Генеральний директор Української аграрної конфедерації Павло Коваль в ефірі 7 каналу прокоментував ситуацію з Чорноморською зерновою ініціативою.
Минулого тижня (17 травня) Президент Туреччини Реджеп Таїп Ердоган повідомив про подовження зернової угоди ще на 2 місяці. Крім того, він тоді заявив, що росія не перешкоджатиме виходу турецьких суден із портів "Миколаїв" і "Ольвія".
Юрій Васьков, заступник Міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України повідомив, що станом на 18 травня росія все ще не відновила роботу зернового коридору.
Тоді він зазначив і про те, що Україна підписала угоду за ініціативи ООН з Туреччиною. І все, більше нічого ми не підписували. Наскільки нам відомо, Туреччина також нічого іншого не підписала. В укладеному та підписаному тексті угоди немає нічого про аміакопровід, тим більше нічого немає про інші вимоги російської федерації, про які вони говорять.
Так, справді, був укладений, як нам відомо, меморандум між ООН та Російською Федерацією, але він не був в пакеті. Тому що пакет – це коли одні і ті ж сторони підписують якийсь там пакетний документ. Заступник міністра наголосив, що ані Україна, ані Туреччина нічого не підписували.
"Що підписувала Організація Об'єднаних Націй – це виключно відносини ООН з Російською Федерацією. Це не наш документ, це не наші обов’язки, це не наші повноваження", - зазначив Юрій Васьков.
А вже на наступний день, 19 травня, у п'ятницю в Мінінфраструктури заявили, що рф відновила перевірки, однак вона виключила зі списку судна в напрямку порту "Південний".
Павло Коваль, генеральний директор УАК у п'ятницю, 19 травня зазначив, що жодної реальної причини чому росія блокує роботу найбільшого порту за пропускною здатністю - порту "Південний" - немає.
За його словами, єдина причина, що це - черговий елемент гібридної війни росії та спроба задушити Україну економічно.
Друга невизначеність у роботі Чорноморської зернової ініціативи полягає у розблокуванні миколаївських портів.
Поки мова йде про те, щоби Туреччина вивела з цих портів свої заблоковані судна. Неофіційно, як повідомляють ЗМІ, Туреччина погодилась взяти під свою опіку й українські заблоковані кораблі.
Але, як повідомив Павло Коваль, визначеного механізму виходу суден з миколаївських портів ще немає.
Тож, зазначив експерт, цього тижня з понеділка знову триватимуть переговори, в результаті яких ми отримаємо більш точні деталі.
Наостанок генеральний директор УАК зазначив, що українські аграрії попри складнощі з роботою Чорноморської зернової ініціативи та західних кордонів виконують свої зобов'язання перед міжнародними партнерами, завдяки чому Україна є гарантом світової продовольчої безпеки.
Україна збільшить експорт агропродукції вдвічі, якщо вдасться розблокувати порти в Миколаєві, про це 19 травня в ефірі телемарафону «Єдині новини» сказав Міністр аграрної політики та продовольства Микола Сольський.
"Велике значення має Миколаїв, тому що він співставний по розмірах з портами Великої Одеси, з його розблокуванням Україна може збільшити приблизно вдвічі експорт, здешевити логістику, відповідно, українське аграрії отримають більше грошей», – сказав Сольський.
Але, за його словами, важливе не тільки відкриття Миколаєва, а й кількість суден, які пропускаються на Босфорі. Тому що, якщо їх буде недостатньо, не важливо, скільки портів будуть відкритими, це нічого не дасть.
«Також важливо говорити про тих людей, які готові працювати на цих суднах, оскільки фактор небезпеки залишається суттєвим», – додав Сольський.
ІЦ УАК за матеріалами 7 каналу
agroconf.org