У ситуації замішані певні політичні та економічні моменти
Прем'єр-міністр Польщі Матеуш Моравецький фактично підтримав місцевих перевізників, які майже місяць блокують українсько-польський кордон. А Україна пішла на поступки для часткового розблокування прикордонних КПП. Тим часом лихо прийшло і з боку Словаччини. Її перевізники, як і анонсували, перекрили 1 грудня рух вантажного транспорту через пункт пропуску "Вишнє-Нємецьке", який зміщений з українським пунктом пропуску "Ужгород". Про що говорить "прикордонна війна", яку нам влаштували європейські сусіди? Які висновки слід зробити? Портал "Коментарі" із цими питаннями звернувся до експертів.
Це не просто якийсь громадянський та бізнес-протест, а – злочин проти українців
Народний депутат VIII скликання, президент Української аграрної конфедерації (УАК) Леонід Козаченко наголошує, що близько двох тисяч наших авто стоїть у черзі біля кордону. Вже два українські перевізники померли в цих чергах, не маючи доступу до нормальних умов, у тому числі медичних.
"Очевидно, що це не просто якийсь громадянський та бізнес-протест, а – злочин проти українців. Тих, хто намагається на своєму підприємницькому фронті допомагати вистояти проти російської агресії. Захищаючи при цьому і ЄС, включаючи Польщу", – наголошує експерт.Він вважає, що для врегулювання ситуації слід задіяти більше політичного впливу. Не лише прямого, коли офіційний Київ спілкуватиметься з офіційною Варшавою чи офіційною Братиславою. Потрібно підключати також керівництво ЄС, упевнений Леонід Козаченко.
"Прийняті на найвищому рівні Євросоюзу рішення ігноруються зараз і польськими, і словацькими перевізниками, а точніше силами, які за ними стоять, а також владою, яка ігнорує блокування кордону, – пояснює експерт. – Немає сумнівів, що тут є російський слід, що саме праві сили в Польщі та Словаччині, що стимулюються Росією, спровокували та підтримують такого роду незаконні дії на кордоні. На жаль, але в тій самій Польщі, де після виборів не закінчилося формування нового уряду, на ситуацію впливає і це. Внутрішнє протистояння між партією влади та опозиційними силами, які самі можуть стати владою".У майбутньому треба мати на увазі, що ми матимемо серйозні проблеми на шляху до ЄС, попереджає експерт. Не лише перевізники, а й фермери низки країн ЄС бояться вступу туди України. З тієї простої причини, що вони не здатні конкурувати з нами.
"У свій час, коли Польща входила до ЄС, німецькі перевізники влаштовували блокування, подібні до тих, що зараз влаштовують нам поляки. Але останні перемогли у чесній конкурентній боротьбі, – зазначає Леонід Козаченко. – Тож Україні треба триматися. Шукати вихід із складної ситуації. Приймати професійні, виважені рішення. У демократичному світі за умов ринкової економіки головне – конкуренція, інтелект, толерантність. Вірю, що ми переможемо і російську агресію, і опір низки сил у Європі на шляху нашої євроінтеграції".ІЦ УАК за матеріалами Коментарі
agroconf.org