Внутрішні проблеми Польщі тепер відображаються і на Україні
Польські перевізники мають намір блокувати рух вантажного транспорту на кордоні з Україною, вимагаючи скасування пільг для роботи в ЄС українських перевізників. Тим часом у Єврокомісії наголошують, що угода про лібералізацію перевезень між Україною та ЄС діятиме до липня 2024 року. Експерти проаналізували те, що відбувається, спеціально для видання "Коментарі".
Польща не здатна конкурувати з українським бізнесом
Народний депутат VIII скликання, президент Української аграрної конфедерації (УАК) Леонід Козаченко поділився таким коментарем:
"Ситуація непроста. Вкотре з'являються проблеми у наших відносинах із Польщею. Раніше були польські фермери, які виступали проти постачання на їхній ринок українських продуктів харчування, насамперед зернових, олійних, м'ясних. І влада їх підтримала. Тепер блокуванням погрожують перевізники. Це свідчить про те, що Польща не здатна конкурувати з українським бізнесом. І це для нас сигнал на майбутнє у рамках євроінтеграції".Польське керівництво, зазначає експерт, не може діяти жорстко. Адже ті політичні сили, які були опозицією, внаслідок жовтневих виборів перемогли. Але при цьому і провладна партія "Право і справедливість" (PiS) має солідну вагу, а також їх представник є президентом.
"Так, це внутрішні проблеми Польщі. Але вони, на жаль, відображаються і на Україні", – констатує Леонід Козаченко.За його словами, якщо запрацює морський коридор, і ми в повному обсязі поновимо постачання своєї продукції чорноморськими логістичними шляхами, питання сухопутних перевезень стане менш актуальним. Адже більшість української продукції, яку зараз перевозять через Польщу, йде за її межі.
"Безумовно, слід шукати шляхи вирішення і на суші. Черги зараз величезні, причому не лише на українсько-польському кордоні, – наголошує експерт. – Сподіватимемося, і на політичному рівні, і на військовому все складеться для нас так, що ми зможемо спокійно експортувати свою продукцію куди завгодно і в будь-яких обсягах".Не можна допустити блокування кордону
Засновниця міжнародного глянцю Бізнес WOMAN та міжнародного клубу BUSINESSWOMAN Club, керівниця Міжнародного штабу допомоги українцям Ганна Крисюк нагадує, що через українсько-польський кордон йде дуже багато фур. З гуманітарними та іншими важливими вантажами – до України. Звідси – з нашим експортом.
"Я розумію певною мірою поляків, які можуть відчувати певний економічний дискомфорт. Але й вони мають розуміти, що на тлі війни нормальне функціонування кордону – це ще й форма виживання українців. У тому числі військових, які борються зараз не лише за свою країну, а й за Європу загалом, за весь демократичний світ", – наголошує Ганна Крисюк.Вона сподівається, що влада України та Польщі, перевізники знайдуть якесь компромісне рішення.
ІЦ УАК за матеріалами Коментарі
agroconf.org