На сьогодні діє лише дві інспекційні команди у Спільному координаційному центрі (СКЦ), а з 2 травня рф взагалі не погоджує судна, які прямують до порту Південний. У середньому зараз відбувається 2 інспекції на добу у напрямку портів Чорноморськ та Одеса.
Про це під час конференції GRAIN UKRAINE 2023 повідомив заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України Юрій Васьков.
«Ми вважаємо, що наші партнери зможуть розблокувати роботу порту Південний. Але не менш важливе питання сьогодні: чи буде продовжена дія угоди після 17 липня 2023 року.
Наша позиція — угода має працювати та подовжена на термін 1 рік, залучення порту в Миколаєві та робота інспекцій, що не затримуватимуть судна», — говорить Юрій Васьков.
Водночас представник відомства наголошує, що іде робота над альтернативними шляхами роботи зернового коридору. Минулого тижня урядом було ухвалено порядок отримання судновласниками компенсації за пошкодження суден у разі їх заходження до відкритих морських портів Одеського та Миколаївського регіонів. Це 20 млн грн, які включені до бюджету та будуть використовуватись судновласниками у разі зупинки дії зернового коридору.
Також заступник міністра зауважив, що відбувається подальший розвиток дунайських портів. На даний момент 12 приватних терміналів на етапі розбудови, і їхня кількість збільшується.
ІЦ УАК за матеріалами AgroPortal
agroconf.org