Потрібно відновити залізничний транзит з півночі Молдови до порту Рені на додаток до вже запущеного прикордонного залізничного прикордонного переходу Березине-Басарабяска, а також уніфікувати тарифи молдовської залізниці з українськими.
Такі кроки запропонував в рамках онлайн-дискусії «Конфронтація в «Шляхах солідарності»: український бізнес у пошуках рішень європейських проблем» виконавчий директор УЗА Сергій Іващенко.
«Щоб залізнична логістика українського зерна до портів Дунаю, зокрема порту Рені, була дієвою та ефективною потрібно уніфікувати тарифи молдовської залізниці з українськими. На сьогодні тарифи в Молдові значно вищі за українські, що робить такий транзит економічно непривабливим. Зниження тарифу Молдовою дало б приріст транзиту молдовській залізниці і таким чином збільшило б доходи. Для України ж це дозволить відправляти зерно до порту Рені залізницею, в той час як зараз до нього зерно везеться тільки автотранспортом»,— зазначив Сергій Іващенко.
За його словами, з українського боку важливо забезпечити залізничний тариф на такому рівні, щоб доставка до портів Великої Одеси та дунайських портів була співмірною попри довше плече доставки.
Це надасть поштовх розвитку інфраструктури при дунайських портах і покращить економічну безпеку України в умовах блокування агресором українських портів.
Наступним кроком, який вже безпосередньо можна було би віднести до розвитку «Шляхів солідарності» з боку ЄС, є визначення рейдової перевалки в румунських територіальних водах Чорного моря для барж із українським зерном з усіх дунайських портів України – Усть-Дунайська, Ізмаїлу та Рені. Такий крок забезпечив би для дунайських портів ефективність роботи і дозволив би подвоїти перевалку зерна із нинішніх максимально 2 млн т на місяць приблизно вдвічі.
https://elevatorist.com