою Mikhail Nenashev (“Михаил Ненашев”). Це збігається з супутниковими знімками, наданими Planet того дня.



В окремому прикладі від 19 лютого 2023 року на знімках Planet можна побачити інше велике судно, пришвартоване біля терміналу. Через п’ять днів на фотографіях у соціальних мережах, опублікованих Йоруком Ішиком, було показано судно під назвою Matros Pozynich (“Матрос Позынич”), яке рухалось через Босфор. Зовнішній вигляд цього судна збігався з судном, яке було видно на супутникових знімках на терміналі “Авліта” за кілька днів до цього.



Відповідно до бази даних судноплавства Equasis, власником Matros Pozynich значиться компанія Crane Marine Contractor (CMC) з офісом у Астрахані. До лютого 2023 року Equasis також вказувала CMC як власника судна Mikhail Nenashev. CMC не відповіла на запитання Bellingcat електронною поштою про те, чи пришвартувалося якесь із цих суден до терміналу “Авліта” у зазначені дати, що вони перевозили та чому їхні транспондери AIS, ймовірно, були вимкнені в Севастополі. На дзвінок Bellingcat в офіс CMC відповіли, але респондент негайно поклав трубку, коли почув тему нашого розслідування.

Інструмент виявлення суден (SDT)

Незважаючи на те, що супутникові знімки – це неймовірно цінний і яскравий ресурс, вони не дають розуміння ситуації, коли темно та хмарно. Але зазирнути через хмари і збільшити покриття можна за допомогою правильних методів дослідження.

Для збору інформації про термінал “Авліта” Bellingcat застосував інструмент виявлення суден, який використовує загальнодоступні зображення радара з синтетичною апертурою (SAR), створені, коли супутник Європейського космічного агентства Sentinel-1 надсилає імпульс радіохвиль.

Хоча зображення, створене SDT, сильно відрізняється від оптичних зображень, які надають інші служби супутникових зображень, воно не менш ефективно для підтвердження присутності або відсутності судна.

Як працює SDT?

Замість того, щоб покладатися на відбите сонячне світло, як на оптичних супутниках, Sentinel-1 надсилає імпульс радіохвиль і використовує створене відлуння для збору інформації та створення зображення. Радіохвилі не тільки проникають крізь хмари, але й можуть показувати, що відбувається вночі. Це схоже на те, як кажани використовують ехолот, щоб “бачити” в темряві: видають дзвінки та слухають відлуння.

Більше того, коли Sentinel-1 надсилає імпульс радіохвиль на пласку поверхню, як море, мало що відбиває хвилі назад на супутник. Низький зворотний сигнал означає, що будь-яке зображення SAR має темніший колір. Але коли радіохвилі потрапляють на судно, вони відбиваються назад на супутник і генерують вищий зворотний сигнал, а значить набагато яскравіший колір. Це робить виявлення суден досить простим, якщо відомо, що вони розташовані в певному наборі координат, наприклад, на терміналі “Авліта”.



За минулий рік SDT зробив знімки Севастополя протягом 120 окремих днів. 31 з них припали на ті дні, коли не було доступних звичайних супутникових зображень. Наприклад, повідомлялося, що 25 червня 2022 року на терміналі “Авліта” знаходилося судно “Матрос Кошка”. SDT показує, що того дня судно було, дійсно, присутнім, про що інакше було б неможливо дізнатися, оскільки на той момент не було зроблено супутникових зображень.

Власником Matros Koshka в базі Equasis також вказано Crane Marine Contracting, і компанія не відповіла на запити коментарів щодо того, чи було судно на терміналі “Авліта” 25 червня. Дані відстеження AIS, доступні на MarineTraffic, показали, що судно Matros Koshka передало свою присутність на північ від Босфору 12 червня, прямуючи до Севастополя. Потім воно зникло, перш ніж знову з’явитися 7 липня, коли знову наблизилось до Босфору.

Із зображень стає зрозуміло, що різноманітні судна, здатні перевозити зерно, прибували й відходили від терміналу з початку конфлікту та в попередні роки, незважаючи на те, що дані відстеження AIS дали мало результатів.

Як і у випадку з попередніми розслідуваннями ЗМІ, неможливо напевно знати, чи кожне судно, зафіксоване на терміналі “Авліта” та за його межами за допомогою супутникових чи SAR-знімків, дійсно завантажувало зерно, або походження будь-якого зерна, яке могло бути завантажене.

Проте той факт, що зерно транспортували до та з Криму з моменту початку повномасштабного вторгнення росії, здається, не викликає сумнівів. У червні минулого року російська інформаційна агенція ТАСС повідомила, що в регіон везуть зерно з Херсонської області. Місцеві новини з Севастополя також задокументували роботу терміналу “Авліта”.

Питання, надіслані “Авліті” електронною поштою, залишились без відповіді до публікації, як і дзвінки до офісів компанії в Москві та Севастополі. Російський уряд не відповів на запит щодо коментаря, який був надісланий електронною поштою.

Тепер Bellingcat має намір зпівставити якомога більше інформації з SDT і супутникових зображень із Planet із місцевими звітами та звітами споттерів із суднами, розміщеними в соціальних мережах. Ми запрошуємо спільноту з відкритим кодом використовувати інструмент SDT і супутникові зображення, наведені нижче, щоб розпочати створення ще більшої картини подій у Севастополі, Керченській протоці та інших місцях у Чорному морі.

https://cfts.org.ua

 





Схожі новини
  • Викрадене українське зерно перевозять судна найбільшого експортера рф — WSJ
  • AP: Росія могла викрасти українського зерна на пів мільярда доларів
  • Окупанти «відмивають» крадене українське зерно через порт Кавказ
  • Зерновий термінал Glencore в Чорноморському порту наростив перевалку на чверть
  • Risoil S.A. будує новий силосний парк на своєму терміналі

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.