Аграрний тиждень. Україна
» » Україна не має наміру обговорювати повернення до дозвільної системи вантажних перевезень, - Найєм
» » Україна не має наміру обговорювати повернення до дозвільної системи вантажних перевезень, - Найєм

    Україна не має наміру обговорювати повернення до дозвільної системи вантажних перевезень, - Найєм


    Україна не має наміру обговорювати повернення до дозвільної системи вантажних перевезень, - Найєм

    Голова Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України Мустафа Найєм 7 листопада у Фейсбуці дав більш широкий коментар стосовно позиції України щодо вантажних перевезень після загальної заяви, раніше опублікованої Міністерством інфраструктури України.

    Він нагадав, що вже другу добу польські перевізники блокують три пункти пропуску: «Корчова – Краківець», «Гребенне – Рава-Руська», «Дорогуськ – Ягодин» на кордоні з ЄС. Учасники блокади вимагають повернення дозвільного режиму для українських перевізників і скорочення кількості дозволів до рівня, що існував до російського вторгнення в Україну.

    Перш за все, Голова Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури зазначив, що Україна не має наміру навіть обговорювати повернення до дозвільної системи. Угода про лібералізацію вантажних перевезень була ратифікована та погоджена всіма членами ЄС і підписана між Європейським союзом та Україною, а не якоюсь окремою країною.

    Найєм нагадав, що до червня 2022 року кожен перевізник, який виїжджав до території Європейського Союзу, мав отримати дозвіл на перетин державного кордону з відповідними країнами ЄС.

    Між тим, починаючи з 2016 року, після набрання чинності Угоди про поглиблену та всеохоплюючу зону вільної торгівлі між Україною та ЄС, Євросоюз став основним торговельним партнером України з питомою вагою товарообігу 40,8% від загального обсягу зовнішньої торгівлі. Подальший ріст був обмежений нестачею дозволів на міжнародні перевезення, кількість яких по окремих напрямках або залишалась незмінною, або значно скорочувалась. Насамперед з країнами, з якими в нас спільні кордони: Республіка Польща, Румунія, Угорщина, Словаччина, трохи менше Молдова.

    За словами керівника агентства відновлення, це щорічно призводило до того, що восени значно зростала вартість фрахту, українські й іноземні товаровиробники фізично не могли вивезти свою продукцію. Наприклад, лише у 2021 році через кризу з польськими дозволами ми втратили до 500 млн євро тільки тому, що дозволи елементарно закінчились, а нові польська сторона давати відмовилась. "Хто пам'ятає, ринок тоді просто став".

    "По-друге, головною причиною підписання Угоди про вантажні перевезення автомобільним транспортом були порушення Угоди про поглиблену та всеохоплюючу зону вільної торгівлі між Україною та ЄС. Війна лише прискорила цей процес, за що ми вдячні всім нашим сусідам і партнерам.

    Річ у тім, що відповідно до ст. 136 Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, відповідно до якої Сторони не запроваджують умов взаємного доступу на ринок, які є більш обмежувальними у порівнянні із ситуацією, що склалася на дату, що передує даті набрання чинності Угодою.

    Тепер лише дві цифри: у 2016 році Україна мала квоту на 200 тис. польських дозволів, а вже у 2021 році ми отримали лише 120 тис. дозволів, при тому, що загальний товарообіг з країнами ЄС зріс майже на 45%. Для повноти абсурду додам, що паралельно з тим польські колеги 5 років поспіль збільшували відповідні квоти для перевізників з рф і Білорусі.

    Таким чином Польська сторона прямо порушувала наші права, оскільки створювала умови, які були гіршими, ніж ті, які існували на момент набрання чинності Угоди про Асоціацію між Україною та ЄС. Окрім того, такі дії сусідів порушують статтю 5 «Свобода транзиту» Генеральної угоди з тарифів і торгівлі, до якої Україна приєдналася 5 лютого 2008 року, яка передбачає свободу транзиту через територію кожної сторони за маршрутами, найбільш зручними для міжнародного транзиту.

    Саме тому, ми ще восени 2021 року звернулись до Європейської Комісії з проханням розпочати консультації щодо вищевказаних питань. Фактично дозвільна система була штучним бар'єром для здійснення вільної торгівлі, обмежуючи не лише двосторонню торгівлю, а й транзит наших товарів країнами ЄС.

    І я дуже сподіваюсь, що ми ніколи не повернемось до цієї ганебної та дискримінаційної практики, яка обмежувала нас у торгівлі з ЄС до широкомасштабної війни, і яка може бити по нашій економіці зараз, коли автомобільний транспорт – головна артерія нашого експорту", - підсумував Мустафа Найєм.

    Тим часом, ДПС України підтверджує, що Польща не приймає вантажівки з України, які йдуть через «Ягодин».

    Про це в ефірі телемарафону "Єдині новини" сказав речник Державної прикордонної служби України Андрій Демченко, коментуючи ситуацію на кордоні у зв'язку з акцією протесту польських перевізників, передає кореспондент Укрінформу.

    "Ускладнення руху відзначається на всіх трьох напрямках... У пункті пропуску "Ягодин" польська сторона не приймає вантажівки, які йдуть з України, а також ми не відмічаємо, що йде інтенсивний потік з Польщі до України. Можливо, кілька транспортних засобів за годину прибувають із Польщі. Натомість у пунктах пропуску "Краківець" і "Рава-Руська" все ж таки рух вантажівок з України у напрямку Польщі йде", - сказав Демченко.

    За його словами, також обмежений рух для вантажівок з Польщі в Україну. За годину повний контроль по обидва боки кордону проходять лише кілька транспортних засобів, які прибувають із Польщі.

    Речник ДПСУ зауважив, що вчора, після початку акції польських перевізників, черг на в'їзд в Україну не спостерігалося. А ближче до вечора з того боку кордону почали скупчуватися вантажівки, які їхали в напрямку України.

    "Станом на ранок найбільше їх було на напрямку пункту пропуску "Ягодин", де близько 160 автівок очікували можливість перетнути кордон. У напрямку пункту пропуску "Краківець" близько 100 вантажівок станом на ранок було. І у напрямку "Рави Руської" – близько 50 автівок", - зазначив Демченко.

    Він додав, що учасники акції не перешкоджають руху автобусів, легкового транспорту.

    Єврокомісія контактує з владою України та Польщі

    Укрінформу.

    "Це – те, що ми абсолютно точно тримаємо в полі нашого зору. Ми контактуємо як з українською, так і з польською владою, щоб оцінити ситуацію. Але наразі я не можу сказати вам більше, оскільки ці контакти тривають", – прокоментував Янц питання щодо блокування польськими перевізниками кордону з Україною.

    Нагадаємо, організатор протесту поблизу ПП «Корчова–Краківець» Томаш Борковський заявив, що блокуватиметься проїзд вантажних автомобілів, однак гуманітарну і військову допомогу для України пропускатимуть. За його словами, протест офіційно зареєстровано польськими перевізниками в місцевих органах влади до 3 січня 2024 року.

    Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України повідомило 7 листопада, що польські перевізники продовжують блокувати три пункти пропуску на кордоні з Україною, і українська сторона досі не отримала офіційних вимог від протестувальників.

    Посол України у Польщі Василь Зварич і Мінінфраструктури України заявили, що блокування руху вантажівок поблизу трьох найбільших автомобільних пунктів пропуску на польсько-українському кордоні ставить під загрозу функціонування «коридорів солідарності», якими зерно транспортується до третіх країн.

    ІЦ УАК

    agroconf.org



    Схожі новини
  • Блокування польськими перевізниками кордону ставить під загрозу «коридори солідарності» - позиція посла України у Польщі та Мінінфраструктури України
  • Польські перевізники перенесли початок блокади кордону з Україною на 6 листопада - Укрінформ
  • Деркач: Більшість вимог польських перевізників, які погрожують перекрити кордон, нездійсненні
  • Знайдено рішення для розблокування пункту «Ягодин –Дорогуськ». Посол Зварич заявив, що блокування пункту пропуску в Дорогуську має політичне підґрунтя
  • Україна та ЄС продовжили ще на рік дію «транспортного безвізу»

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Україна не має наміру обговорювати повернення до дозвільної системи вантажних перевезень, - Найєм


Україна не має наміру обговорювати повернення до дозвільної системи вантажних перевезень, - Найєм

Голова Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України Мустафа Найєм 7 листопада у Фейсбуці дав більш широкий коментар стосовно позиції України щодо вантажних перевезень після загальної заяви, раніше опублікованої Міністерством інфраструктури України.

Він нагадав, що вже другу добу польські перевізники блокують три пункти пропуску: «Корчова – Краківець», «Гребенне – Рава-Руська», «Дорогуськ – Ягодин» на кордоні з ЄС. Учасники блокади вимагають повернення дозвільного режиму для українських перевізників і скорочення кількості дозволів до рівня, що існував до російського вторгнення в Україну.

Перш за все, Голова Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури зазначив, що Україна не має наміру навіть обговорювати повернення до дозвільної системи. Угода про лібералізацію вантажних перевезень була ратифікована та погоджена всіма членами ЄС і підписана між Європейським союзом та Україною, а не якоюсь окремою країною.

Найєм нагадав, що до червня 2022 року кожен перевізник, який виїжджав до території Європейського Союзу, мав отримати дозвіл на перетин державного кордону з відповідними країнами ЄС.

Між тим, починаючи з 2016 року, після набрання чинності Угоди про поглиблену та всеохоплюючу зону вільної торгівлі між Україною та ЄС, Євросоюз став основним торговельним партнером України з питомою вагою товарообігу 40,8% від загального обсягу зовнішньої торгівлі. Подальший ріст був обмежений нестачею дозволів на міжнародні перевезення, кількість яких по окремих напрямках або залишалась незмінною, або значно скорочувалась. Насамперед з країнами, з якими в нас спільні кордони: Республіка Польща, Румунія, Угорщина, Словаччина, трохи менше Молдова.

За словами керівника агентства відновлення, це щорічно призводило до того, що восени значно зростала вартість фрахту, українські й іноземні товаровиробники фізично не могли вивезти свою продукцію. Наприклад, лише у 2021 році через кризу з польськими дозволами ми втратили до 500 млн євро тільки тому, що дозволи елементарно закінчились, а нові польська сторона давати відмовилась. "Хто пам'ятає, ринок тоді просто став".

"По-друге, головною причиною підписання Угоди про вантажні перевезення автомобільним транспортом були порушення Угоди про поглиблену та всеохоплюючу зону вільної торгівлі між Україною та ЄС. Війна лише прискорила цей процес, за що ми вдячні всім нашим сусідам і партнерам.

Річ у тім, що відповідно до ст. 136 Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, відповідно до якої Сторони не запроваджують умов взаємного доступу на ринок, які є більш обмежувальними у порівнянні із ситуацією, що склалася на дату, що передує даті набрання чинності Угодою.

Тепер лише дві цифри: у 2016 році Україна мала квоту на 200 тис. польських дозволів, а вже у 2021 році ми отримали лише 120 тис. дозволів, при тому, що загальний товарообіг з країнами ЄС зріс майже на 45%. Для повноти абсурду додам, що паралельно з тим польські колеги 5 років поспіль збільшували відповідні квоти для перевізників з рф і Білорусі.

Таким чином Польська сторона прямо порушувала наші права, оскільки створювала умови, які були гіршими, ніж ті, які існували на момент набрання чинності Угоди про Асоціацію між Україною та ЄС. Окрім того, такі дії сусідів порушують статтю 5 «Свобода транзиту» Генеральної угоди з тарифів і торгівлі, до якої Україна приєдналася 5 лютого 2008 року, яка передбачає свободу транзиту через територію кожної сторони за маршрутами, найбільш зручними для міжнародного транзиту.

Саме тому, ми ще восени 2021 року звернулись до Європейської Комісії з проханням розпочати консультації щодо вищевказаних питань. Фактично дозвільна система була штучним бар'єром для здійснення вільної торгівлі, обмежуючи не лише двосторонню торгівлю, а й транзит наших товарів країнами ЄС.

І я дуже сподіваюсь, що ми ніколи не повернемось до цієї ганебної та дискримінаційної практики, яка обмежувала нас у торгівлі з ЄС до широкомасштабної війни, і яка може бити по нашій економіці зараз, коли автомобільний транспорт – головна артерія нашого експорту", - підсумував Мустафа Найєм.

Тим часом, ДПС України підтверджує, що Польща не приймає вантажівки з України, які йдуть через «Ягодин».

Про це в ефірі телемарафону "Єдині новини" сказав речник Державної прикордонної служби України Андрій Демченко, коментуючи ситуацію на кордоні у зв'язку з акцією протесту польських перевізників, передає кореспондент Укрінформу.

"Ускладнення руху відзначається на всіх трьох напрямках... У пункті пропуску "Ягодин" польська сторона не приймає вантажівки, які йдуть з України, а також ми не відмічаємо, що йде інтенсивний потік з Польщі до України. Можливо, кілька транспортних засобів за годину прибувають із Польщі. Натомість у пунктах пропуску "Краківець" і "Рава-Руська" все ж таки рух вантажівок з України у напрямку Польщі йде", - сказав Демченко.

За його словами, також обмежений рух для вантажівок з Польщі в Україну. За годину повний контроль по обидва боки кордону проходять лише кілька транспортних засобів, які прибувають із Польщі.

Речник ДПСУ зауважив, що вчора, після початку акції польських перевізників, черг на в'їзд в Україну не спостерігалося. А ближче до вечора з того боку кордону почали скупчуватися вантажівки, які їхали в напрямку України.

"Станом на ранок найбільше їх було на напрямку пункту пропуску "Ягодин", де близько 160 автівок очікували можливість перетнути кордон. У напрямку пункту пропуску "Краківець" близько 100 вантажівок станом на ранок було. І у напрямку "Рави Руської" – близько 50 автівок", - зазначив Демченко.

Він додав, що учасники акції не перешкоджають руху автобусів, легкового транспорту.

Єврокомісія контактує з владою України та Польщі

Укрінформу.

"Це – те, що ми абсолютно точно тримаємо в полі нашого зору. Ми контактуємо як з українською, так і з польською владою, щоб оцінити ситуацію. Але наразі я не можу сказати вам більше, оскільки ці контакти тривають", – прокоментував Янц питання щодо блокування польськими перевізниками кордону з Україною.

Нагадаємо, організатор протесту поблизу ПП «Корчова–Краківець» Томаш Борковський заявив, що блокуватиметься проїзд вантажних автомобілів, однак гуманітарну і військову допомогу для України пропускатимуть. За його словами, протест офіційно зареєстровано польськими перевізниками в місцевих органах влади до 3 січня 2024 року.

Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України повідомило 7 листопада, що польські перевізники продовжують блокувати три пункти пропуску на кордоні з Україною, і українська сторона досі не отримала офіційних вимог від протестувальників.

Посол України у Польщі Василь Зварич і Мінінфраструктури України заявили, що блокування руху вантажівок поблизу трьох найбільших автомобільних пунктів пропуску на польсько-українському кордоні ставить під загрозу функціонування «коридорів солідарності», якими зерно транспортується до третіх країн.

ІЦ УАК

agroconf.org



Схожі новини
  • Блокування польськими перевізниками кордону ставить під загрозу «коридори солідарності» - позиція посла України у Польщі та Мінінфраструктури України
  • Польські перевізники перенесли початок блокади кордону з Україною на 6 листопада - Укрінформ
  • Деркач: Більшість вимог польських перевізників, які погрожують перекрити кордон, нездійсненні
  • Знайдено рішення для розблокування пункту «Ягодин –Дорогуськ». Посол Зварич заявив, що блокування пункту пропуску в Дорогуську має політичне підґрунтя
  • Україна та ЄС продовжили ще на рік дію «транспортного безвізу»

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.